MESIÁNSKÉ SBORY
+30
hanala
candy
skeptik
Ctibor Plášek
drobeček
Old.Stloukal
zbysek
Pavel Sládeček
Martin Vlasák
Arago
dov
Foreign girl
Morpes
oskar
Doktorka White
Hvězdlický
haid
hihihi
Petr V.
petra
Mysteri
Vladislav Kulda
Zdeněk Bláha
stefan
Biblicky krestan
Věra Kolafová - quaero
Jirka z P. (queens)
Petr W.
OOO
Martin Cibulka
34 posters
Svědkové Jehovovi a Strážná věž :: Bible, víra, křesťanství, zkušenosti :: Shromáždění, shromažďování, církev
Strana 11 z 22
Strana 11 z 22 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16 ... 22
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Ahoj Martine,
píšeš
Chtěla bych jen dodat, že je to pro nás moc osvobozující, když můžeme žít mezi lidmi, kteří se vzájemně neomezují a kde nemáme striktně nadiktovanou soustavu nauk, které bychom se museli držet.
Takže asi chápu i tebe, že v Mesiánských sborech, kde máš nyní své místo, se cítíš dobře.
Přeju tobě i ostatním Pánův pokoj.
Věra Kolafová
píšeš
Pod tento tvůj komentář se můžeme klidně podepsat i my s manželem, i když nejsme členy Mesiánských sborů ale patříme ke Křesťanskému společenství. Nechci to tu odvádět tématicky jinam, jen chci podotknout, že tenhle tvůj komentář slovo od slova platí i na naše společenství. (http://www.kaes.cz/_download/ZD_0705.pdf)Naše společenství prostě nebazíruje na tom, že každý člen musí přijmout nauky, kterým věří např. rabín (pastor) či zaken (starší), a tyto nauky obhajovat před ostatními, kteří nejsou součástí našeho společenství.
To, že se účastním diskuzí týkajících se nauk svědků Jehovových, je výrazem mé svobodné vůle a nikdo ve společenství mi nediktuje, jaké nauky mám obhajovat a jak mám argumentovat. V mnohých věcech, o nichž diskutuji i v jiných tématech, vlastně ani nevím, zda rabín našeho společenství má stejný názor jako já. Ve skutečnosti se ani nepotřebuji ujišťovat, zda s mými názory souhlasí, protože má víra nestojí na jeho názorech.
Za názory, které v diskuzních tématech předkládám, nesu zodpovědnost já a ne společenství, jehož jsem členem – to je velký rozdíl oproti tomu, jak to stále vnímá Hvězdlický. Proto se nemusím bát podepsat se svým jménem, což mnozí nemohou
Chtěla bych jen dodat, že je to pro nás moc osvobozující, když můžeme žít mezi lidmi, kteří se vzájemně neomezují a kde nemáme striktně nadiktovanou soustavu nauk, které bychom se museli držet.
Takže asi chápu i tebe, že v Mesiánských sborech, kde máš nyní své místo, se cítíš dobře.
Přeju tobě i ostatním Pánův pokoj.
Věra Kolafová
Věra Kolafová - quaero- Poeet p?íspivku : 1373
Reputace : 0
Body : -21
Registration date : 24. 10. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
- kód:
že je to pro nás moc osvobozující, když můžeme žít mezi lidmi, kteří se vzájemně neomezují a kde nemáme striktně nadiktovanou soustavu nauk, které bychom se museli držet.
Kolosanům 3:16 Nechť ve vás přebývá slovo Kristovo v celém svém bohatství: se vší moudrostí se navzájem učte a napomínejte a s vděčností v srdci oslavujte Boha žalmy, chválami a zpěvem, jak vám dává Duch.
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Děkuji, Věro, za Tvá slova. Podle Koloským 3:16 v nás má přebývat "slovo Kristovo v celém svém bohatství" (EP) a ne soustavy nauk, které jsou vytvořeny lidmi. Jedině tak totiž je možné jednat podle slov apoštola Pavla, který vybízel: "se vší moudrostí se navzájem učte a napomínejte a s vděčnosti v srdci oslavujte Boha žalmy, chválami a zpěvem, jak vám dává Duch."
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
To jsem ani netušil, že Tóra je součástí celého bohatství Kristova slova.
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
No tak teď jsi to po roce diskuzí konečně pochopil. Otázkou však je, zda si to vezmeš k srdci nebo i nadále budeš tvrdit, že Pán Ježíš Tóru zrušil.
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Změna v mém chápání ohledně naplnění Tóry nenastala
. Měl jsem větu dát do uvozovek, aby byl pochopen její správný smysl..
. Měl jsem větu dát do uvozovek, aby byl pochopen její správný smysl..
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Jenže Ty jsi tvrdil, že jsi něco nevěděl, takže by ty uvozovky k lepšímu pochopení, které uvádíš nyní, moc nepomohly.
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Movitému občanovi s velkým kontem v bance, který si může dovolit delší vedení, jistě ne..
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Zřejmě si pleteš vedení s podváděním. V případě podvádění však velikost konta v bance nehraje zásadní roli.
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Myslel jsem "vedení" jako kabely. Kde čím delší kabel, tím větší odpor (Ω) a tedy delší doba, než to někomu "dojde"...
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Kvalitní kabely vedou líp a spolejlivěji i když jsou delší, kdežto nekvalitní kabel zkratuje i když je krátký.
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
To máš pravdu. Proto to ber jen jako zaběhnuté, běžně používané rčení a ne skutečná a vždy platná fakta.
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
No, myslím si, že je čestné, když se používají "zaběhnuté, běžně používané rčení" pouze tehdy, když chceme zdůraznit "skutečná a vždy platná fakta", než když to děláš z jiných důvodů.
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
- kód:
než když to děláš z jiných důvodů.
já vím, že někdy někdo má důvod v podobě výsměchu, znevážení a tak a já jako nedokonalý člověk se nechám strhnout k napodobení.
V tomto našem případě k tomu, oplácet stejné stejným. Není to dobře, to vím...
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Moc hezká diskuze, o čem že je? O kabelech?
Arago- Poeet p?íspivku : 505
vztah k organizaci : bývalý SJ
Reputace : 0
Body : 35
Registration date : 08. 02. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Biblicky krestan ve svém příspěvku z Tue 7 Aug ŕ 21:27 napsal:
Svou původní odpověď „biblickému křesťanovi“ bych tedy doplnil takto: Pravda je taková, že většina mesiánských společenství typu Torah Observant nauku o Trojici skutečně nevyučuje. Toto zjištění se však netýká mesiánských společenství, které se formovaly pod vlivem různých křesťanských denominací (např. baptistů), o kterých ve své knize „NÁVRAT Z EXILU – Obrození mesiánského judaismu“ píše mesiánský Žid, Michael Schiffman. Těch mesiánských obcí, o nichž Schiffman píše, je zřejmě zatím víc. Nicméně, do budoucna se tento počet může změnit.
Já jsem na to tehdy odpověděl:Možno ale neviete, že väčšina Mesiánskych zborov neuznáva učenie o trojici.
I když je příspěvek „biblického křesťana“ staršího data, vzpomněl jsem si na něj v souvislosti s tím, co jsme sami ve společenství před časem řešili. Po bouřlivějších debatách jsme se nakonec shodli, že v našem společenství (http://www.kehilatyeshuahamashiach.eu) nebudeme rozebírat doktrinální věci, ke kterým patří např. Trojice, a to z toho důvodu, že život nespočívá v doktrinálních sporech, ale spíše ve způsobu života podle učení Ješuy ha-Mašiach. Shodli jme se na tom, že konkrétně v našem společenství bude místo jak pro ty, kdo v Trojici věří, tak pro ty, kdo ke své víře v Ješuu ha-Mašiach trojiční nauku nepotřebují, a to za předpokladu, že nebudou rozdmýchávat spory o doktrínách, kterým ve svém soukromí věří.Mesiánský Žid, Michael Schiffman, je však zřejmě jiného mínění, když ve své knize „NÁVRAT Z EXILU – Obrození mesiánského judaismu", píše:
„Víra v trojjedinou přirozenost Boha není přijímána pouze nějakou skupinou uvnitř mesiánské obce, ale každou mesiánskou kongregací obce: Unií mesiánských židovských kongregací, Bratrstvem mesiánských kongregací a Společenstvím mesiánských Židů Ameriky. Mesiánským Židům nečiní potíže samotný koncept trojjedinosti, ale oblast terminologie s tím související. Pojem Trojice evokuje katolicismus, tudíž zní nežidovsky. Pojem trojjedinost je jiným pokusem, který ve skutečnosti nedopadá o mnoho lépe.“ (str. 86)
Svou původní odpověď „biblickému křesťanovi“ bych tedy doplnil takto: Pravda je taková, že většina mesiánských společenství typu Torah Observant nauku o Trojici skutečně nevyučuje. Toto zjištění se však netýká mesiánských společenství, které se formovaly pod vlivem různých křesťanských denominací (např. baptistů), o kterých ve své knize „NÁVRAT Z EXILU – Obrození mesiánského judaismu“ píše mesiánský Žid, Michael Schiffman. Těch mesiánských obcí, o nichž Schiffman píše, je zřejmě zatím víc. Nicméně, do budoucna se tento počet může změnit.
svátky
Šabat
Každá sobota - svaté shromáždění, zákaz práce.
Erev Pesach (Pascha)
Večer 14. dne prvního měsíce - není veřejné shromáždění.
Chag HaMacot (Svátek nekvašených chlebů)
Od 15. dne prvního měsíce do 21. dne - svaté shromáždění, zákaz práce (první a sedmý den).
Chag HaBikurim (Svátek prvních plodů)
1. neděle po šabatu od „korban Pesach“ - není veřejné shromáždění.
Šavuot (Svátek týdnů)
50. den po "pesachové" neděli – svaté shromáždění, zákaz práce.
Jom Terua (Svátek troubení)
1. den sedmého měsíce – svaté shromáždění, zákaz práce.
Jom Kippurim (Den smíření)
10. den sedmého měsíce – svaté shromáždění, zákaz práce.
Sukot (Svátek stánků)
Od 15. dne sedmého měsíce (po sedm dní) – svaté shromáždění, zákaz práce (první a osmý den).
Purim (Svátek losů)
Chanuka (Svátek zasvěcení nebo svátek světel)
koukal jsem kolik slavíte svátků co pro vás znamenají slova u Izaiáše
Izaiáš 1,13 Nepřinášejte už šalebné obětní dary, kouř kadidla je mi ohavností, i novoluní, dny odpočinku a svolaná shromáždění; ničemnost a slavnostní shromáždění, to nemohu vystát.
Izaiáš 1,14 Z duše nenávidím vaše novoluní a slavnosti, jsou mi jen na obtíž, jsem vyčerpán, když je musím snášet.
Každá sobota - svaté shromáždění, zákaz práce.
Erev Pesach (Pascha)
Večer 14. dne prvního měsíce - není veřejné shromáždění.
Chag HaMacot (Svátek nekvašených chlebů)
Od 15. dne prvního měsíce do 21. dne - svaté shromáždění, zákaz práce (první a sedmý den).
Chag HaBikurim (Svátek prvních plodů)
1. neděle po šabatu od „korban Pesach“ - není veřejné shromáždění.
Šavuot (Svátek týdnů)
50. den po "pesachové" neděli – svaté shromáždění, zákaz práce.
Jom Terua (Svátek troubení)
1. den sedmého měsíce – svaté shromáždění, zákaz práce.
Jom Kippurim (Den smíření)
10. den sedmého měsíce – svaté shromáždění, zákaz práce.
Sukot (Svátek stánků)
Od 15. dne sedmého měsíce (po sedm dní) – svaté shromáždění, zákaz práce (první a osmý den).
Purim (Svátek losů)
Chanuka (Svátek zasvěcení nebo svátek světel)
koukal jsem kolik slavíte svátků co pro vás znamenají slova u Izaiáše
Izaiáš 1,13 Nepřinášejte už šalebné obětní dary, kouř kadidla je mi ohavností, i novoluní, dny odpočinku a svolaná shromáždění; ničemnost a slavnostní shromáždění, to nemohu vystát.
Izaiáš 1,14 Z duše nenávidím vaše novoluní a slavnosti, jsou mi jen na obtíž, jsem vyčerpán, když je musím snášet.
Martin Vlasák- - Výstraha Administrátora: uživatel nezařazuje příspěvky podle jednotlivých témat
- Poeet p?íspivku : 150
Age : 54
vztah k organizaci : 5 let občasný student
Reputace : 1
Body : -22
Registration date : 21. 03. 08
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Martine, nemůže to být tím, že jsme od přírody hraví?
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Odpověď na dotaz Martina Vlasáka:
Slova u Izajáše 1:13-14 pro nás znamenají toto: Bohu se hnusí, pokud někdo, kdo páchá „ničemnost“ (Izajáš 1:13, EP), má své „ruce … celé od krve“ (Izajáš 1:15, EP), nepřestává „páchat zlo“ (Izajáš 1:16, EP), nehledá „právo“, nezakročuje „proti násilníku“, nedopomáhá „k právu sirotkovi“ a neujímá „se pře vdovy“ (Izajáš 1:17, EP), slaví Adonajovy svátky.koukal jsem kolik slavíte svátků co pro vás znamenají slova u Izaiáše
Izaiáš 1,13 Nepřinášejte už šalebné obětní dary, kouř kadidla je mi ohavností, i novoluní, dny odpočinku a svolaná shromáždění; ničemnost a slavnostní shromáždění, to nemohu vystát.
Izaiáš 1,14 Z duše nenávidím vaše novoluní a slavnosti, jsou mi jen na obtíž, jsem vyčerpán, když je musím snášet.
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Přidal bych se k Jirkovi. Proč neslavit, když je to fajn? Coby křesťan mám rád Velikonoce, které korespondují Pasše a oslavit Letnice či Vánoce může být pro křesťana vcelku dobré.
Pro duchovní život je dobré se zastavit a přemýšlet nad tím proč dělám, co dělám a svátky k tomu jednoznačně slouží.
Dov
Pro duchovní život je dobré se zastavit a přemýšlet nad tím proč dělám, co dělám a svátky k tomu jednoznačně slouží.
Dov
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Slavení je sice fajn, ale Adonajovy svátky se musí slavit podle pravidel, jinak to nemá význam a může se to dokonce stát předmětem Božího odsouzení.dov napsal:Přidal bych se k Jirkovi. Proč neslavit, když je to fajn? Coby křesťan mám rád Velikonoce, které korespondují Pasše a oslavit Letnice či Vánoce může být pro křesťana vcelku dobré. :lol!:
Pro duchovní život je dobré se zastavit a přemýšlet nad tím proč dělám, co dělám a svátky k tomu jednoznačně slouží.
Dov
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
No právě, Kristus a jeho zákon lásky se než na pravidla dívá jak to máš ve svém srdíčku a ne to, jak se prezentuješ pro okolí. Což nic nemění na tom, že to co napsal Martin Cibulka k svátkům, není pravda, jen se změnil důraz, ale na to musí přijít každý sám.
Moc se mi v tomto ohledu líbí příběh o marnotratném synovi. Ten se neřídil pravidli, ale pak poznal, že nejdůležitější je láska. Ale druhý syn, který byl stále u otce a který zřejmě se snažil dodržovat pravidla svého otce, návrat marnotratného syna nepochopil, protože jinak by se neptal otce na to, na co se ptal.
Moc se mi v tomto ohledu líbí příběh o marnotratném synovi. Ten se neřídil pravidli, ale pak poznal, že nejdůležitější je láska. Ale druhý syn, který byl stále u otce a který zřejmě se snažil dodržovat pravidla svého otce, návrat marnotratného syna nepochopil, protože jinak by se neptal otce na to, na co se ptal.
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Jirko z P., žádný důraz se nezměnil. Ten, kdo páchá „ničemnost“ (Izajáš 1:13, EP), má své „ruce … celé od krve“ (Izajáš 1:15, EP), nepřestává „páchat zlo“ (Izajáš 1:16, EP), nehledá „právo“, nezakročuje „proti násilníku“, nedopomáhá „k právu sirotkovi“ a neujímá „se pře vdovy“ (Izajáš 1:17, EP), nemá ve svém srdci dobro. Bůh však „je blízko těm, kdo jsou zkrušeni v srdci, zachraňuje lidi, jejíchž duch je zdeptán“ (Žalm 34:19, EP). Žádné podobenství nemůže v biblické pravdě změnit důraz, naopak je to člověk, který rád mění důrazy, a to z podstatných věcí na ty méně podstatné.
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Jestli jsi si Martine všiml, tak jsem psal o pravidlech v tom podobenství od Krista.
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: MESIÁNSKÉ SBORY
Jirko z P., pravidla určuje Tóra a ne podobenství. Protože Pán Ježíš nepřišel změnit pravidla Tóry, nemohou být jeho podobenství zneužívaná k tvrzení, že se v tomto ohledu v něčem „změnil důraz“ (viz Tvůj příspěvek z Yesterday at 12:30).
Strana 11 z 22 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16 ... 22
Svědkové Jehovovi a Strážná věž :: Bible, víra, křesťanství, zkušenosti :: Shromáždění, shromažďování, církev
Strana 11 z 22
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru