Svědkové Jehovovi a Strážná věž
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

+16
Mezek
Alea
Tonda Vlas
kasatymyr forse spain
JAREKzRybenu
frodobagin
Jiří Brei
Martin Cibulka
Ing.Peter
lorak
Melissa
jája
gari
zbysek
sazeč
Eliška
20 posters

Strana 9 z 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Jiří Brei 20/9/2012, 23:04

Ahoj Eliško,

12.09.2012 v 18.09 ses ptala:

Pokud předpokládáš, že existují Bůh Otec, Bůh Syn a Bůh Duch Svatý, kdo z nich je Otcem Pána Ježíše? O kom z nich Pán Ježíš vyučuje na téměř než 190 místech evangelií? Jak to, že je psáno, že to byl Duch Svatý, kdo přišel na Marii a zplodil Pána Ježíše Krista? To má tedy Pán Ježíš Otce dva?
Lukáš 1:35 A anděl jí odpověděl: „Duch Svatý přijde na tebe a moc Nejvyššího tě zastíní; proto také to Svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Syn Boží.
Matouš 1:18 S narozením Ježíše Krista to bylo takto: Jeho matka Marie byla zasnoubena Josefovi. Dříve než se sešli, zjistilo se, že je těhotná z Ducha Svatého.


Já věřím, že Ježíš Kristus má pouze jednoho Otce a tím je Bůh Otec, od něhož zazněl hlas: 'Toto je můj Syn, můj Milovaný, v němž jsem nalezl zalíbení.' (1 Pt 2:17; Mt 17:5). Nevzpomínám si, že by někde v Písmu byl Duch svatý označen za Ježíšova Otce a nenacházím pro takovou možnost oporu v Písmu.

To, že je napsáno, že Marie byla těhotná z Ducha svatého (Mt 1:18), neznamená, že Duch svatý je také Ježíšův Otec (vedle Boha Otce, nebo dokonce místo něj). V případě Mariina otěhotnění a ve chvíli jejího otěhotnění nešlo o vznik nového života a tudíž ani o otcovství, nýbrž o vtělení Slova (J 1:14). Slovo, které bylo na počátku u Boha a bylo Bohem (J 1:1), se v určité chvíli (v době, kdy na Marii přišel Duch svatý a zastínila ji moc Nejvyššího - Lk 1:35) a na určitém místě (v Galileji ve městě Nazaret (Lk 1:26), v Mariině břiše (Lk 1:31), stalo tělem (ř. doslova masem – sarx - J 1:14). V této chvíli a na tomto místě se ve skutečnosti nikdo nestával Otcem, protože nevznikal nový život. Syn nemá Boha za Otce až od doby Mariina otěhotnění (a již vůbec ne Ducha svatého), Syn měl Boha za Otce ještě předtím, než byl svět (J 17:1.5). Bůh Otec je Otcem Syna mimo jiné i proto, že Syn z něj vyšel (J 8:42).



S pozdravem a přáním pokoje

Jirka

Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Eliška 21/9/2012, 08:14

Ahoj Jirko!

Děkuji Ti za srozumitelnou a pečlivou odpověď! Nemohu jinak, než s Tebou souhlasit. Very Happy

Nechť je s Tebou ..milost, milosrdenství a pokoj od Boha Otce a od Pána Ježíše Krista, Syna Otcova, v pravdě a lásce. (2 Janův 1:3) sunny

Eliška

Eliška

Poeet p?íspivku : 434
Reputace : 3
Body : 237
Registration date : 12. 01. 08

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Tonda Vlas 21/9/2012, 10:23

Alea napsal:
Styvi napsal:
Přeji krásný den.
Já osobně si myslím ,že pravá církev je tvořená křesťany a ne organizací.
V každé křesťanské skupině , církvi a podobně - se najdou praví křesťani kteří tvoří
Ježíšovou pravou církev.

Ano Styvi, to je důležité si uvědomit. Děkuji za Tvá slova. Je třeba chápat církev jako společenství lidí a ne jako "organizaci". Na právní formě nezáleží. Záleží na učení. Církev obecná má třeba ve svých bodech víry to, že "každý kdo vyznává učení Ježíše Krista a učení rané církve, jíž dal svou milost, se k církvi obecné svou vírou připojuje. Tzn. připojuje se k církvi Ježíše Krista - a k učení apoštolů. Nemusí v ní fyzicky být. Bůh je nad námi - jen on ví, kdo k ní patří. Nicméně Ježíš církev založil, to sám řekl. Petr a Pavel a další o ni pak pečovali. Církev je i to, že se učíme žít pospolu se svými bratry a sestrami v jednom společenství. Takže vlastně na druhou stranu je potřebná i určitá forma tohoto společenství.

To je také důvod, proč jsem se slovu organizace ve spojitosti s církví poslední dobou začal vyhýbat. Proto jsem začal používat raději slovo struktura. V době rané paroikie neměla církev žádnou pevnou strukturu. Ta začala vznikat až na konci apoštolské doby, kdy pro rozhádanost starších získal rozhodné slovo v každé místní církvi episkopos -dohlížitel-biskup, v ranné době v každé místní církvi, a to i v Římě volený minimálně do 7. století i za účasti křesťanského lidu.
Paroikia se postupně začala vytrácet a místo ní začla vznikat struktura územně organizované parochie, kdy v čele územního obvodu stanul parochos, z toho české slovo farář, což je vlastně insticiuvaný pastýř. Protestanté používají raději latinské slovo pastor, což znamená pastýř.

Tonda Vlas

Male Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Tonda Vlas 21/9/2012, 10:44

Jiří Brei napsal:Ahoj Eliško,

12.09.2012 v 18.09 ses ptala:

Pokud předpokládáš, že existují Bůh Otec, Bůh Syn a Bůh Duch Svatý, kdo z nich je Otcem Pána Ježíše? O kom z nich Pán Ježíš vyučuje na téměř než 190 místech evangelií? Jak to, že je psáno, že to byl Duch Svatý, kdo přišel na Marii a zplodil Pána Ježíše Krista? To má tedy Pán Ježíš Otce dva?
Lukáš 1:35 A anděl jí odpověděl: „Duch Svatý přijde na tebe a moc Nejvyššího tě zastíní; proto také to Svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Syn Boží.
Matouš 1:18 S narozením Ježíše Krista to bylo takto: Jeho matka Marie byla zasnoubena Josefovi. Dříve než se sešli, zjistilo se, že je těhotná z Ducha Svatého.


Já věřím, že Ježíš Kristus má pouze jednoho Otce a tím je Bůh Otec, od něhož zazněl hlas: 'Toto je můj Syn, můj Milovaný, v němž jsem nalezl zalíbení.' (1 Pt 2:17; Mt 17:5). Nevzpomínám si, že by někde v Písmu byl Duch svatý označen za Ježíšova Otce a nenacházím pro takovou možnost oporu v Písmu.

To, že je napsáno, že Marie byla těhotná z Ducha svatého (Mt 1:18), neznamená, že Duch svatý je také Ježíšův Otec (vedle Boha Otce, nebo dokonce místo něj). V případě Mariina otěhotnění a ve chvíli jejího otěhotnění nešlo o vznik nového života a tudíž ani o otcovství, nýbrž o vtělení Slova (J 1:14). Slovo, které bylo na počátku u Boha a bylo Bohem (J 1:1), se v určité chvíli (v době, kdy na Marii přišel Duch svatý a zastínila ji moc Nejvyššího - Lk 1:35) a na určitém místě (v Galileji ve městě Nazaret (Lk 1:26), v Mariině břiše (Lk 1:31), stalo tělem (ř. doslova masem – sarx - J 1:14). V této chvíli a na tomto místě se ve skutečnosti nikdo nestával Otcem, protože nevznikal nový život. Syn nemá Boha za Otce až od doby Mariina otěhotnění (a již vůbec ne Ducha svatého), Syn měl Boha za Otce ještě předtím, než byl svět (J 17:1.5). Bůh Otec je Otcem Syna mimo jiné i proto, že Syn z něj vyšel (J 8:42).



S pozdravem a přáním pokoje

Jirka


Tak s tímto závěrem souhlasit nemohu, poněvadž ke vzniku nového života z hlediska Ježíšovi lidské přirozenosti došlo. Takovéto chápání je chápání vtělení jako metamorfózy, kterému sice striktní pohled na řecký text nahrává, nelze ho však přijmout, pokud vemem do úvahy hebrejský podtext Janova evangelia. Toto správně rozlišil církevní otec Jeroným, který jako jediný ze starověkých církevních otců ovládal hebrejštinu. To pak vedlo k závěru Chalcedonského koncilu, že Ježíš je pravý Bůh a pravý člověk. . Jinak by jsme se ocitli v židovskopohanském učení Filóna z Alexandrie, kterým není Janovo evangelium vůbec ovlivněno, ač se mnozí snaží vehementně prokázat opak. Celé je to však na delší rozbor, do kterého se pustím nevím kdy.

Tonda Vlas

Male Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Tonda Vlas 21/9/2012, 10:53

transylvánec napsal:A jak si Styvi vysvětlíš, že křestané z různých církvích se neshodnou ani na těch nejzákladnějších naukách ? Přeje si snad Ježíš takovouto ,jednotu´ ?

Ne, Ježíš si přeje toto : A vybízím vás bratři prostřednictvím jména našeho Pána Ježíše Krista, abyste všichni mluvili souhlasně a nebylo mezi vámi rozdělení, ale abyste byli vhodně sjednoceni stejnou myslí a stejným myšlenkovým postupem - 1.Kor. 1:10.

Uniformita, kterou má NSSJ za jednotu, je pouze opačný nezdravý extrém k rozdělení. Tato duchovním terorem docílená uniformita je pak velice dobrou propagandou. Bible svědčí, že například v korintské církvi a to nejen tam, byly dost značné rozpory. Apoštol Pavel za to Korinťany nepochválil, vyvodil však zcela realistický závěr.

1. list Korinťanům 11 ; 19

Neboť musí být mezi vámi i různé skupiny, aby se ukázalo, kdo zvás se osvědčí.

Jinak nemohu dohledat jeden lorakův příspěvek, kde zdůrazňoval metamorfózu dle Jn 1;14. K celému případu je chci časem vrátit, ono tu totiž ve skutečnosti o žádnou metamorfózu nejde. Už jsem o tom tu psal minimálně před půl rokem, ne-li ještě dříve, to tu však lorak ještě nebyl.

Tonda Vlas

Male Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  zbysek 21/9/2012, 12:51

Tonda Vlas napsal:Také nevím, proč mi to zabralo tolik prázdného papíru.
Já to vím: asi jsi usnul s hlavou na klávese Enter. Smile

zbysek

Male Poeet p?íspivku : 4242
vztah k organizaci : bývalý - 6 let
Reputace : 6
Body : 3484
Registration date : 16. 02. 08

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Tonda Vlas 21/9/2012, 13:02

zbysek napsal:
Tonda Vlas napsal:Také nevím, proč mi to zabralo tolik prázdného papíru.
Já to vím: asi jsi usnul s hlavou na klávese Enter. Smile

To bych pochopil v nočních hodinách. Příště budu dávat lepší pozor.

Tonda Vlas

Male Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  witness 21/9/2012, 21:54

Tonda Vlas napsal:
Takovéto chápání je chápání vtělení jako metamorfózy, kterému sice striktní pohled na řecký text nahrává, nelze ho však přijmout, pokud vemem do úvahy hebrejský podtext Janova evangelia.

Tondo,
jsi schopen číst Bibli v hebrejšině nebo řečtině a v zásadě rozumět bez použití slovníku?

Jsi schopen bez přípravy provést gramatickou analýzu jakéhokoliv vybraného
originálního textu Bible?



witness

Male Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Tonda Vlas 22/9/2012, 00:29

witness napsal:
Tonda Vlas napsal:
Takovéto chápání je chápání vtělení jako metamorfózy, kterému sice striktní pohled na řecký text nahrává, nelze ho však přijmout, pokud vemem do úvahy hebrejský podtext Janova evangelia.

Tondo,
jsi schopen číst Bibli v hebrejšině nebo řečtině a v zásadě rozumět bez použití slovníku?

Jsi schopen bez přípravy provést gramatickou analýzu jakéhokoliv vybraného
originálního textu Bible?

Zeptám se obráceně, jsi to schopen ty?

Tonda Vlas

Male Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  witness 22/9/2012, 01:15

Tonda Vlas napsal:
Zeptám se obráceně, jsi to schopen ty?
Tvá vyhýbavá odpověď jasně ukazuje, že hebrejštinu ani řečtinu neovládáš.

V tom případě mají Tvá dokazování na základě hebrejštiny a řečtiny asi stejnou váhu jako
kdyby někdo ,,zasvěceně´´ mluvil o tom, jak jsou zprávy na CNN přesné, ale přitom by vůbec neuměl anglicky.

Jinak Ti sám za sebe samozřejmě klidně a nevyhýbavě odpovím, že
ani hebrejsky ani řecky neumím a proto tu také nevystupuji jako rádoby ,,odborný´´ komentátor Bible z úhlu pohledu originálních jazyků.




witness

Male Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Tonda Vlas 22/9/2012, 06:53

witness napsal:
Tonda Vlas napsal:
Zeptám se obráceně, jsi to schopen ty?
Tvá vyhýbavá odpověď jasně ukazuje, že hebrejštinu ani řečtinu neovládáš.

V tom případě mají Tvá dokazování na základě hebrejštiny a řečtiny asi stejnou váhu jako
kdyby někdo ,,zasvěceně´´ mluvil o tom, jak jsou zprávy na CNN přesné, ale přitom by vůbec neuměl anglicky.

Jinak Ti sám za sebe samozřejmě klidně a nevyhýbavě odpovím, že
ani hebrejsky ani řecky neumím a proto tu také nevystupuji jako rádoby ,,odborný´´ komentátor Bible z úhlu pohledu originálních jazyků.




Hned jsi vyvodil nesprávný závěr, kde je pouze polovina pravdou. Kdysi jsem se pokusil naučit i hebrejštinu a to se mi nezadařilo. Takže to o tu tvrdím o hebrejském podkladu není plnotučné, poněvadž to mám pouze z druhé ruky, tedy od teologů, kteří hebrejštinou vládnou,

Tonda Vlas

Male Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  lorak 22/9/2012, 07:36

witness napsal:
Tonda Vlas napsal:
Zeptám se obráceně, jsi to schopen ty?
Tvá vyhýbavá odpověď jasně ukazuje, že hebrejštinu ani řečtinu neovládáš.

V tom případě mají Tvá dokazování na základě hebrejštiny a řečtiny asi stejnou váhu jako
kdyby někdo ,,zasvěceně´´ mluvil o tom, jak jsou zprávy na CNN přesné, ale přitom by vůbec neuměl anglicky.

Jinak Ti sám za sebe samozřejmě klidně a nevyhýbavě odpovím, že
ani hebrejsky ani řecky neumím a proto tu také nevystupuji jako rádoby ,,odborný´´ komentátor Bible z úhlu pohledu originálních jazyků.




Witnessi tvuj primy postoj se mi libi.

"...měli byste obléci novou osobnost, jež byla stvořena podle Boží vůle v pravé spravedlnosti a věrné oddanosti.
Proto nyní, když jste odložili faleš, mluvte každý z vás pravdu se svým bližním, protože jsme údy, které patří k sobě. Zlobte se, a přece nehřešte; ať slunce nezapadne nad vaší podrážděnou náladou, ani nedávejte místo Ďáblovi." (Efezanum 4:24-27)

lorak
- Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování  pravidel diskuze

Male Poeet p?íspivku : 871
Age : 45
vztah k organizaci : Lepsi by bylo se ptat na osobni vztah k jedinemu pravemu Bohu Jehovovi.
Reputace : -2
Body : 873
Registration date : 02. 07. 11

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Tonda Vlas 22/9/2012, 07:45

lorak napsal:
witness napsal:
Tonda Vlas napsal:
Zeptám se obráceně, jsi to schopen ty?
Tvá vyhýbavá odpověď jasně ukazuje, že hebrejštinu ani řečtinu neovládáš.

V tom případě mají Tvá dokazování na základě hebrejštiny a řečtiny asi stejnou váhu jako
kdyby někdo ,,zasvěceně´´ mluvil o tom, jak jsou zprávy na CNN přesné, ale přitom by vůbec neuměl anglicky.

Jinak Ti sám za sebe samozřejmě klidně a nevyhýbavě odpovím, že
ani hebrejsky ani řecky neumím a proto tu také nevystupuji jako rádoby ,,odborný´´ komentátor Bible z úhlu pohledu originálních jazyků.




Witnessi tvuj primy postoj se mi libi.

"...měli byste obléci novou osobnost, jež byla stvořena podle Boží vůle v pravé spravedlnosti a věrné oddanosti.
Proto nyní, když jste odložili faleš, mluvte každý z vás pravdu se svým bližním, protože jsme údy, které patří k sobě. Zlobte se, a přece nehřešte; ať slunce nezapadne nad vaší podrážděnou náladou, ani nedávejte místo Ďáblovi." (Efezanum 4:24-27)

Loraku, vidím, že se ti náramně páčí příspěvky těch, ze kterých je vidět, že jejich pisatelé nesou OVOCE DUCHA stěží.

Tonda Vlas

Male Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Tonda Vlas 22/9/2012, 07:48

lorak napsal:
witness napsal:
Tonda Vlas napsal:
Zeptám se obráceně, jsi to schopen ty?
Tvá vyhýbavá odpověď jasně ukazuje, že hebrejštinu ani řečtinu neovládáš.

V tom případě mají Tvá dokazování na základě hebrejštiny a řečtiny asi stejnou váhu jako
kdyby někdo ,,zasvěceně´´ mluvil o tom, jak jsou zprávy na CNN přesné, ale přitom by vůbec neuměl anglicky.

Jinak Ti sám za sebe samozřejmě klidně a nevyhýbavě odpovím, že
ani hebrejsky ani řecky neumím a proto tu také nevystupuji jako rádoby ,,odborný´´ komentátor Bible z úhlu pohledu originálních jazyků.




Witnessi tvuj primy postoj se mi libi.

"...měli byste obléci novou osobnost, jež byla stvořena podle Boží vůle v pravé spravedlnosti a věrné oddanosti.
Proto nyní, když jste odložili faleš, mluvte každý z vás pravdu se svým bližním, protože jsme údy, které patří k sobě. Zlobte se, a přece nehřešte; ať slunce nezapadne nad vaší podrážděnou náladou, ani nedávejte místo Ďáblovi." (Efezanum 4:24-27)

Jinak přípisek, zatím jsem to formuloval nějak tak po paměti, asi mi nepříde než citovat, takže pak budu dávat odkazy.

Tonda Vlas

Male Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  witness 22/9/2012, 12:02

Tonda Vlas napsal:
witness napsal:
Tvá vyhýbavá odpověď jasně ukazuje, že hebrejštinu ani řečtinu neovládáš.

V tom případě mají Tvá dokazování na základě hebrejštiny a řečtiny asi stejnou váhu jako
kdyby někdo ,,zasvěceně´´ mluvil o tom, jak jsou zprávy na CNN přesné, ale přitom by vůbec neuměl anglicky.

Jinak Ti sám za sebe samozřejmě klidně a nevyhýbavě odpovím, že
ani hebrejsky ani řecky neumím a proto tu také nevystupuji jako rádoby ,,odborný´´ komentátor Bible z úhlu pohledu originálních jazyků.
Hned jsi vyvodil nesprávný závěr, kde je pouze polovina pravdou.
Takže ta polovina pravdy zní, že jsi schopen bez přípravy provést gramatickou analýzu jen poloviny originálního textu Bible ??? Very Happy :

Takže to co tu tvrdím o hebrejském podkladu není plnotučné, poněvadž to mám pouze z druhé ruky, tedy od teologů, kteří hebrejštinou vládnou,
To je přece samozřejmé, žes to někde musel opsat, ovšem i teologové, kteří hebrejštinou vládnou, mohou mít různé názory na význam slova v dané situaci (jazykověda není matematika), takže by bylo slušné tam, kde své dokazování opíráš o hebrejštinu nebo řečtinu, uvést i zdroj, ze kterého cituješ.
Tonda Vlas napsal:
lorak napsal:
Witnessi tvuj primy postoj se mi libi.
Loraku, vidím, že se ti náramně páčí příspěvky těch, ze kterých je vidět, že jejich pisatelé nesou OVOCE DUCHA stěží.
Jinými slovy Tonda zřejmě neunesl, že jsem mu poukázal na to, že se ohání hebrejštinou a řečtinou způsobem, jako by tyto jazyky ovládal... a přesto, že jsem ho nijak neurazil a jen si s ním vyměnil faktické informace, mě označuje za někoho, kdo stěží nese ovoce ducha.
Opravdu k zasmání... Very Happy

Není to u Tondy také na žlutou kartu? Nebo se hrozba žlutých karet vztahuje vždy jen na mě?
......To byl vtip Very Happy

witness

Male Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Jiří Brei 22/9/2012, 17:16


Ahoj Tondo,

21.09.2012 v 10:44 jsi v reakci na mojí odpověď Elišce napsal

Tak s tímto závěrem souhlasit nemohu, poněvadž ke vzniku nového života z hlediska Ježíšovi lidské přirozenosti došlo. Takovéto chápání je chápání vtělení jako metamorfózy, kterému sice striktní pohled na řecký text nahrává, nelze ho však přijmout, pokud vemem do úvahy hebrejský podtext Janova evangelia. Toto správně rozlišil církevní otec Jeroným, který jako jediný ze starověkých církevních otců ovládal hebrejštinu. To pak vedlo k závěru Chalcedonského koncilu, že Ježíš je pravý Bůh a pravý člověk. . Jinak by jsme se ocitli v židovskopohanském učení Filóna z Alexandrie, kterým není Janovo evangelium vůbec ovlivněno, ač se mnozí snaží vehementně prokázat opak. Celé je to však na delší rozbor, do kterého se pustím nevím kdy.




jaký nový život, podle Tebe, při vtělení vznikl? Jaká nová bytost začala existovat? Ty věříš, že Syn má počátek a že byla doba, kdy nebyl?

Já, Tondo, netvrdím, že když se Slovo stalo tělem (J 1:14), tak přestalo existovat jako Slovo. Netvrdím a ani nevěřím, že se Slovo přeměnilo na Ježíše Krista. To, čemu v souvislosti se vtělením věřím, zajímavě formuloval T. Lane v Dějinách křesťanského myšlení (Návrat domů, Praha 1999, s. 59) v souvislosti s Chalcedonským vyznáním: „v Ježíši Kristu bylo jediné „já“, jen „jeden subjekt“ všeho, co prožíval. Tento jeden subjekt či osoba je Bůh-Slovo – není tu žádný další člověk (jiná „osoba“), který by byl člověk Ježíš Kristus. Slovo bylo nadále Bůh, jehož božství či božská podstata se nijak nezmenšila, a přesto na sebe vzal všechno, co patří k lidství nebo lidské přirozenosti.“

Přeji hezký den a děkuji za promyšlené komentáře i za připomínání církevních dějin i dějin křesťanského myšlení.

S úctou Jirka
Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Tonda Vlas 23/9/2012, 11:21

Jiří Brei napsal:
Ahoj Tondo,

21.09.2012 v 10:44 jsi v reakci na mojí odpověď Elišce napsal

Tak s tímto závěrem souhlasit nemohu, poněvadž ke vzniku nového života z hlediska Ježíšovi lidské přirozenosti došlo. Takovéto chápání je chápání vtělení jako metamorfózy, kterému sice striktní pohled na řecký text nahrává, nelze ho však přijmout, pokud vemem do úvahy hebrejský podtext Janova evangelia. Toto správně rozlišil církevní otec Jeroným, který jako jediný ze starověkých církevních otců ovládal hebrejštinu. To pak vedlo k závěru Chalcedonského koncilu, že Ježíš je pravý Bůh a pravý člověk. . Jinak by jsme se ocitli v židovskopohanském učení Filóna z Alexandrie, kterým není Janovo evangelium vůbec ovlivněno, ač se mnozí snaží vehementně prokázat opak. Celé je to však na delší rozbor, do kterého se pustím nevím kdy.




jaký nový život, podle Tebe, při vtělení vznikl? Jaká nová bytost začala existovat? Ty věříš, že Syn má počátek a že byla doba, kdy nebyl?

Já, Tondo, netvrdím, že když se Slovo stalo tělem (J 1:14), tak přestalo existovat jako Slovo. Netvrdím a ani nevěřím, že se Slovo přeměnilo na Ježíše Krista. To, čemu v souvislosti se vtělením věřím, zajímavě formuloval T. Lane v Dějinách křesťanského myšlení (Návrat domů, Praha 1999, s. 59) v souvislosti s Chalcedonským vyznáním: „v Ježíši Kristu bylo jediné „já“, jen „jeden subjekt“ všeho, co prožíval. Tento jeden subjekt či osoba je Bůh-Slovo – není tu žádný další člověk (jiná „osoba“), který by byl člověk Ježíš Kristus. Slovo bylo nadále Bůh, jehož božství či božská podstata se nijak nezmenšila, a přesto na sebe vzal všechno, co patří k lidství nebo lidské přirozenosti.“

Přeji hezký den a děkuji za promyšlené komentáře i za připomínání církevních dějin i dějin křesťanského myšlení.

S úctou Jirka

S takovými formulacemi mi nezbývá než souhlasit. V Kristu jsou dvě přirozenosti a dvě vůle, nejedná se však o dvě osoby. Tvrtit, že se jedná o dvě osoby, tak bych upadl do nestorianismu.

Tonda Vlas

Male Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Tonda Vlas 23/9/2012, 11:35

witness napsal:
Loraku, vidím, že se ti náramně páčí příspěvky těch, ze kterých je vidět, že jejich pisatelé nesou OVOCE DUCHA stěží.
Jinými slovy Tonda zřejmě neunesl, že jsem mu poukázal na to, že se ohání hebrejštinou a řečtinou způsobem, jako by tyto jazyky ovládal... a přesto, že jsem ho nijak neurazil a jen si s ním vyměnil faktické informace, mě označuje za někoho, kdo stěží nese ovoce ducha.
Opravdu k zasmání... Very Happy

Není to u Tondy také na žlutou kartu? Nebo se hrozba žlutých karet vztahuje vždy jen na mě?
......To byl vtip Very Happy [/quote]

To jsi špatně pochopil. Vůbec se to netýkalo mne, poněvadž vůči mne vyjíždíš minimálně a nic urážlivého vůči mně nepíšeš. Týkalo se toho, co bylo na jiném, dnes uzamčeném vláknu, kam jsi ty věci, vyjmenované jako OVOCE DUCHA rozhodně nevnesl. Nad tím jsem uvažoval ještě dříve, než jsi napsal tento příspěvek o jazycích, snad v souvislosti s lorakem ještě dříve než ses vrátil na tuto diskuzi a znovu se projevil. Lorakovy sudičské příspěvky aniž by vlastně věděl o co jde, vidí totiž jen to, co vidět chce aniž by skutečně zkoumal pravdu, mi nepřipadají jako projevy OVOCE DUCHA. Takže když ti tu vysekl pochvalu, tak mi to v ten moment nedalo.

Tonda Vlas

Male Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  witness 23/9/2012, 11:48

Tonda Vlas napsal:
To jsi špatně pochopil. Vůbec se to netýkalo mne, poněvadž vůči mne vyjíždíš minimálně a nic urážlivého vůči mně nepíšeš.
Ok, věřím Ti.
Týkalo se toho, co bylo na jiném, dnes uzamčeném vláknu, kam jsi ty věci, vyjmenované jako OVOCE DUCHA rozhodně nevnesl.
Jestli myslíš slovo ,,mrzák´´, tak za to jsem se už omluvil, ale budeš li chtít, omluvím se znovu a znovu, dokud Tě to nepřestane trápit.
Nad tím jsem uvažoval ještě dříve, než jsi napsal tento příspěvek o jazycích, snad v souvislosti s lorakem ještě dříve než ses vrátil na tuto diskuzi a znovu se projevil.
Na to mohu jen napsat, že mě mrzí, že se někdy jasně řečená, ale vůči někomu nepříjemná pravda posuzuje jako cílené urážky, a to i od neúčastných stran, které by měly být o to objektivnější.
Ale máš právo na svůj názor a já Ti ho neberu.
Lorakovy sudičské příspěvky aniž by vlastně věděl o co jde, vidí totiž jen to, co vidět chce aniž by skutečně zkoumal pravdu, mi nepřipadají jako projevy OVOCE DUCHA. Takže když ti tu vysekl pochvalu, tak mi to v ten moment nedalo
Takže ses naštval na loraka a odnesl jsem to já Very Happy
Nevadí, já to chápu a nijak se na Tebe nezlobím, jsem rád, že jsme si to vyjasnili Very Happy

witness

Male Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Jiří Brei 30/9/2012, 09:15

Ahoj Eliško,

16.09.2012 v 17:08 na s. 13 jsi napsala:

Velká většina situací, kdy Bible používá slovo jeden (jediný) je ve smyslu absolutního počtu 1, ale používá jej i v jiné významové rovině.

Ano, slovo MONOS má více významů, než jen význam „jediný“.

1.Víme, že vdobě kdy Bůh poslal na svět svého jediného Syna nebyl Pán Ježíš doslovně (početně) jediným Božím Synem. Již v době, kdy Bůh tvořil zemi jsou ti, co to pozorovali, nazvýváni syny Božími. (Podobně i v době Jóba.


Ne Pán Ježíš nebyl jediným, kdo byl za Božího syna označen. Je však jediným zrozeným Synem našeho nebeského Otce (J 3:16). Jedině on má synovství přímo od Boha (trochu podobně jako má jediný Izák od Boha vyznáno, že je to on, kdo je jediným Abrahámovým synem). Ostatní mají synovství druhotně, právě skrze něj. Jsou syny skrze jedinečně zrozeného Božího Syna. Bez něj by se Božími syny nikdy nemohli stát.

Zdánlivý rozpor mezi tím, že Boží Syn Pán Ježíš Kristus je nazýván jediným Božím Synem a tím, že Písmo mluví o mnoha Božích synech také neřešíme závěrem, že všichni jsou vlastně jedním Božím Synem.

Ne, to ani nemusíme. Existuje pouze jeden jediný zrozený (MONOGENÉS) Boží Syn – Ježíš Kristus.

2. Podobně je ve Zjevení 15:4 Bohu řečeno:„Ty, jediný jsi svatý...“ Ale z Filipským 4:22, Zjevení 18:20, Židům 3:1 a 1 Petrova 1:16 je vidět, že svatých je více, ne jen jediný: „..Pozdravují vás všichni svatí... „Raduj se nad ní nebe a svatí, apoštolové i proroci..... svatí bratři, účastníci nebeského povolání......‚Buďte svatí, neboť já jsem svatý.‘
Ty jediný jsi svatý neznamená, že neexistuje nikdo jiný, kdo by mohl být nazván svatým, ale znamená, že tento jmenovaný je nejsvatější ze všech!

Já nevěřím, že by Bůh vyhlásil nějakou soutěž o to, kdo bude „nejsvětější ze všech“, kde on je předen daný a jediný vítěz. Myslím, že Zj 15:4 (používá zde slovo HOSIOS nikoli HAGIOS) mluví o tom, že existuje jen jedna svatost, jejímž zdrojem a původcem je Bůh, který má svatost sám v sobě a je s touto svatostí totožný. Proto je nazván ve Zj 16:5 Svatý, podobně, jako je jinde nazván Otec nebo Bůh. Lidé se mohou stát svatými až druhotně, díky Bohu, nejsou svatí sami ze sebe. Je to jedna z mnoha vlastností, skrze kterou se mohou stát účastníky Boží přirozenosti (2 Pt 1:4). Lze to dobře vidět na 1 Pt 1:15.16 (zde je užito slovo HAGIOS) – důvodem svatosti, kterou od nás Bůh vyžaduje, je jeho vlastní svatost, která je podstatou jeho bytí.


3.Když dostal Abraham tento Boží pokyn: „Vezmisvého jediného syna Izáka, kterého miluješ, Izáka, a jdi do země Mórija. Tam ho obětuj .... (Genesis 22:2) nebyl Izák doslovně jeho jediným synem.
Z Bible se dá doložit, že v době, kdy Bůh říká Abrahamovi tento pokyn žil nejstarší další Abrahamův syn, Izmael. A přesto Bůh nazývá Izáka jediným Abrahamovým synem. Zde je na místě řešit otázku: Jediným vzhledem k čemu?


Gn 22:2 reprodukuje Boží řeč. A pro Boha byl jediným Abrahámovým synem Izák. Byl to pouze Izák, jehož narození přišel Jahve osobně oznámit Abrahámovi a Sáře (Gn 18:1.9-14). Izák byl jediným Abrahámovým synem, který se narodil podle Ducha (Gal 4:29), byl jediným Abrahámovým synem zaslíbení (Gal 3:28), byl jediným synem Abraháma, kterého měl se Sárou, byl jediným Abrahámovým synem, se kterým Bůh uzavřel smlouvu (Gn 17:19.21). Není to skutečně ze všech Abrahámových synů pouze Izák, kdo si zaslouží označení JÁCHÍD – jedinečný, jediný (B. Pípal, Hebrejsko-český slovník k SZ)?

4.Také o velké firmě může být řečeno, že má pouze jednoho ředitele, i když je v rámci této firmy několik lidí běžně, a právem, oslovováno: Řediteli! Pokud ale řeknu, že firma má jediného ředitele (i když jich ve skutečnosti má mnoho), myslím tím jedině a právě toho nejvyššího.
Rozhodně však o těch ostatních, kteří jsou právem nazýváni ředitelé netvrdím, že jsou spolu s generálním jedním ředitelem. To, že jsou s ním jednotní, to se naopak předpokládá.


Kdo je tím jediným Ředitelem (Pánem) podle Písma? Dle 1 Kor 8:6 je jediným Pánem (Ředitelem) Ježíš Kristus. Je Ježíš Kristus také zároveň tím nejvyšším Ředitelem (Pánem)? A Pokud ne, kdo jím je? A pokud jím je někdo jiný, jak pak může být jediným Pánem (Ředitelem) Ježíš Kristus? A jakým Ředitelem (Pánem) je Otec, který je Kristovou hlavou (1 Kor 11:3)? Kolik tedy vlastně máme jediných a nejvyšších Ředitelů (Pánů)?

Bible mluví o jediném Bohu, kterého nikdo nikdy neviděl, Bohu Otci. A mluví také o Pánu Ježíši Kristu jako o Bohu. Z výše uvedených případů použití slova jeden, jediný vyplývá, že není nutné pro zachování doslovného počtu jeden, jediný chápat Boha Otce a Božího Syna jako jednoho Boha. A přímou informaci o tom, že Otec a Syn jsou jedním Bohem v Písmu zatím nikde nevidím.


Ne, „není nutné pro zachování doslovného počtu jeden, jediný chápat Boha Otce a Božího Syna jako jednoho Boha“. Tuto možnost si zvolil Arius a Svědkové Jehovovi. Popírají Kristovo božství. Pro ně je Kristus pouhý člověk (i když dokonalý a největší, který kdy žil) a označení „Bůh“ je pro ně jenom titulem (podobně jako Pán a Král), nikoli vyjádřením Kristovy přirozenosti, Kristovy podstaty. Čemu věříš Ty? Že je Kristus Bůh, nebo že je jen člověk (popřípadě anděl či archanděl), který má titul bůh, ale ve skutečnosti Bohem není, jako jím nebyl Mojžíš, či jako jím není Satan, i když jsou tak nazváni, ale nejsou jimi od přirozenosti (Gal 4:8)? A když se o Kristu mluví jako o Bohu, tak to tedy neznamená, že je plně Bůh, ale když se o něm mluví jako o člověku, tak to znamená, že je plně člověk? Proč by nemohlo označení „Bůh“ znamenat, že je Syn plně Bohem, když označení „člověk“ znamená, že byl plně člověkem? Nebo snad nevěříš, že Kristus byl plně člověkem a že toto označení nevyjadřuje jeho přirozenost a podobu, kterou s námi sdílel? Patří Syn mezi ty, o kterých apoštol Pavel mluvil v Gal 4:8, mezi ty, „kteří svou přirozeností nejsou Bohy“ (Český studijní překlad)? A pokud věříš, že Kristus mezi ně nepatří, že je svou přirozeností Bůh, jako je Otec svou přirozeností Bůh, jak pak můžeš mít jen jednoho Boha, když věříš, že je Bohem Otec i Syn?

Děkuji za zajímavé myšlenky a přeji vše dobré
Jirka
Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?  - Stránka 9 Empty Re: O čem svědčí úvodní pozdravy v dopisech apoštolů?

Příspěvek  Sponsored content


Sponsored content


Návrat nahoru Goto down

Strana 9 z 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru