Svědkové Jehovovi a Strážná věž
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

+33
schwanenburg
Pollypus
apostol
sazeč
Matěj Telam
Martin Vlasák
zbysek
vera
Eliška
Nikola Tyrpak
dov
Zdeněk Bláha
floweret
Vladislav Kulda
Veronika
František
Černá ovce sboru
oskar
Mysteri
Doktorka White
Jirka z P. (queens)
Věra Kolafová - quaero
stefan
Aleš
Michal
Petr Štefek
OOO
admin pavel
Petr W.
Hvězdlický
Martin Cibulka
Karel
Arago
37 posters

Strana 11 z 12 Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Pánova večeře

Příspěvek  Pollypus 3/4/2010, 23:05

Prohloubené porozumění Božího zákona přinesl Ježíš Kristus společně s pozváním do Božího království, v němž bude dobro, pro něž zákon existuje (zákon existuje proto, aby si lidé uvědomili, kde až je hranice "dobra", "dokonalosti" a že ji nemůžou dosáhnout a proto potřebují odpuštění, které je, podle křesťanství, Boží milostí), dovedeno k dokonalosti. Svou smrtí a svým vzkříšením získal Ježíš pro ty, kdo v něho uvěřili, záchranu a smíření s Bohem. Ježíš si vyvolil své učedníky, apoštoly, a na nich zbudoval nový Boží lid, který s nadějí očekává Ježíšův příchod na konci časů a naplnění jeho zaslíbení.Nic víc a nic míň

Pollypus

Male Poeet p?íspivku : 74
Reputace : 0
Body : 92
Registration date : 14. 03. 09

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Martin Cibulka 4/4/2010, 12:18

No a to „nic víc a nic míň“ se týká čeho?
Martin Cibulka
Martin Cibulka

Male Poeet p?íspivku : 3389
Age : 55
vztah k organizaci : Bývalý člen organizace SJ.
Reputace : 33
Body : 1239
Registration date : 30. 01. 06

http://www.apologie.wz.cz/

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  schwanenburg 10/4/2010, 12:44

Mám na to určitý náhled, musím dodat, že jsem zatím formálně katolíkem ale považuju se spíše za naddenominačního křesťana letničně-charismatického směru. Na otázku jak: formu nepovažuju za dúležitou, takže to může být na malé soukromé skupince, což má své důvody, nebo při velké liturgii, znám například dobře byzantskou liturgii, která v sobě obsahuje velké množství hlubokých biblických symbolů, tak to pro mě nečiní žádný problém, ale pro neznalého člověka je takový obřad značně bizardní a vlastně se to do dnešní doby nehodí. Bůh nás stvořil každého jako naprosto neopakovatelný originál, z toho důvodu má každý jiné psychické a citové vnímání a každému může vyhovovat naprosto něco jiného. Hlavně bych neměl manipulovat druhého do způsobů, které mě vyhovují a nerespektovat jeho vnitřní potřeby. Není mi nic odpornějšího, než když slyším od SJ něco jako, že Bůh vyžaduje jednotné uctívání. Dle materií, tam je celkem shoda, chléb, je už nepodstatné či kvašený nebo nekvašený, a víno.

schwanenburg

Male Poeet p?íspivku : 18
vztah k organizaci : od prvního seznámení odmítavý
Reputace : 0
Body : 18
Registration date : 28. 01. 10

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  schwanenburg 10/4/2010, 13:13

Pro koho : znovuzrozený křesťan, který toto viditelně potvrdil přijetím křtu, a samozřejmně nežije po svém znovuzrození vědomě v hříchu, žít v hříchu není momentální jednorázové selhání, ale setrvalý stav, z něhož dotyčný nemíní činit pokání. Pokud v takovém hříchu žije tajně a vědomně přistoupí, svolává na sebe to, o čem píše Pavel v Kor. Dotyčný nejenže se připraví o milost, kterou účast na VP přináší, ale může na sebe přivolat tyto neblahé věci. Nemůže to být jenom určitá vyvolená kasta, takové pojetí je nebiblické, ono to není na první pohled vidět, ale takové nauky mají velice rafinovaný okultně gnostický původ. Také omezení na určitý den je nebiblické. Ono totiž nelze jednoduše spočítat přesný dadum pesachu. Už ve SZ době měla jak saduccejská tak farizejská sekta každá jiný kalendář. Dle synoptiků je VP u Ježíše večeří pesachu, kdežto u Jana nikoliv. U Jana není den pesachu den večeře, ale den ukřižování. Někteří biblisté tvrdí, že tu Ježíš určitým způsobem ty kalendáře zkloubil. Je jasné, že datum nemůže být vázan na den pesachu, kdo je pod milostí, není povinen ten den slavit. Kdo ho chce slavit, neměl by být za to odsuzován. Viz Řím, 14, 5-6a Někdo rozlišuje dny, jinému je den jako den. Každý nechť má jistotu svého přesvědčení. Kdo zachovává určité dny, zachovává je Pánu.

schwanenburg

Male Poeet p?íspivku : 18
vztah k organizaci : od prvního seznámení odmítavý
Reputace : 0
Body : 18
Registration date : 28. 01. 10

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Matěj Telam 11/4/2010, 11:36

K Pánové večeři čtu v Bibli toto:

Příklad 1:

PNS:

Skutky Apoštolů 2:46
A den co den byli jednomyslně stále přítomni v chrámu a přijímali jídlo v soukromých domech a účastnili se pokrmu s velkým radováním a upřímností srdce

Ovšem v ostatních překladech je toto:

Pe:

Skutky 2:46 Každý den vytrvale a svorně přicházeli do chrámu, po domech lámali chléb a jedli pokrm v radosti a s upřímností srdce,

CSP:

Skutky apoštolské 2:46
Denně zůstávali jednomyslně v chrámě, po domech lámali chléb a přijímali pokrm s veselím a prostotou srdce

CEP2001

Skutky apoštolské 2:46
Každého dne pobývali svorně v chrámu, po domech lámali chléb a dělili se o jídlo s radostí a s upřímným srdcem.

KB1613:

Skutky apoštolské 2:46
A na každý den trvajíce jednomyslně v chrámě, a lámajíce po domích chléb, přijímali pokrm s potěšením a sprostností srdce,

Podle PNS ranní křesťané se sešli, a to každý den jen najíst. Jak jednoduché: stačí zaměnit slova lámání za najíst. Ať žije manipulace.

Příklad 2:

CEP:

Skutky apoštolské 20:5 Ti šli napřed a čekali na nás v Troadě.
6 My jsme po velikonocích vypluli z Filip a přijeli jsme k nim do Troady až za pět dní. Tam jsme zůstali týden.
7 První den v týdnu jsme se sešli k lámání chleba a Pavel promluvil ke shromáždění. Protože chtěl na druhý den odcestovat, protáhl řeč až do půlnoci.


Hádanka? Kolik dní po velikonocích lámali ranní křesťanné spolu s ap. Pavlem chleba? (Pomůcka - 14.nisana to tedy nebylo.)

flower flower flower Like a Star @ heaven flower flower flower
Matěj Telam
Matěj Telam

Male Poeet p?íspivku : 216
Age : 57
vztah k organizaci : SJ - nyní: Fide,sed cui fidas,vide
Reputace : 1
Body : 172
Registration date : 07. 04. 08

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Pollypus 14/4/2010, 16:41

Martin Cibulka napsal:No a to „nic víc a nic míň“ se týká čeho?
Určitě se to netýka pouze SJ ty buď bez obav.

Pollypus

Male Poeet p?íspivku : 74
Reputace : 0
Body : 92
Registration date : 14. 03. 09

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Jiří Brei 28/4/2010, 10:12

Ahoj Martine,

pokud by měl být „svátkem“ z 1 Kor 5:8 Pesach, pak by se s ním pojili i otázky, kdo ho smí slavit a kde. Mojžíšův zákon na ně dává jasnou odpověď. Slavit ho smí pouze ten, kdo je obřezán (Ex 12:43-49) a místem, kde má být slaven je Jeruzalém (Dt 16:1-8). Jiná slavení jsou nezákonná. Ten, kdo zanedbá přípravu oběti Pesach a nemá k tomu důvody (nečistota, je na cestě), má být odříznut ze svého lidu (Num 9:9-14).
Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Martin Cibulka 29/4/2010, 10:21

Pro Jiřího Breie:

Z kontextu je patrné, že tím „svátkem“ je míněn CHAG HA-MACOT (svátek nekvašených chlebů). V 1.Korinťanům 5:8 totiž čteme: „Dodržujme tedy svátek ne se starým kvasem ani s kvasem špatnosti a ničemnosti, ale s nekvašenými chleby upřímnosti a pravdy.“ Jestliže tedy neobřezaným Tóra zakazuje jíst pesachového beránka, pak v žádném případě nezakazuje jíst nekvašené chleby. I přes určitá omezení tedy může každý, kdo je neobřezaný, „svátek“ dodržovat. Dnes je dokonce možné, aby se neobřezaný na Pesach účastnil i sederové večeře, protože součástí večeře není beránek. V některých mesiánských komunitách je součástí sederu i Pánová večeře.
Martin Cibulka
Martin Cibulka

Male Poeet p?íspivku : 3389
Age : 55
vztah k organizaci : Bývalý člen organizace SJ.
Reputace : 33
Body : 1239
Registration date : 30. 01. 06

http://www.apologie.wz.cz/

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Jiří Brei 29/4/2010, 18:21

Ahoj Martine,

děkuji za upřesnění a rychlou odpověď. Jen mě nějak nenapadá, jaké důvody by mohl mít křesťan z pohanů k tomu, aby se účastnil sederové večeře. Přiblížíš mi nějaké? A pak také nevím, proč není beránek součástí večeře?

Děkuji
Jirka
Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Martin Cibulka 30/4/2010, 09:33

Pro Jiřího Breie:

Jedním z důvodů, proč by křesťan měl mít zájem na tom, aby se zúčastnil sederové večeře, je ten, aby lépe pochopil své bratry ze Židů a jejich horlení pro Tóru. Beránek součástí večeře není jednoduše proto, že zde není Chrám, před jehož oltářem by byl beránek zabit.

Ustanovení: „Nebude ti dovoleno obětovat pasach v kterémkoli z tvých měst“ (5.Mojžíšova 16:5), se týká zabíjení pesachových beránků a ne povinnosti vyhlásit a podle možnosti zachovávat "Jehovova období svátků, svatá shromáždění ... v jejich ustanovených časech" (3.Mojžíšova 23:4).
Martin Cibulka
Martin Cibulka

Male Poeet p?íspivku : 3389
Age : 55
vztah k organizaci : Bývalý člen organizace SJ.
Reputace : 33
Body : 1239
Registration date : 30. 01. 06

http://www.apologie.wz.cz/

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Jiří Brei 1/5/2010, 20:30

Ahoj Martine,

takový důvod pro účastnit na sederové večeři naprosto chápu a respektuji. To, co však nechápu, je, že někdo může horlit pro Tóru a přitom neplnit její požadvky, ke kterým se tak hlasitě hlásí. Cožpak již není Boží vůlí to, co je napsáno Ex 12:43-49, Num 9:9-14 a Dt 16:1-8? Zrušil snad Bůh Mojžíšův zákon?
Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Martin Cibulka 1/5/2010, 21:06

Pro Jiřího Breie:

Horlení pro Tóru a plnění všech požadavků Tóry jsou dvě rozdílné věci. Ten, kdo mezi tím činí rovnítko, ve skutečnosti říká toto: Jestliže někdo není schopen zachovávat Tóru do puntíku, pak je zbytečné, aby se pokoušel cokoliv z Tóry zachovávat.

Jenže k takovému postoji Písmo vůbec nevybízí. Písmo je naopak plné dokladů toho, jak Boží služebníci mnohokrát porušili Tóru, a přesto vybízí k návratu a plnění všech příkazů Tóry. Tóru má člověk plnit z lásky k Bohu a ne proto, že si skrze takové plnění zaslouží věčný život.

Jestliže někdo věří, že si plněním Zákona zaslouží věčný život, pak je „pod kletbou; neboť je napsáno: „Prokletý je každý, kdo nezůstává ve všech věcech, které jsou napsány ve svitku Zákona, aby je činil.““ (Galaťanům 3:10)

Pokud někdo není schopen zůstávat „ve šech věcech“ Zákona a přesto miluje Boha, pak plní Zákon z lásky k němu a spoléhá na jeho milost. Zdůrazňují: Nespoléhá na zrušení Zákona, ale spoléhá na milost, kterou máme zaručenou v Kristu!
Martin Cibulka
Martin Cibulka

Male Poeet p?íspivku : 3389
Age : 55
vztah k organizaci : Bývalý člen organizace SJ.
Reputace : 33
Body : 1239
Registration date : 30. 01. 06

http://www.apologie.wz.cz/

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Jiří Brei 1/5/2010, 22:11

Ahoj Martine,

copak již neplatí to, co je napsáno v Dt 30:11-14? "Toto přikázání, které ti dnes přikazuji, není totiž pro tebe příliš obtížné ani není daleko. Není v nebesích, takže by se řeklo: ‚Kdo pro nás vystoupí do nebes a získá je pro nás, aby nám je dal slyšet, abychom je činili?‘ Není ani na druhé straně moře, takže by se řeklo: ‚Kdo pro nás přepluje na druhou stranu moře a získá je pro nás, aby nám je dal slyšet, abychom je činili?‘ To slovo je totiž velmi blízko tebe, v tvých vlastních ústech a v tvém vlastním srdci, abys je činil."

Je přikázání o slavení Pesachu skutečně tak obtížné a tak daleko? Ptám se znovu, cožpak již není Boží vůlí to, co je napsáno Ex 12:43-49, Num 9:9-14 a Dt 16:1-8? Je to Bůh, kdo stojí lidem v cestě, aby nemohli plnit jeho Zákon? Je Boží vůlí, aby již téměř 2000 let nestál v Jeruzalémě chrám ve kterém by mohl být obětován beránek pro zákonné slavení Pesachu? Pokud ano, pak je Boží vůlí, aby již téměř 2000 let nebyl dodržován Mojžíšův zákon, protože chrám, svátky a s nimi spojené oběti, jsou nedílnou součástí tohoto Zákona.
Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Martin Cibulka 2/5/2010, 15:35

Pro Jiřího Breie:

Mesiánští věřící slaví Pesach a ostatní Hospodinovy svátky právě proto, že je to v jejich srdci, aby tak činili. Není to Bůh, „kdo stojí lidem v cestě, aby nemohli plnit jeho Zákon“, ale je to postoj lidských srdcí, který tomu brání. I po zničení prvního Chrámu bylo období, kdy Izraelité nemohli obětovat pesachového beránka. Kdyby Boží lid smýšlel stejně jako Ty, nikdy by nevystavěli druhý Chrám.
Martin Cibulka
Martin Cibulka

Male Poeet p?íspivku : 3389
Age : 55
vztah k organizaci : Bývalý člen organizace SJ.
Reputace : 33
Body : 1239
Registration date : 30. 01. 06

http://www.apologie.wz.cz/

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Jiří Brei 8/7/2012, 08:50

Ahoj Martine,

Může menstruující žena jíst chléb Večeře Páně a pít víno Večeře Páně? Mohou ženy u Mesiánských Židů při Večeři Páně sedět u jednoho stolu s muži a mohou spolu s nimi přijímat chléb Večeře Páně a pít víno Večeře Páně? Nebo ženy přijímají chléb a víno odděleně od mužů, jinde, v jiné místnosti?
Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Martin Cibulka 9/7/2012, 10:29

Nevím o tom, že by mesiánští věřící vybízeli ženy, aby se neúčastnily Pánovy večeře pokud mají menstruaci, nebo aby seděly odděleně. Možná, že se tak někde děje, ale já o tom nevím.
Martin Cibulka
Martin Cibulka

Male Poeet p?íspivku : 3389
Age : 55
vztah k organizaci : Bývalý člen organizace SJ.
Reputace : 33
Body : 1239
Registration date : 30. 01. 06

http://www.apologie.wz.cz/

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Jiří Brei 12/8/2012, 18:56

Ahoj Loraku,

11.08.2012 v 11:11 na s. 8 jsi v tématu „Odkiaľ pochádza zlo? Od Boha? napsal:



Neplet jabka s hruskami. S apostoli a krestanmi s nebeskou nadeji uzavrel Jezis novou smlouvu o kralovstvi.


Zkus si, prosím, přečíst texty o ustanovení Večeře Páně ještě jednou. Zjistíš, že krev Nové smlouvy (Lk 22:20) není vylévána primárně kvůli kralování (to pouze druhotně umožňuje), nýbrž kvůli odpuštění hříchů (Mt 26:28). Nová smlouva je primárně uzavřena „s izraelským domem a judským domem“ (Heb 8:8 Překlad nového světa). Na základě nové smlouvy, může Pán těm Izraelitům, kterým byly skrze krev nové smlouvy odpuštěny hříchy (Hebr 8:12), vložit své zákony do mysli a může jim je napsat do srdce a může se stát jejich Bohem a oni se mohou stát jeho lidem (Hebr 8:10). Kristovou krví do této smlouvy mohou vstupovat i věřící z národů (Ef 2:12.13), neboť díky Kristu již nejsou cizími lidmi a cizími usedlíky, nýbrž spoluobčany svatých a členy Boží domácnosti (Ef 2:19). Společně s věřícími Izraelity jsou budováni v místo, které Bůh, které Bůh obývá duchem (Ef 2:22 Překlad nového světa).



Pokud nebude většina dnešních Svědků Jehovových v Nové smlouvě, pak se Pán nebude moci stát jejich Bohem a oni se nebudou moci stát jeho lidem (Hebr 8:10). A nestanou-li se Svědkové Jehovovi Pánovým lidem, těžko se na ně bude moci vztahovat to, co je jeho lidu zaslíbeno v Hebr 8:12: „budu milosrdný k jejich nespravedlivým skutkům a rozhodně si již nikdy nebudu připomínat jejich hříchy.

To o cem je zaznam v 6 kap. Jana nema s touto udalosti nic spolecne, lebo ji ustanovil az o rok pozdeji. V 6 kap. teda Jezis neustanovil ani nemluvil o slavnosti pamatnej vecere, ale zduraznoval potrebu viry a prijeti jeho vykypne obeti bez ktere neni mozne ziskat schvaleny stav u jeho Otce vsemohouciho a vecneho Boha Jehovu.


Máš pravdu v tom, že Ježíš ustanovil Večeři Páně (Památnou slavnost) až později (jestli to bylo zrovna o rok později, nevím) a že zdůrazňoval potřebu víry. Pokud chceš však tvrdit, že v 6. kap Jana zdůrazňoval i potřebu přijetí výkupní, pak má tato pasáž s Večeří Páně společnou právě tuto výkupní oběť, která byla přinesena skrze obětování Kristova těla a prolití jeho krve (Mt 20:2; Lk 22:19-20). To ostatně uznávají i Svědkové Jehovovi v Překladu nového světa, když v J 6:53 mají u slova „tělo“ odkaz „c“ na Mt 26:26 a 1 Kor 11:24, a u slova „krev“ odkaz „d“ na Mt 26:28 a 1 Kor 11:25. Ježíš totiž v této pasáži nemluví pouze o víře, ale i o jejím projevování (J 6:40 Překlad nového světa). Kontextem je tedy víra, která se projevuje skutky, nikoli víra bez skutků. Víra ve výkupní oběť přinesenou skrze obětování Ježíšova těla a prolití Ježíšovy krve, se při Večeři Páně (Památné slavnosti) projevuje jedením chleba Večeře Páně, který je Kristovým tělem, a pitím vína Večeře Páně, které je Kristovou krví (viz odkazy „c“ a „d“ u J 6:53 v Překladu nového světa). Bez skutků jedení chleba Večeře Páně a pití vína Večeře Páně je víra ve výkupní oběť Ježíše Krista při Večeři Páně mrtvá (Jak 2:26). Pokud při Večeři Páně (Památné slavnosti) nikdo nejí chléb a nepije víno, není v takovém shromáždění ohlašována Pánova smrt (1 Kor 11:26).

Na souvislosti Jana 6:28-59 s Večeří Páně nic nemění ani fakt, že význam svých slov tam zaznamenaných, vyložil Ježíš až při poslední večeři před svou smrtí. Do té doby se ho na to ostatně ani nikdo neptal a nikoho nezajímalo, jak bude jedení jeho těla a pití jeho krve v praxi vypadat. Tuto věc musel tedy znovu otevřít Ježíš sám a poslední večeře k tomu bylo vhodnou příležitostí.



K Janovi 6:40: Překlad nového světa tu správně klade důraz na projevování víry. Bez projevů víry, bez skutků, je víra mrtvá (Jak 2:26). Projevem víry v Ježíšovo tělo je jeho jedení při Večeři Páně. Projevem víry v Ježíšovu krev, je její pití při Večeři Páně. Bez těchto skutků je víra ve výkupní oběť při Večeři Páně mrtvá (Jak 2:26).

K Janovi 6:44.45: Vztaženo k jedení těla Ježíše Krista a pití krve Ježíše Krista, se toto začalo dít při poslední večeři a děje se od té doby dodnes u každého, kdo je vyučen Otcem a přichází ke Kristu (v. 45)

K Janovi 6:47: Opět jedna z mnoha nedůsledností Překladu nového světa. Ačkoli v J 6:40 je výraz HO PISTEUÓN přeložen souslovím „projevovat víru“, v J 6:47 je tentýž výraz přeložen slovem „věřit“. U víry, jak jí pojímá Písmo, však jde vždy zároveň i o její projevování. Je to proto, že „víra bez skutků je mrtvá“ (Jak 2:26). Při Večeři Páně je projevem (skutkem) víry jedení chleba a pití vína. Těmito skutky je při Večeři Páně ohlašována Pánova smrt.

K Janovi 6:63: Kdyby to platilo absolutně, nemohlo by být vůbec k užitku ani Ježíšovo tělo a jeho krev. Víc k tomu zatím neumím říci.

K Janovi 6:68: Bez Ježíše Krista a jeho slov, bychom nikdy nemohli nalézt cestu k věčnému životu. Nikdy bychom se nedozvěděli, že k tomu, abychom měli věčný život, musíme jíst Kristovo tělo a pít Kristovu krev.

K Římanům 10:10: Srdcem uvěřit ke spravedlnosti, je nezbytná podmínka k tomu, aby byl člověk hoden jíst chléb Večeře Páně a pít kalich Večeře Páně (1 Kor 11:26). Vztaženo k Večeři Páně, pokud někdo v srdci nevěří, že při Večeři Páně nejde o obyčejné jídlo a obyčejnou večeři, která má sloužit pouhému nasycení (1 Kor 11:20-22.34), ale o ohlašování smrti Páně, jí sám sobě odsouzení (1 Kor 11:29).

K Římanům 10:16.17: Víra se získává ze slyšení skrze Kristovo slovo. Platí to i o víře v oběť Kristova těla a krve. A platí to i o jedení chleba a pití vína při Večeři Páně. Jíst z chleba Večeře Páně a pít z kalicha Večeře Páně bez víry, přináší odsouzení (1 Kor 11:28.29).
Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  lorak 12/8/2012, 18:59

Jiří Brei napsal:Ahoj Loraku,

11.08.2012 v 11:11 na s. 8 jsi v tématu „Odkiaľ pochádza zlo? Od Boha? napsal:



Neplet jabka s hruskami. S apostoli a krestanmi s nebeskou nadeji uzavrel Jezis novou smlouvu o kralovstvi.


Zkus si, prosím, přečíst texty o ustanovení Večeře Páně ještě jednou. Zjistíš, že krev Nové smlouvy (Lk 22:20) není vylévána primárně kvůli kralování (to pouze druhotně umožňuje), nýbrž kvůli odpuštění hříchů (Mt 26:28). Nová smlouva je primárně uzavřena „s izraelským domem a judským domem“ (Heb 8:8 Překlad nového světa). Na základě nové smlouvy, může Pán těm Izraelitům, kterým byly skrze krev nové smlouvy odpuštěny hříchy (Hebr 8:12), vložit své zákony do mysli a může jim je napsat do srdce a může se stát jejich Bohem a oni se mohou stát jeho lidem (Hebr 8:10). Kristovou krví do této smlouvy mohou vstupovat i věřící z národů (Ef 2:12.13), neboť díky Kristu již nejsou cizími lidmi a cizími usedlíky, nýbrž spoluobčany svatých a členy Boží domácnosti (Ef 2:19). Společně s věřícími Izraelity jsou budováni v místo, které Bůh, které Bůh obývá duchem (Ef 2:22 Překlad nového světa).



Pokud nebude většina dnešních Svědků Jehovových v Nové smlouvě, pak se Pán nebude moci stát jejich Bohem a oni se nebudou moci stát jeho lidem (Hebr 8:10). A nestanou-li se Svědkové Jehovovi Pánovým lidem, těžko se na ně bude moci vztahovat to, co je jeho lidu zaslíbeno v Hebr 8:12: „budu milosrdný k jejich nespravedlivým skutkům a rozhodně si již nikdy nebudu připomínat jejich hříchy.

To o cem je zaznam v 6 kap. Jana nema s touto udalosti nic spolecne, lebo ji ustanovil az o rok pozdeji. V 6 kap. teda Jezis neustanovil ani nemluvil o slavnosti pamatnej vecere, ale zduraznoval potrebu viry a prijeti jeho vykypne obeti bez ktere neni mozne ziskat schvaleny stav u jeho Otce vsemohouciho a vecneho Boha Jehovu.


Máš pravdu v tom, že Ježíš ustanovil Večeři Páně (Památnou slavnost) až později (jestli to bylo zrovna o rok později, nevím) a že zdůrazňoval potřebu víry. Pokud chceš však tvrdit, že v 6. kap Jana zdůrazňoval i potřebu přijetí výkupní, pak má tato pasáž s Večeří Páně společnou právě tuto výkupní oběť, která byla přinesena skrze obětování Kristova těla a prolití jeho krve (Mt 20:2; Lk 22:19-20). To ostatně uznávají i Svědkové Jehovovi v Překladu nového světa, když v J 6:53 mají u slova „tělo“ odkaz „c“ na Mt 26:26 a 1 Kor 11:24, a u slova „krev“ odkaz „d“ na Mt 26:28 a 1 Kor 11:25. Ježíš totiž v této pasáži nemluví pouze o víře, ale i o jejím projevování (J 6:40 Překlad nového světa). Kontextem je tedy víra, která se projevuje skutky, nikoli víra bez skutků. Víra ve výkupní oběť přinesenou skrze obětování Ježíšova těla a prolití Ježíšovy krve, se při Večeři Páně (Památné slavnosti) projevuje jedením chleba Večeře Páně, který je Kristovým tělem, a pitím vína Večeře Páně, které je Kristovou krví (viz odkazy „c“ a „d“ u J 6:53 v Překladu nového světa). Bez skutků jedení chleba Večeře Páně a pití vína Večeře Páně je víra ve výkupní oběť Ježíše Krista při Večeři Páně mrtvá (Jak 2:26). Pokud při Večeři Páně (Památné slavnosti) nikdo nejí chléb a nepije víno, není v takovém shromáždění ohlašována Pánova smrt (1 Kor 11:26).

Na souvislosti Jana 6:28-59 s Večeří Páně nic nemění ani fakt, že význam svých slov tam zaznamenaných, vyložil Ježíš až při poslední večeři před svou smrtí. Do té doby se ho na to ostatně ani nikdo neptal a nikoho nezajímalo, jak bude jedení jeho těla a pití jeho krve v praxi vypadat. Tuto věc musel tedy znovu otevřít Ježíš sám a poslední večeře k tomu bylo vhodnou příležitostí.



K Janovi 6:40: Překlad nového světa tu správně klade důraz na projevování víry. Bez projevů víry, bez skutků, je víra mrtvá (Jak 2:26). Projevem víry v Ježíšovo tělo je jeho jedení při Večeři Páně. Projevem víry v Ježíšovu krev, je její pití při Večeři Páně. Bez těchto skutků je víra ve výkupní oběť při Večeři Páně mrtvá (Jak 2:26).

K Janovi 6:44.45: Vztaženo k jedení těla Ježíše Krista a pití krve Ježíše Krista, se toto začalo dít při poslední večeři a děje se od té doby dodnes u každého, kdo je vyučen Otcem a přichází ke Kristu (v. 45)

K Janovi 6:47: Opět jedna z mnoha nedůsledností Překladu nového světa. Ačkoli v J 6:40 je výraz HO PISTEUÓN přeložen souslovím „projevovat víru“, v J 6:47 je tentýž výraz přeložen slovem „věřit“. U víry, jak jí pojímá Písmo, však jde vždy zároveň i o její projevování. Je to proto, že „víra bez skutků je mrtvá“ (Jak 2:26). Při Večeři Páně je projevem (skutkem) víry jedení chleba a pití vína. Těmito skutky je při Večeři Páně ohlašována Pánova smrt.

K Janovi 6:63: Kdyby to platilo absolutně, nemohlo by být vůbec k užitku ani Ježíšovo tělo a jeho krev. Víc k tomu zatím neumím říci.

K Janovi 6:68: Bez Ježíše Krista a jeho slov, bychom nikdy nemohli nalézt cestu k věčnému životu. Nikdy bychom se nedozvěděli, že k tomu, abychom měli věčný život, musíme jíst Kristovo tělo a pít Kristovu krev.

K Římanům 10:10: Srdcem uvěřit ke spravedlnosti, je nezbytná podmínka k tomu, aby byl člověk hoden jíst chléb Večeře Páně a pít kalich Večeře Páně (1 Kor 11:26). Vztaženo k Večeři Páně, pokud někdo v srdci nevěří, že při Večeři Páně nejde o obyčejné jídlo a obyčejnou večeři, která má sloužit pouhému nasycení (1 Kor 11:20-22.34), ale o ohlašování smrti Páně, jí sám sobě odsouzení (1 Kor 11:29).

K Římanům 10:16.17: Víra se získává ze slyšení skrze Kristovo slovo. Platí to i o víře v oběť Kristova těla a krve. A platí to i o jedení chleba a pití vína při Večeři Páně. Jíst z chleba Večeře Páně a pít z kalicha Večeře Páně bez víry, přináší odsouzení (1 Kor 11:28.29).

Jirko proc mi tady pises o symbolickem vyznamu Jezisove vykupne obeti pro vsechny lidi ?

Vzdyt o tom sem uz vyse psal. Ze uzitek z jeho vykupne obeti maji stejne pomazani krestane s nebeskou, ale i s pozemnskou nedeji na zaklade toho, ze projevi a svym konanim i dokazi svoji viru v tuhle vykupni obet !

Mezi skutky co patri k teto vire urcite patri i to drzet se toho, co je zapsane v PISMU i pokud jde o prijimani symbolu a predevsim se to tyka ohlasovani prichodu Boziho kralovstvi a nadeji na vecny zivot na zaklade vykupne obeti naseho PANA JEZISE KRISTA. Jirko ohlasujes prichod Boziho Kralovstvi a to, ze se bude dit Bozi vule v nebi i na zemi ? Ohlasujes vsem lidem, ze skrze KRISTA a prijeti jeho obeti muzeme ziskat odpusteni nasich hrichu a muzeme se tak smirit s Bohem ? SJ ci uz vyznavaji nebeskou ci pozemskou nadeji tuhle vec oznamuji po cele zemi a tak i sami dokazuji svoji viru v tuto vykupni obet !

Symboly teda prave proto prijimaji pouze ti, co budou spolu s Kristem vladnou jako krali a knezi v nebi, ale pamatku Jezisove smrti si spolecne pripominaji i s temi lidmi jenz vyznavaji pozemskou nadeji !

Jezis v 6 kap Jana nemluvi o zmluve o kralovstvi, ale o vire potrebne pro zachranu kazdeho cloveka !

Zlocinec, ktery byl popraven spolu s KRISTEM a projevil v neho viru dostal nadeji byt v RAJI bez nebeske nadeje a bez vyhlidky byt kralem a knezem.Tento zlocinec co projevil viru stale ceka na sve vzkriseni z mrtvych, co nastane az na Nove zemi, kde uz bude obnoveno Bozi kralovstvi a zem bude promenena na RAJ, ktery statili prvni lide ADAM s EVOU.

Zlocinec neprijimal symboly chleb ani vino, ale i tak bude mit pozehnani od JEHOVU skrze jeho SYNA Jezise KRISTA. Jirko chces snad tuhle vec spochybnit ?

lorak
- Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování  pravidel diskuze

Male Poeet p?íspivku : 871
Age : 48
vztah k organizaci : Lepsi by bylo se ptat na osobni vztah k jedinemu pravemu Bohu Jehovovi.
Reputace : -2
Body : 873
Registration date : 02. 07. 11

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty to je fofr

Příspěvek  Mezek 12/8/2012, 19:30

Já žasnu...LORAKU příště bys mohl jet na olimpiádu.Mohl bys závodit ve čtení a reakci na komentáře druhých Very Happy Netrvalo Ti ani 4 minuty přečíst celkem obsáhlý komentář s odkazy od Jirky a zároveň na to reagovat.Fakt seš dobrej.Jak to děláš? scratch
Mezek
Mezek

Male Poeet p?íspivku : 526
Age : 67
vztah k organizaci : vlastním jménem Zdeněk Nygrýn
Reputace : 0
Body : 507
Registration date : 15. 08. 08

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  zbysek 12/8/2012, 19:36

Mezek napsal:LORAKU ... Fakt seš dobrej.Jak to děláš? scratch
Je to robot (tedy program, UI), který má v paměti falešný překlad PNS, sborník SV a pár speciálních nadávek a urážek a dle klíčových slov to kombinuje. Že je ještě nedokonalý je vidět na tom, že některé jeho citace a připomínky jsou hodně mimo mísu. A také je to vidět na tom, že dokáže reagovat prakticky v jakoukoliv denní dobu. Inu, soudruzi programátoři z NSSJ se budou muset ještě trochu polepšit, aby to vypadalo více jako živý člověk. Smile

zbysek

Male Poeet p?íspivku : 4242
vztah k organizaci : bývalý - 6 let
Reputace : 6
Body : 3484
Registration date : 16. 02. 08

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  lorak 12/8/2012, 19:44

Sem zivy clovek a nejsem zadny robot. Jirkuv komentar sem precetl cely.
Ted jdu nachvili pryc a necham vam cas na promysleni toho co jsem vam napsal. Neopisuji nic od VRO. Pisu veci tak, jak jsou mi dane primo od JEHOVU jeho duchem !

lorak
- Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování  pravidel diskuze

Male Poeet p?íspivku : 871
Age : 48
vztah k organizaci : Lepsi by bylo se ptat na osobni vztah k jedinemu pravemu Bohu Jehovovi.
Reputace : -2
Body : 873
Registration date : 02. 07. 11

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  sazeč 12/8/2012, 21:44

lorak napsal:Sem zivy clovek a nejsem zadny robot. Jirkuv komentar sem precetl cely.
Ted jdu nachvili pryc a necham vam cas na promysleni toho co jsem vam napsal. Neopisuji nic od VRO. Pisu veci tak, jak jsou mi dane primo od JEHOVU jeho duchem !

Loraku, spěchej pomalu! Laughing
A hlavně naslouchej! Shocked

sazeč

Male Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  lorak 16/8/2012, 02:57

sazeč napsal:
lorak napsal:Sem zivy clovek a nejsem zadny robot. Jirkuv komentar sem precetl cely.
Ted jdu nachvili pryc a necham vam cas na promysleni toho co jsem vam napsal. Neopisuji nic od VRO. Pisu veci tak, jak jsou mi dane primo od JEHOVU jeho duchem !

Loraku, spěchej pomalu! Laughing
A hlavně naslouchej! Shocked

Nasloucham a nikde nespecham. Jsem stale verne oddany svemu nebeskemu Otci jedinemu pravemu Bohu Jehovovi. Sveho Otce i Boha a stejne i jeho spravedlnost stale ocekavam a usiluji se konat to, co je v souladu s jeho svatou vuli presne tak jak je mi to skrze jeho Syna a svateho ducha, ktereho mi Jehova posila dane. Verim, ze BUH JEHOVA skrze sveho Syna naplni svoji vuli vuci kazdemu tvoru v nebi i na zemi a jeho den, kdy bude uctovat i s kazdym clovekem zijicim na teto Zemi se urcite nezpozdi ! (Hab 2:1-4; Sef 2:1-3)

Listen, obey and be blessed
https://www.youtube.com/watch?v=tNfdiWQY8Nk&feature=related

Vies koho predovsetkym pocuvam ?

Zoznam sa s nim.

My father My God and Friend
https://www.youtube.com/watch?v=NXygnONcjSU&feature=related

lorak
- Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování  pravidel diskuze

Male Poeet p?íspivku : 871
Age : 48
vztah k organizaci : Lepsi by bylo se ptat na osobni vztah k jedinemu pravemu Bohu Jehovovi.
Reputace : -2
Body : 873
Registration date : 02. 07. 11

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Jiří Brei 19/8/2012, 17:58

Ahoj Loraku,

12.08.12 18:59 jsi napsal:



Jirko proc mi tady pises o symbolickem vyznamu Jezisove vykupne obeti pro vsechny lidi ?


Ježíšova výkupní oběť nemá symbolický význam, ale skutečný. Ježíš zemřel proto, „aby žádný, kdo v něj projevuje víru, nebyl zahuben, ale měl věčný život.“ (J 3:16 Překlad nového světa). Mluví se zde o projevování víry stejně jako u J 6:40. Když Ježíš mluví k lidem o tom, jak mají projevovat víru, aby tak mohli získat věčný život, nedělá mezi nimi rozdíly. Všechny povolává v témže Duchu do jednoho těla, k jedné naději, k jedné víře a k jednomu křtu (Ef 4:4.5). Tou jednou nadějí pro všechny je věčný život v novém Jeruzalémě, který má jednou sestoupit z nebe od Boha (Zj 21:2-4). Každý člověk tak stojí před volbou, zda vypere své roucho tak, jako to udělali lidé z velkého zástupu (Zj 7:9.14) a získá tak právo, aby branami vstoupil do nového Jeruzaléma ke stromu života (Zj 22:14). Tito lidé „budou kralovat po celou věčnost“ (Zj 22:5). Toho, kdo toto právo nezíská, čeká nikoli věčný život a kralování po celou věčnost, nýbrž úděl těch, kteří jsou vyjmenováni ve Zj 22:15.



Vzdyt o tom sem uz vyse psal. Ze uzitek z jeho vykupne obeti maji stejne pomazani krestane s nebeskou, ale i s pozemnskou nedeji na zaklade toho, ze projevi a svym konanim i dokazi svoji viru v tuhle vykupni obet !




Myslím, že Svědkové Jehovovi (a Ty s nimi), dělají chybu v tom, že zaměňují, že jako křesťané jsme v Kristu jedno tělo, ale v tomto těle máme různé dary a tím i různé úlohy (Ř 12:4-8). Ta skutečnost, že někdo bude během tisíciletí králem a knězem (v novém Jeruzalémě stejně budou nakonec králi všichni – Zj 22:5) a někdo jiný něčím jiným, nemá žádný vliv na to, zda je nebo není součástí Kristova těla a zda má či nemá při Večeři Páně ohlašovat Kristovu smrt jedením chleba a pitím vína (1 Kor 11:26). Tato Kristova smrt platí totiž naprosto stejně pro toho, kdo bude během tisíciletí král a kněz i pro toho, kdo bude něčím jiným, stejně užitečným. A stejně tak platí pro toho, kdo bude během tisíciletí král a kněz i pro toho, kdo bude něčím jiným Pánova vybídka, aby jedením chleba a pitím vína ohlašoval Pánovu smrt, dokud nepřijde (1 Kor 11:23-26).



Mezi skutky co patri k teto vire urcite patri i to drzet se toho, co je zapsane v PISMU i pokud jde o prijimani symbolu a predevsim se to tyka ohlasovani prichodu Boziho kralovstvi a nadeji na vecny zivot na zaklade vykupne obeti naseho PANA JEZISE KRISTA.




Těší mne, že se v tom shodneme. Až půjdeš na jaře na Památnou slavnost, vzpomeň si, prosím, i na tato slova, co jsi mi tady napsal. Pokud je myslíš vážně a chceš se držet Písma, ohlašuj na Památné slavnosti Kristovu smrt, která otevírá cestu do Božího království (nového Jeruzaléma) a k věčnému životu, jedením chleba a pitím vína.



Jirko ohlasujes prichod Boziho Kralovstvi a to, ze se bude dit Bozi vule v nebi i na zemi ? Ohlasujes vsem lidem, ze skrze KRISTA a prijeti jeho obeti muzeme ziskat odpusteni nasich hrichu a muzeme se tak smirit s Bohem ?




Snažím se to dělat v rámci svých možností stejně, jako se o to v rámci svých možností snaží i Svědkové Jehovovi. Pokud Ti vadí, že s nimi nechodím dům od domu a po ulicích, věz, že to je z rozhodnutí Svědků Jehovových, kteří mne vyloučili kvůli tomu, že jsem dal přednost Písmu před nebiblickými dogmaty, nikoli z rozhodnutí mého. Pokud svá slova myslíš vážně a bydlíš v okolí Prahy, rád se s Tebou do služby domluvím (pokud bydlíš někde jinde, můžeme se domluvit v rámci svých dovolených). Můj e-mail je sjb@volny.cz. Jediné, s čím budeš muset v této naší službě počítat je, že já ke Tvému svědkovskému názoru doplním své chápání Písma.



SJ ci uz vyznavaji nebeskou ci pozemskou nadeji tuhle vec oznamuji po cele zemi a tak i sami dokazuji svoji viru v tuto vykupni obet !




To nepopírám a mají za to mojí úctu. Škoda jen, že nedokazují tuto svojí víru i při Památné slavnosti jedením chleba a pitím vína. A dvojnásob škoda (a možná i běda), že k jedení chleba a pití vína při Večeři Páně nevedou ty, kterým kážou.





Symboly teda prave proto prijimaji pouze ti, co budou spolu s Kristem vladnou jako krali a knezi v nebi, ale pamatku Jezisove smrti si spolecne pripominaji i s temi lidmi jenz vyznavaji pozemskou nadeji !


Stále jsi neuvedl žádný biblický text, který by zakazoval těm, kteří nebudou během tisíciletí králi a knězi, „přijímat symboly“.



Jezis v 6 kap Jana nemluvi o zmluve o kralovstvi, ale o vire potrebne pro zachranu kazdeho cloveka !


Ano, nikdy jsem zde netvrdil, ani netvrdím nic jiného. Jenom tvrdím, že se tato potřeba projevování víry vztahuje i na Večeři Páně. Na ní se tato víra projevuje jedením chleba a pitím vína.



Co se týče smlouvy o království (Lk 22:29), byla sice učiněna během slavnosti Pesach, kterou Ježíš se svými učedníky slavil, ale byla uzavřena až po jedení chleba a pití vína a potom, co se Ježíšovi učedníci pohádali o to, kdo je z nich největší (Lk 22:24). Tato smlouva uzavřená s Ježíšovými apoštoly má jiný obsah, než nová smlouva mocí Kristovy krve. Zbytek již jen kopíruji z minula: krev nové smlouvy (Lk 22:20) není vylévána primárně kvůli kralování (to pouze druhotně umožňuje), nýbrž kvůli odpuštění hříchů (Mt 26:28). Nová smlouva je primárně uzavřena „s izraelským domem a judským domem“ (Heb 8:8 Překlad nového světa). Na základě nové smlouvy, může Pán těm Izraelitům, kterým byly skrze krev nové smlouvy odpuštěny hříchy (Hebr 8:12), vložit své zákony do mysli a může jim je napsat do srdce a může se stát jejich Bohem a oni se mohou stát jeho lidem (Hebr 8:10). Kristovou krví do této smlouvy mohou vstupovat i věřící z národů (Ef 2:12.13), neboť díky Kristu již nejsou cizími lidmi a cizími usedlíky, nýbrž spoluobčany svatých a členy Boží domácnosti (Ef 2:19). Společně s věřícími Izraelity jsou budováni v místo, které Bůh, které Bůh obývá duchem (Ef 2:22 Překlad nového světa).


Co se týče zločince a Luk 23:43, odpověď umísťuji do tématu „Dnes, anebo Dnes" (doporučuji přečíst si i Františkův rozbor i následující komentáře).
Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Matěj Telam 9/5/2014, 11:16

Ahoi,
k Památné slavnosti co proběhla v tomto roce 2014, mne zaujal článek "Tajemný kult měsíčního úplňku":    

      Tajemný kult měsíčního úplňku

Mým záměrem je jej přeložit do češtiny, ale chci to ještě prodiskutovat:

Je pravda, že v tomto roce 2014 posunuli SJ památnou slavnost o 1 den později, aby jim vyšel tento rituál na "plný úplněk měsíce", jak píše Krzysztof Król?

Krzysztof Król napsal:Jeśli 1 kwietnia jest pierwszym nisan to 14 nisan przypada w poniedziałek a więc uroczystości pamiątki powinny odbyć się 13 kwietnia po zachodzie słońca (w niedzielę wieczorem). Dlaczego świadkowie Jehowy nie obchodzą w tym dniu pamiątki tylko jeden dzień później? Dlatego że 14 nisan księżyc nie jest w pełni. Dużo mu nie brakuje w tym roku miał widoczność na poziomie 98%. Świadkowie Jehowy obchodzą swoje święto dzień później po zachodzie słońca i wówczas mają swoją pełnię księżyca.

Wyznacznikiem daty do obchodzenia święta dla świadków Jehowy jest pełnia księżyca a nie faktyczny 14 nisan.
Dlaczego dla świadków Jehowy pełnia księżyca jest taka ważna?

Překlad:
Jest-li 1. dubna je prvního nisana, tak 14 nisan vychází na pondělí, a tím pádem Památná slavnost by se měla provést 13. dubna po západu slunce ( v neděli večer ). Proč svědkové Jehovovi neslaví v tento den, ale o den později? Protože na 14 nisan měsíc není ještě v úplňku. Mnoho mu nechybí, v tomto roce měl viditelnost 98%. Svědkové Jehovovi slaví svou slavnost o den později po západu slunce a tehdy je již plný úplněk.
    Určení data k PS pro SJ je tedy úplněk  měsíce a ne faktický 14 nisan.
          Proč pro SJ je úplňek měsíce tak důležitý?

   Jest-li je to tak, pak je to další střípek k okultním praktikám společnosti SJ, jak dál se píše v článku. Víme, že s úplňky měsíce jsou spojovány většinou čarodějnické rituály.

Zde je odkaz na určení data 14 nisan:   Kalendář 1

           Kalendář 2

A zde je link na kalendář měsíčních fází - Úplněk 14. dubna 2014

Pro usnadnění hledání:
 PS se věnují na tomto fóru tyto diskuse: Večeře Páně - účast na ní určuje Kristus nebo druh naděje?
Velikonoce - proč a jak je slavíme?

Díky za postřehy a doplňění - Matěj.
Matěj Telam
Matěj Telam

Male Poeet p?íspivku : 216
Age : 57
vztah k organizaci : SJ - nyní: Fide,sed cui fidas,vide
Reputace : 1
Body : 172
Registration date : 07. 04. 08

Návrat nahoru Goto down

Pánova večeře - jak a kdy a pro koho? - Stránka 11 Empty Re: Pánova večeře - jak a kdy a pro koho?

Příspěvek  Sponsored content


Sponsored content


Návrat nahoru Goto down

Strana 11 z 12 Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Návrat nahoru

- Similar topics

 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru