Naša duša nie je nesmrteľná.
+20
Feiri
Bulhar
oneironaut
Xton
witness
Styvi
sazeč
Tonda Vlas
Martin Cibulka
Martin Vlasák
zbysek
Jirka z P. (queens)
janmat
Amalka
skeptik
kovboj
stefan
Hvězdlický
Pasach
m.s.
24 posters
Svědkové Jehovovi a Strážná věž :: Bible, víra, křesťanství, zkušenosti :: Člověk (duch, duše, tělo)
Strana 6 z 10
Strana 6 z 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Zdravím všechny.
Takový nebo makový pocit, to máš pravdu, já nemám nic proti větší informovanosti nebo vědomosti s překladem, ale takoví jednotlivci by měli být víc pokorní ne pyšní, viď? To samozřejmě vztahuji i na sebe. Pýcha vede k pádu ne k vrcholu, tedy k Bohu. Já jsem taky obohacen názory druhých, ale moudře, pokorně předkládaných. Martin se může zlobit nebo taky nemusí, ale já jsem ho do role učitele nepasoval, on se pasoval sám. Stačí se podívat do starších jeho příspěvků kde to sám o sobě říká. Obecně, lidští učitelé mají jeden problém, nemají moc rádi, když s nimi někdo nesouhlasí! :-)Styvi napsal:
Mám takoví pocit ,že se to některých lidi tady dotkne - když má třeba někdo větší vědomostem s překlady a informacemi.
Anonymní- Anonymní
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Přeji krásný den.yxoxs napsal:Zdravím všechny.Takový nebo makový pocit, to máš pravdu, já nemám nic proti větší informovanosti nebo vědomosti s překladem, ale takoví jednotlivci by měli být víc pokorní ne pyšní, viď? To samozřejmě vztahuji i na sebe. Pýcha vede k pádu ne k vrcholu, tedy k Bohu. Já jsem taky obohacen názory druhých, ale moudře, pokorně předkládaných. Martin se může zlobit nebo taky nemusí, ale já jsem ho do role učitele nepasoval, on se pasoval sám. Stačí se podívat do starších jeho příspěvků kde to sám o sobě říká. Obecně, lidští učitelé mají jeden problém, nemají moc rádi, když s nimi někdo nesouhlasí! :-)Styvi napsal:
Mám takoví pocit ,že se to některých lidi tady dotkne - když má třeba někdo větší vědomostem s překlady a informacemi.
Osobně se domnívám ,že i když to tak může vypadat - tak to Martin tak nemyslí.
Možná ,že Martinové podání na tebe tak působí - jsem ale přesvědčen ,že Martin to tak nevnímá.
Jsem přesvědčen ,že Martin to myslí upřímně a nepíše to proto aby se nějak povyšoval ,nebo dělal ze sebe učitele.
Připouštím ,že jeho slova na tebe nemusí působit pozitivně a že je vnímáš jako nadřazené a nemáš z toho dobrý pocit.
Každý ale jsme nějaký a máme nějaké ty nedostatky. Mám zato ,že je lepší se na sebe dívat láskyplně a ohleduplně.
Přikrývejme nedostatky jiných láskou a shovívavosti. Náš účel pro který jsme tady - je přece podělit se o myšlenky a
lépe porozumět písmu.
Budu rád - pokud moje myšlenky se setkají s pochopením a láskou k bližnímu.
Přeji hezkou sobotu.
Naposledy upravil Styvi dne 25/1/2011, 11:13, celkově upraveno 1 krát
Styvi- Poeet p?íspivku : 450
Age : 64
vztah k organizaci : Už žádný
Reputace : 2
Body : 451
Registration date : 30. 07. 09
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
[/quote]Pro Sazeče, který napsal (Today at 13:32):Tak to může vypadat jedině po letmém pročítání toho zmatku, který se v Tvých a Yxoxsových příspěvcích objevil. Pravda je však taková, že se starozákonní pojem pro duši (NEFEŠ) nijak neliší od novozákonního pojmu (PSYCHÉ). V 3.Mojžíšově 17:11 čteme: "Duše těla je totiž v krvi", a ne "že duše ve sz pojmu znamená doslova krev". Verš v hebrejštině zní takto: KI NEFEŠ HABASAR BADAM HIV, což můžeme doslova přeložit takto: "Neboť duše toho těla v krvi (je) ona". Blíž pravdě je tedy, že NEFEŠ či PSYCHÉ ("duše") v sobě také zahrnuje "vnitřní stav mysli a srdce", jak sám píšeš.Vypadá to tak, že duše ve sz pojmu znamená doslova krev či náplň v nádobě (v těle) čili život, kdežto v nz pojmu pisatelé brali duši jako obraznou prostě stav srdce a mysli především, jelikož litera zaniká a Duch ožije.
Ok., Martine, jestli dobře rozumím, že pisatelé aj židé v té době duši (krev) porozuměli jako život pro hmotné tělo v prvé řadě, a duši (mysl, ,srdce´, postoj, svědomí) jako život pro duchovní tělo v druhé řadě? Tj. viděli ve dvou rovinách dle dané situace. Protože židé byli Boží vyvolený národ a pod Zákonem, duši brali vážně jako život nejen pro lidský život sic pomíjející, ale pro budoucí život dle stavu srdce a mysli.
Duše je v krvi si myslím vše hovoří.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Pro Sazeče:
Nevím, co všechno si jednotliví pisatelé Bible o duši mysleli, každopádně však hebrejský výraz NEFEŠ není synonymum (souznačné slovo) pro "krev" (hebrejsky DAM) ani pro masité "tělo" (hebrejsky BASAR), ale je to výraz, který označuje "něco" z našeho života, co je uchováváno i po naší smrti. To "něco" souvisí s naší osobností, která je jedinečná a má svůj vlastní charakter. Kdyby NEFEŠ nebyla uchována, jak by ti, kdo budou vzkříšení k životu či k soudu, věděli, že jsou to oni?
Jákobův sen o žebříku, jehož "vrcholek dosahoval do nebes" (1.Mojžíšova 28:12), je v rámci judaismu vysvětlován mimo jiné i jako obraz lidské duše. V časopise Šavua tov č. 108/5769 na str. 2 můžeme číst: "Žebřík je lidská duše, jejíž rozpětí sahá od země k nebesům, přičemž si lze představit NEFEŠ jako styčný bod se zemí, NEŠAMU s nebem a RUACH jako spojnici mezi nimi – pohyb mezi oběma mezními body, symbolizovaný stoupáním a sestupováním andělů a závisející na skutcích člověka." http://www.olam.cz/aktuality/sidry/5769/bereshit/toldot.pdf
Nevím, co všechno si jednotliví pisatelé Bible o duši mysleli, každopádně však hebrejský výraz NEFEŠ není synonymum (souznačné slovo) pro "krev" (hebrejsky DAM) ani pro masité "tělo" (hebrejsky BASAR), ale je to výraz, který označuje "něco" z našeho života, co je uchováváno i po naší smrti. To "něco" souvisí s naší osobností, která je jedinečná a má svůj vlastní charakter. Kdyby NEFEŠ nebyla uchována, jak by ti, kdo budou vzkříšení k životu či k soudu, věděli, že jsou to oni?
Jákobův sen o žebříku, jehož "vrcholek dosahoval do nebes" (1.Mojžíšova 28:12), je v rámci judaismu vysvětlován mimo jiné i jako obraz lidské duše. V časopise Šavua tov č. 108/5769 na str. 2 můžeme číst: "Žebřík je lidská duše, jejíž rozpětí sahá od země k nebesům, přičemž si lze představit NEFEŠ jako styčný bod se zemí, NEŠAMU s nebem a RUACH jako spojnici mezi nimi – pohyb mezi oběma mezními body, symbolizovaný stoupáním a sestupováním andělů a závisející na skutcích člověka." http://www.olam.cz/aktuality/sidry/5769/bereshit/toldot.pdf
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Když si k tomu všemu představíte samospravedlivého Žida, jak siMartin Cibulka napsal:
Jákobův sen o žebříku, jehož "vrcholek dosahoval do nebes" (1.Mojžíšova 28:12), je v rámci judaismu vysvětlován mimo jiné i jako obraz lidské duše. V časopise Šavua tov č. 108/5769 na str. 2 můžeme číst: "Žebřík je lidská duše, jejíž rozpětí sahá od země k nebesům, přičemž si lze představit NEFEŠ jako styčný bod se zemí, NEŠAMU s nebem a RUACH jako spojnici mezi nimi – pohyb mezi oběma mezními body, symbolizovaný stoupáním a sestupováním andělů a závisející na skutcích člověka." http://www.olam.cz/aktuality/sidry/5769/bereshit/toldot.pdf
při modlitbě skoro urazí hlavu o Zeď nářků, pak se není čemu divit, že mohou
v tisku vycházet výše uvedené židovské názorové zvratky.
Není divu, že Bůh Židy z jakékoliv vyvolenosti odstavil, i když se s tím
demagogické a nepružné židovstvo nedokáže vyrovnat.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Pro Witnesse:
Spíše Ty sám se nedokážeš se spoustou věcí vyrovnat, tím spíše pak s vyvoleností národa, kterým pohrdáš.
Spíše Ty sám se nedokážeš se spoustou věcí vyrovnat, tím spíše pak s vyvoleností národa, kterým pohrdáš.
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Zdravím všechny.
Martine, ťuky ťuk, jsi tam??!! Nezapomněl jsi na Boha a ducha, který odchází k tomu, který jej dal? Asi jo, jinak by jsi nemohl napsat to, co jsi napsal, viď? :-)Martnin, napsal:
Kdyby NEFEŠ nebyla uchována, jak by ti, kdo budou vzkříšení k životu či k soudu, věděli, že jsou to oni?
Anonymní- Anonymní
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Pro Yxoxse:
Kdybych zapomínal na Boha, nezmiňoval bych se zde o Jákobovu snu a o jeho vysvětlení v rámci judaismu, který počítá jak s NEFEŠ, tak s NEŠAMA a RUACH. Podle Tvého chápání je však Tvá osobnost a jedinečnost zřejmě spojena pouze s RUACH ("duchem"). Jenže to by pak Šalomoun netvrdil, že RUACH lidí a zvířat "je stejný" (Kazatel 3:19, EP).
Kdybych zapomínal na Boha, nezmiňoval bych se zde o Jákobovu snu a o jeho vysvětlení v rámci judaismu, který počítá jak s NEFEŠ, tak s NEŠAMA a RUACH. Podle Tvého chápání je však Tvá osobnost a jedinečnost zřejmě spojena pouze s RUACH ("duchem"). Jenže to by pak Šalomoun netvrdil, že RUACH lidí a zvířat "je stejný" (Kazatel 3:19, EP).
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Naštěstí se nikdo nemusí s vyvoleností tohoto národa vyrovnávat, protožeMartin Cibulka napsal:Pro Witnesse:
Spíše Ty sám se nedokážeš se spoustou věcí vyrovnat, tím spíše pak s vyvoleností národa, kterým pohrdáš.
blud stálého přetrvávání vyvolenosti židovského národa je jen představa
těch, co nepochopili a hlavně nechtějí pochopit, že to už několik set let dávno neplatí, ale kdo chce kam.......
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
witness napsal:Naštěstí se nikdo nemusí s vyvoleností tohoto národa vyrovnávat, protožeMartin Cibulka napsal:Pro Witnesse:
Spíše Ty sám se nedokážeš se spoustou věcí vyrovnat, tím spíše pak s vyvoleností národa, kterým pohrdáš.
blud stálého přetrvávání vyvolenosti židovského národa je jen představa
těch, co nepochopili a hlavně nechtějí pochopit, že to už několik set let dávno neplatí, ale kdo chce kam.......
To však je těžký omyl, apoštol Pavel psal jinak, jak vidno, Justin Mučedník má mnoho pokračovatelů.
Tonda Vlas- Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Jak jsem psal, kdo chce kam....Tonda Vlas napsal:
To však je těžký omyl, apoštol Pavel psal jinak, jak vidno, Justin Mučedník má mnoho pokračovatelů.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
witness napsal:
Jak jsem psal, kdo chce kam....
Promiň, unikl mi příspěvek nahoře, na který byla tvá reakce a pak jsem to chápal jak nepatřičný projev. I když bych to nenapsal tak ostře, takové židovské výplody také považuju za nepřijatelné. Když jsem si před dvěma lety na netu přečetl něco ze stránek mesiášských židů, tak mi to nepřipadalo pro mě moc inspirativní. Pokud však zastávají takové názory, tak mě to přímo odrazuje. Chápal jsem tvou reakci jako projev něčeho obecného, teď, i když ji považuju za poněkud ostrou, ji chápu.
Tonda Vlas- Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Zdravím všechny.
Martine, ale to je mýlka tvých judaistických přátel. Jestli můžeme nazvat, že osobnost člověka dělá to, co si myslí a jak dle toho pak koná, tak tato záležitost neputuje k Bohu, protože Kazatel, tuším, popisuje, že smrtí zanikají tyto věci. Já taky nepolemizuji nad tím, že by duch měl představovat každého jedince a jeho osobnost, tu si pamatuje Bůh a nepotřebuje k tomu ducha, protože duch, který se po smrti duše-člověka k němu navrací, poukazuje jen na to, že se k němu vrací oživující síla či princip. Jak je v NZ ujištění, že každý vlásek na hlavě má Bůh spočtěn, tak nevím, co by to mělo co dělat s oživujícím duchem, tyto věci si Bůh pamatuje sám?
Tím, že smrtí zaniká mysl a práce, tak tím padá i představa lidí, že duše je nějaká emotivní (netělesná) část člověka. Po smrti zůstává jen duch, který odchází k tomu kdo jej dal, a duch není nositelem nějaké osobnostní informace, tím je jen ukázáno viz např. Ž 104, 29a30, že na koho Bůh pamatuje, tak toho stvoří nebo oživí, a k tomu použije ducha-oživujícího, ale osobnost si pamatuje Bůh ne síla či princip, ne? :-) Ale můžu být úplně mimo, ale o tom je život i víra, přeci, že?
Martine, ale to je mýlka tvých judaistických přátel. Jestli můžeme nazvat, že osobnost člověka dělá to, co si myslí a jak dle toho pak koná, tak tato záležitost neputuje k Bohu, protože Kazatel, tuším, popisuje, že smrtí zanikají tyto věci. Já taky nepolemizuji nad tím, že by duch měl představovat každého jedince a jeho osobnost, tu si pamatuje Bůh a nepotřebuje k tomu ducha, protože duch, který se po smrti duše-člověka k němu navrací, poukazuje jen na to, že se k němu vrací oživující síla či princip. Jak je v NZ ujištění, že každý vlásek na hlavě má Bůh spočtěn, tak nevím, co by to mělo co dělat s oživujícím duchem, tyto věci si Bůh pamatuje sám?
Tím, že smrtí zaniká mysl a práce, tak tím padá i představa lidí, že duše je nějaká emotivní (netělesná) část člověka. Po smrti zůstává jen duch, který odchází k tomu kdo jej dal, a duch není nositelem nějaké osobnostní informace, tím je jen ukázáno viz např. Ž 104, 29a30, že na koho Bůh pamatuje, tak toho stvoří nebo oživí, a k tomu použije ducha-oživujícího, ale osobnost si pamatuje Bůh ne síla či princip, ne? :-) Ale můžu být úplně mimo, ale o tom je život i víra, přeci, že?
Anonymní- Anonymní
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Pro Tondu Vlase:
Ano, Justin Mučedník má mnoho pokračovatelů, a pokud jimi někteří náhodou hned nejsou, tak se jimi stávají tváří v tvář židovskému způsobu myšlení.
Pro Yxoxse, který napsal:
Buď tedy myslíme biblicky a biblické výpovědi přijímáme tak, jak jsou napsány, nebo myslíme nebiblicky a snažíme se biblické výpovědi napasovat na svůj způsob myšlení, který je ovlivněn kulturou, v níž jsme vyrostli. A já se narodil v rodině svědků Jehovových, takže o tom něco musím vědět.
Ano, Justin Mučedník má mnoho pokračovatelů, a pokud jimi někteří náhodou hned nejsou, tak se jimi stávají tváří v tvář židovskému způsobu myšlení.
Pro Yxoxse, který napsal:
Tak to tušíš špatně. Kazatel pouze popisuje, že po smrti člověka se již jeho osobnost nemůže rozvíjet a změnit. Prostě v ŠE’OLU už duše člověka nic nenapracuje ani nevymyslí ani nepozná ani nenabude moudrosti (Kazatel 9:10).Martine, ale to je mýlka tvých judaistických přátel. Jestli můžeme nazvat, že osobnost člověka dělá to, co si myslí a jak dle toho pak koná, tak tato záležitost neputuje k Bohu, protože Kazatel, tuším, popisuje, že smrtí zanikají tyto věci.
Podle Písma je osobnost jedince v jeho duši. Proto se píše, že "duše těla je totiž v krvi" (3.Mojžíšova 17:11). Dokud totiž člověk žije, krev prochází všemi orgány jeho těla včetně těmi, kterými myslí a cítí. Jakmile orgány vypoví službu, navrací se RUACH k "Bohu, který jej dal" (Kazatel 12:7) a NEFEŠ je uchovávána v ŠE’OLU (viz Žalm 16:10). Podle židovské víry je Abrahámova náruč (viz Lukáš 16:22) část ŠE’OLU, v níž jsou duše spravedlivých, dokud nebudou spojeny s tělem a vzkříšeny k životu. Jinými slovy NEFEŠ, která je uchovávána v ŠE’OLU, je popis způsobu, jak Bůh pamatuje na každého jednotlivce, který kdy žil.Já taky nepolemizuji nad tím, že by duch měl představovat každého jedince a jeho osobnost, tu si pamatuje Bůh a nepotřebuje k tomu ducha, protože duch, který se po smrti duše-člověka k němu navrací, poukazuje jen na to, že se k němu vrací oživující síla či princip.
Buď tedy myslíme biblicky a biblické výpovědi přijímáme tak, jak jsou napsány, nebo myslíme nebiblicky a snažíme se biblické výpovědi napasovat na svůj způsob myšlení, který je ovlivněn kulturou, v níž jsme vyrostli. A já se narodil v rodině svědků Jehovových, takže o tom něco musím vědět.
Naposledy upravil Martin Cibulka dne 25/1/2011, 11:23, celkově upraveno 1 krát
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
V pohodě.Tonda Vlas napsal:witness napsal:
Jak jsem psal, kdo chce kam....
Promiň, unikl mi příspěvek nahoře...
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Nebo myslíme židovsky a proto se nemůžeme zbavit nevykořenitelného přesvědčení o židovské vyvolenosti, i kdyby nám Boží hlas z nebe říkal, žeMartin Cibulka napsal:
Buď tedy myslíme biblicky a biblické výpovědi přijímáme tak, jak jsou napsány, nebo myslíme nebiblicky a snažíme se biblické výpovědi napasovat na svůj způsob myšlení.
už vyvolení nejsme.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
witness napsal:
Nebo myslíme židovsky a proto se nemůžeme zbavit nevykořenitelného přesvědčení o židovské vyvolenosti, i kdyby nám Boží hlas z nebe říkal, že
už vyvolení nejsme.
V tomto se neshodnem, s ohledem jak jsem vyrozuměl u apoštola Pavla, Jahve svá zaslíbení vyvolenému národu nikdy nezrušil.
Z Martinových příspěvků však vypadá, že mesiánští židé přijímají nepřijatelné věci z rabanitského judaismu(ústní tóra), tedy věci, proti kterým ve svých kázáních za svého pozemského života velice tvrdě vystupoval za svého pozemského života sám rabi Ješua ha Nocri.
Tonda Vlas- Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Zdravím všechny.
Kde se tam u K 9,10 píše o duši? Je tam vůbec tvar pro duši? Ano, logicky je popsána činnost, která konala duše živá-člověk, bytost, tvor za svého života, ale když toho schopna není v šeolu, tak rozumný čtenář pochopí ze psané zprávy, že v šeolu duše nemůže být, protože kdyby ano tak jí je přirozené konat to, co ale Kazatel popisuje, že v šeolu možné není, ne proto že by se tak duše rozhodla, ale protože duše v šeolu není, to je jen přání těch, kteří to v biblickém záznamu chtějí vidět, ale co tam není tak tam není, čemu z toho nerozumíte?!
Proč symbolicky, ale závažné je to, aby byla zvířata vykrvácená? Co si pod tímto aktem představujete, když jste se dotkl krve?
Jinak zajímavé je když si ke Kazateli přečteš Žalm 146, 4.Martin, napsal:
Prostě v ŠE’OLU už duše člověka nic nenapracuje ani nevymyslí ani nepozná ani nenabude moudrosti (Kazatel 9:10).
Kde se tam u K 9,10 píše o duši? Je tam vůbec tvar pro duši? Ano, logicky je popsána činnost, která konala duše živá-člověk, bytost, tvor za svého života, ale když toho schopna není v šeolu, tak rozumný čtenář pochopí ze psané zprávy, že v šeolu duše nemůže být, protože kdyby ano tak jí je přirozené konat to, co ale Kazatel popisuje, že v šeolu možné není, ne proto že by se tak duše rozhodla, ale protože duše v šeolu není, to je jen přání těch, kteří to v biblickém záznamu chtějí vidět, ale co tam není tak tam není, čemu z toho nerozumíte?!
Proč symbolicky, ale závažné je to, aby byla zvířata vykrvácená? Co si pod tímto aktem představujete, když jste se dotkl krve?
Anonymní- Anonymní
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Pro Tondu Vlase, který napsal:
Pro Yxoxse, který napsal:
Mesiánští věřící nemají problém s přijímáním rabanitských vysvětlení, které nejsou v rozporu s Tórou a s Berit Chadaša (tzv. Novým Zákonem). Ani Ješua proti takovým vysvětlením nevystupoval, natož "tvrdě". V čem je podle Tebe výklad Jákobova snu "nepřijatelný"?Z Martinových příspěvků však vypadá, že mesiánští židé přijímají nepřijatelné věci z rabanitského judaismu(ústní tóra), tedy věci, proti kterým ve svých kázáních za svého pozemského života velice tvrdě vystupoval za svého pozemského života sám rabi Ješua ha Nocri.
Pro Yxoxse, který napsal:
Kdyby duše do šeolu neodcházely, nedoufal by žalmista, že Bůh neponechá jeho "duši v šeolu" (Žalm 16:10). Proč od duše neustále odbíháš k duchu?… protože duše v šeolu není, to je jen přání těch, kteří to v biblickém záznamu chtějí vidět, ale co tam není tak tam není, čemu z toho nerozumíte?!
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Zdravím všechny.
Asi proto, že bez ducha žádná duše není, viď? :-)) On také 9. verš hovoří o bezpečí těla, tedy oba verše nehovoří o duši jako takové (z tvého pohledu netělesné fluidum), ale jako o životě, žalmista hovoří ne o svém pohledu, ale jak jej vidí Bůh, jestliže Bůh není Bohem mrtvých, ale živých, o čem zřejmě byl žalmista obeznámen, tak nechápu, když pro Boha duše znamená život, že pisatel hovoří jak o tělu, že bude v bezpečí, tak i duše v jámě. Obé nemluví o ničem jiném než o životě. Ale stále, uvědomuji si, že mé závěry tak jako ty tvoje, jsou omezeny v porozumění, poznání. Já ti nemohu jednoznačně doložit, že se nemýlím a ty mi nemůžeš jednoznačně doložit, že se mýlíš, viď? :-)) Tak naše diskuze, a tak to má být, je jen v rovině konfrontací našich názorů, ale vůbec se na naši diskuzi nedívám z toho pohledu, že dojdeme nebo máme dojít k pravdě, toho nejsme schopni, že?Martin, napsal:
Proč od duše neustále odbíháš k duchu?
Anonymní- Anonymní
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Martin Cibulka napsal: V čem je podle Tebe výklad Jákobova snu "nepřijatelný"?
Prostě mi to zavání jakýmsi mysticismem.
Jinak mám otázku, jak se dívají rabanitští židé na nesmrtelnost duše, karaitští to budou přijímat asi sotva. Pro mě to, co tu tvrdí yxoxs je neobhajitelné, vidím v tom jakési reziduum z názorů, které zastával dříve.
Tonda Vlas- Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Zdravím všechny.
víra má vysvětlovat nebo, co? :-)T.V. napsal:
Pro mě to, co tu tvrdí yxoxs je neobhajitelné,
Anonymní- Anonymní
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Jen malá úvaha k postoji k židovství. Když Saul zhřešil a Bůh ho proklel-David na něj přesto nevztáhl násilím ruku i když mohl-protože měl úctu k Božímu pomazání-požehnání a vyvolení-byť již u Saula toto vyvolení zkončilo. Tak je to možná i se Židy a křesťany dnes jako tenkrát s Davidem a Saulem? Měli bychom je respektovat kvůli Bohu jako David Saula?
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Xton napsal:Jen malá úvaha k postoji k židovství. Když Saul zhřešil a Bůh ho proklel-David na něj přesto nevztáhl násilím ruku i když mohl-protože měl úctu k Božímu pomazání-požehnání a vyvolení-byť již u Saula toto vyvolení zkončilo. Tak je to možná i se Židy a křesťany dnes jako tenkrát s Davidem a Saulem? Měli bychom je respektovat kvůli Bohu jako David Saula?
Tvoje myšlenka je dobrá, ale zdá se mi to málo, pouhé respektování nestačí. Je totiž propastný rozdíl mezi Saulem a Davidem a mezi křestany a Židy (píšu schválně velké Ž, abych je odlišil od židů- vyznavačů judaismu). V tomto se nedá dělat paralera. Saula Bůh zavrhl a ustanovil místo něho Davida. To je jiný případ. Instituce království ve vyvoleném národě nebyla Bohem chtěná, pouze dopuštěná, vyvolený národ si ji jistým způsobem vyvzdoroval, poněvadž to viděl v okolí, Bůh to dopustil, aby vyvolený národ na vlastní kůži poznal, zač je toho loket. Bůh také nedal Saulovi žádná zaslíbení, ta dal až Davidovi, ale ne z počátku. I když stejně později skrze proroka Jeremiáše řekl, že žádný potomek krále Jojakína (Jekoniáše)už nezasedne na Davidův trůn (Zorobábel byl pouze místodržitelem), přece zaslíbení nebylo zrušeno (Boží zaslíbení jsou totiž neodvolatelná) ale bylo zcela naplněno na Ježíši Kristu, Králi králů. S vyvoleným národem je to jinak, ten totiž vznikl na základě Božího zaslíbení Abrahámovi a nic na tom nemění, že nyní žije v zatvrzelosti a v zajetí svých vlastních výmyslů(ústní tóra, sionismus). Apoštol Pavel to například řeší v 9.-11. kapitole listu Římanům a Martin měl v jedné věci pravdu, že by tu někoho hnal, když tvrdí, že vyvolený národ pozbyl na svém významu. Doporučuju si ty kapitoly pročíst. Samozřejmě se to týká vyvoleného národa jako takového, ne toho co nyní dělá ve své zatvrzelosti. Kolik bylo pokusů tento národ zničit, Římané, středověký evropský svět a v poslední době i pokus Hitlerův a přes úpornou snahu ty pokusy nebyly nic platné. Boží zaslíbení prostě platí a je nesmysl si myslet, že Kristovým vtělením ten národ stratil svůj účel (jak se to zpívá v pravoslavné liturgii na velký pátek: "a tímto zanikl význam národa hebrejského") a Bůh ho odvrhl jako onuci. Konec konců v tom je význam "znamení smlouvy-brit mila". Dotyčný nese na zvém těle znamení tohoto neodvolatelného Božího zaslíbení, pokud "znamení smlouvy" nemá, může být spasen, vypadává však tímto z Božího zaslíbení daného Abrahámovi, i kdyby byl naprosto čistokrevným Židem. Ze SZ víme, že byli v Izraeli též naturilizovaní Židé, kteří přijali "znamení smlouvy", pak byli též nositeli zaslíbení, i když nebyli přímo z Abrahámova semene. Proto bych tady varoval před neuváženými postoji vůči vyvolenému národu. Vím o čem píšu, zaujímal jsem kdysi v životě antisemitské postoje, z toho jsem už činil úplné pokání a ze své zkušenosti vím, že takové postoje jejich nositeli nepřinášejí požehnání ani náhodou.
Tonda Vlas- Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10
Re: Naša duša nie je nesmrteľná.
Záleží na tom, jak rozumíme slovům ,,zrušit´´ nebo ,,nezrušit´´ a coTonda Vlas napsal:V tomto se neshodnem, s ohledem jak jsem vyrozuměl u apoštola Pavla, Jahve svá zaslíbení vyvolenému národu nikdy nezrušil.witness napsal:
Nebo myslíme židovsky a proto se nemůžeme zbavit nevykořenitelného přesvědčení o židovské vyvolenosti, i kdyby nám Boží hlas z nebe říkal, že
už vyvolení nejsme.
konkrétního si pod nimi představujeme.
Zkusme to ale jinak.
Potvrzuje snad někde Bible, že zaslíbení daná Židům a jejich vyvolenost
byla a je stále v platnosti i po vzkříšení Mesiáše a vylití svatého ducha o Letnicích???
Myslím tím výslovné, jednoznačné a nenapadnutelné potvrzení, nikoliv
jen překroucené výkladu těch NZ textů, které se o Židech a jejich zvyklostech zmiňují, přičemž ani tyto texty, ani jejich kontext o přetrvávající
vyvolenosti Židů vůbec nehovoří.
Mimoto je snad Bůh stranický? Vyvolenost Židů do Krista měla jistě svůj význam, protože Zákon byl vychovatelem ke Kristu, ale dnes? Proč?
Nechává snad Bůh stále vyvolenost pro Židy, i když je zde již oběť Mesiáše, která všem lidem bez ohledu na národnost umožňuje přiblížit se k Bohu?
Jistě ne.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Strana 6 z 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Svědkové Jehovovi a Strážná věž :: Bible, víra, křesťanství, zkušenosti :: Člověk (duch, duše, tělo)
Strana 6 z 10
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru