Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
+10
Jesen
Martin Cibulka
jona777
OOO
Alžběta
Věra Kolafová - quaero
Jirka z P. (queens)
Hvězdlický
Doktorka White
jonas
14 posters
Strana 4 z 6
Strana 4 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Kritika k Písmu?Potom co jsme zažili co umí VRO s biblí a myšlením oveček je asi nutné vážit to co je nám předkládáno za pravdu nebo k čemu dojdeme jako "samo"bibličtí badatelé.Já toužím být ve"světle"písem a tak se modlím za pochopení toho co čtu..Stačí to?Myslím ,že snad ano.Pokud připustím vedení a působení Ducha s. tak je to jediný správný přístup k "písmu".Je třeba být "kritický "zvláště sám k sobě a stále porovnávat a vážit své pochopení "nakopaných"pravd z Písem.To ,že naše pochopení vede Duch s. je jedno z mých "objevů"co jsem opustil po 20letech SJ..Opravdu to funguje..
Naposledy upravil dne 28/10/2006, 09:42, celkově upraveno 1 krát
OOO- Poeet p?íspivku : 646
vztah k organizaci : HLUBOKÝ OMYL
Reputace : 0
Body : -36
Registration date : 31. 01. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Petr/Datel/ napsal:Kritika k Písmu?
j - jako že raději ty klapky, zase?
jonas- Poeet p?íspivku : 193
Reputace : 1
Body : -4
Registration date : 27. 09. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Pokud se nám stalo nedotknutelnou modlou, potom ano. Honem klapky na oči.
Pokud modlou není, mahradil bych slovo "kritika" jiným, snad vhodnějším slovem.
Kritizovat, to mi vždy připadá, vidět něco, nebo někoho v nepříznivém světle, pošpinit, sepsut...Nevidět dobrou stránku..
Pokud modlou není, mahradil bych slovo "kritika" jiným, snad vhodnějším slovem.
Kritizovat, to mi vždy připadá, vidět něco, nebo někoho v nepříznivém světle, pošpinit, sepsut...Nevidět dobrou stránku..
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Hvězdlický napsal:Pokud se nám stalo nedotknutelnou modlou, potom ano. Honem klapky na oči.
Pokud modlou není, mahradil bych slovo "kritika" jiným, snad vhodnějším slovem.
Kritizovat, to mi vždy připadá, vidět něco, nebo někoho v nepříznivém světle, pošpinit, sepsut...Nevidět dobrou stránku..
j - no lepší je to říci přímo než všelijak zaobalovat a mlžit
jinak s tou modlou souhlasím - pohled na písmo jako na modlu, do které si promítnu svého boha, své představy, pojmenuju si boha, zajmu ho a mám ho jakoby v hrsti...
docela trefné vyjádření
ahoj
jonas- Poeet p?íspivku : 193
Reputace : 1
Body : -4
Registration date : 27. 09. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
-
Ani tak bych to neviděl. Říct něco naplno, nemusí být vždy dobré. Ne každý to snese a pochopí správně.
Vidět věci, tak jak jsou, bez toho "mlžení, jak píšeš" s tím souhlasím.
Jinak je ale potřeba brát ohled na druhé..Nestrávili by to, jak je psáno...
Skutky apoštolů 28:26 'Jdi k tomuto lidu a řekni mu: Budete stále poslouchat, a nepochopíte, ustavičně budete hledět, a neuvidíte.
no lepší je to říci přímo než všelijak zaobalovat a mlžit
Ani tak bych to neviděl. Říct něco naplno, nemusí být vždy dobré. Ne každý to snese a pochopí správně.
Vidět věci, tak jak jsou, bez toho "mlžení, jak píšeš" s tím souhlasím.
Jinak je ale potřeba brát ohled na druhé..Nestrávili by to, jak je psáno...
Skutky apoštolů 28:26 'Jdi k tomuto lidu a řekni mu: Budete stále poslouchat, a nepochopíte, ustavičně budete hledět, a neuvidíte.
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
j - já vím ale takové to ohleduplné nejasno mi nepřijde jako varianta
jonas- Poeet p?íspivku : 193
Reputace : 1
Body : -4
Registration date : 27. 09. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
zajímal by mě názor vás písmáků
- hlavně Sváti a Martina - ale i ostatních
na to kdy zemřel Ježíš
(ve středu, čtvrtek, v pátek)
a kdy byl vzkříšen
(v sobotu večer,? v neděli?)
od pátku do neděle to totiž nejsou ani náhodou tři dny a tři noci jak říká znamení dané tomu pokolení dle Jonáše
zdravím pánové!
- hlavně Sváti a Martina - ale i ostatních
na to kdy zemřel Ježíš
(ve středu, čtvrtek, v pátek)
a kdy byl vzkříšen
(v sobotu večer,? v neděli?)
od pátku do neděle to totiž nejsou ani náhodou tři dny a tři noci jak říká znamení dané tomu pokolení dle Jonáše
zdravím pánové!
jonas- Poeet p?íspivku : 193
Reputace : 1
Body : -4
Registration date : 27. 09. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Tam nebude překlep.
Mat 15/25 píše, že byl ukřižován v pátek (den přípravy na sobotu) ve tři hodiny.
Ale protože den nezačínal jako dnes o půl noci, ale večer v šest a ráno v šest končil, tak jinde je psáno, podle našeho času, že byl ukřižován v devět hodin. a ve tři odpoledne zemřel.
To je tedy první den.
Druhý den byla sobota a hned další den po sobotě (tedy třetí den) byl podle Jana 20/1 vzkříšen.
Není řečeno v kolik hodin, ale tři dni to jsou.
Nemusí být celé, ale je to podle proroctví "třetího dne"...
Mat 15/25 píše, že byl ukřižován v pátek (den přípravy na sobotu) ve tři hodiny.
Ale protože den nezačínal jako dnes o půl noci, ale večer v šest a ráno v šest končil, tak jinde je psáno, podle našeho času, že byl ukřižován v devět hodin. a ve tři odpoledne zemřel.
To je tedy první den.
Druhý den byla sobota a hned další den po sobotě (tedy třetí den) byl podle Jana 20/1 vzkříšen.
Není řečeno v kolik hodin, ale tři dni to jsou.
Nemusí být celé, ale je to podle proroctví "třetího dne"...
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Hvězdlický napsal:Tam nebude překlep.
Mat 15/25 píše, že byl ukřižován v pátek (den přípravy na sobotu) ve tři hodiny.
Ale protože den nezačínal jako dnes o půl noci, ale večer v šest a ráno v šest končil, tak jinde je psáno, podle našeho času, že byl ukřižován v devět hodin. a ve tři odpoledne zemřel.
To je tedy první den.
Druhý den byla sobota a hned další den po sobotě (tedy třetí den) byl podle Jana 20/1 vzkříšen.
Není řečeno v kolik hodin, ale tři dni to jsou.
Nemusí být celé, ale je to podle proroctví "třetího dne"...
j - tak to zcela určitě ne: znamení Jonášovo dané tomu pokolení mluví jasně - tři dny a tři noci
den přípravy nemusel být kalendářní pátek ale jakýkoliv den přípravy před výročním sabatem na začátku svátku nekvašených chlebů - a ten mohl být kterýkoliv den v týdnu tak jak zrovna vyšel 15 nisan
proto někteří vykladači kladou do toho týdne dva sabaty resp. tři během osmi dní
myslel jsem jestli o tom někdo nemá nějaké podrobnosti...
jonas- Poeet p?íspivku : 193
Reputace : 1
Body : -4
Registration date : 27. 09. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Tak to jedině Martin. Ten zná mnohem víc, než někteří, i já...
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
proroctví, předpovídají konkrétní historické události, většinou výsledky bojů mezi starověkými národy. Tato proroctví byla časově vymezena a je tedy možné jednoznačně stanovit, zda proroci měli pravdu či ne.
Jeremjáš 51 Zkáza Babylónu Proroctví: Jeremjáš prorokuje zkázu Babylónu médskými vojsky.
Skutečnost: Médové Babylón nikdy nedobyli.
Izajáš 13 Zkáza Babylónu Proroctví: Izajáš prorokuje zkázu Babylónu médskými vojsky.
Skutečnost: Médové Babylón nikdy nedobyli.
Izajáš 19 Společenství Egypta, Asýrie a Izraele Proroctví: Izajáš prorokuje, že Egypt bude stíhán nepřízní, jeho moc zlomena, Nil vyschne. Nakonec Izrael, Egypt a Asýrie vytvoří trojici a společně budou uctívat Yahweho.
Skutečnost: K harmonickému soužití Egypta, Asýrie a Izraele se společným uctíváním Yahweho nikdy nedošlo. Egypťané i Asyřané si ponechali každý své bohy.
Ezekiel 26 Zkáza města Týru Proroctví: Fénické město Týr bude zničeno vojskem babylonského krále Nebúkadnesara a navždy zapomenuto.
Skutečnost: Nebúkadnesar město Týr nikdy nedobyl a nezničil. Týr stojí do dnešních dnů.
Ezekiel 29 Dobytí Egypta Proroctví: Nebúkadnesar zcela zpustoší Egypt který nebude 40 let obýván, Nil vyschne, dojde k exilu Egypťanů.
Skutečnost: Babylónský král Nebúkadnesar napadl Egypt v roce 588 a 568 př.n.l. Neúspěšně. Babylonská vojska Egypt nezničila, Nil nevyschl, nikdy nedošlo ke čtyřicetiletému zpustošení země, k hromadnému exilu Egypťanů.
Výše uvedené předpovědi historických událostí
se ve stanovené době nevyplnily.
Proroci se evidentně zmýlili,
jejich proroctví můžeme označit jako nesplněná.
Jeremjáš 51 Zkáza Babylónu Proroctví: Jeremjáš prorokuje zkázu Babylónu médskými vojsky.
Skutečnost: Médové Babylón nikdy nedobyli.
Izajáš 13 Zkáza Babylónu Proroctví: Izajáš prorokuje zkázu Babylónu médskými vojsky.
Skutečnost: Médové Babylón nikdy nedobyli.
Izajáš 19 Společenství Egypta, Asýrie a Izraele Proroctví: Izajáš prorokuje, že Egypt bude stíhán nepřízní, jeho moc zlomena, Nil vyschne. Nakonec Izrael, Egypt a Asýrie vytvoří trojici a společně budou uctívat Yahweho.
Skutečnost: K harmonickému soužití Egypta, Asýrie a Izraele se společným uctíváním Yahweho nikdy nedošlo. Egypťané i Asyřané si ponechali každý své bohy.
Ezekiel 26 Zkáza města Týru Proroctví: Fénické město Týr bude zničeno vojskem babylonského krále Nebúkadnesara a navždy zapomenuto.
Skutečnost: Nebúkadnesar město Týr nikdy nedobyl a nezničil. Týr stojí do dnešních dnů.
Ezekiel 29 Dobytí Egypta Proroctví: Nebúkadnesar zcela zpustoší Egypt který nebude 40 let obýván, Nil vyschne, dojde k exilu Egypťanů.
Skutečnost: Babylónský král Nebúkadnesar napadl Egypt v roce 588 a 568 př.n.l. Neúspěšně. Babylonská vojska Egypt nezničila, Nil nevyschl, nikdy nedošlo ke čtyřicetiletému zpustošení země, k hromadnému exilu Egypťanů.
Výše uvedené předpovědi historických událostí
se ve stanovené době nevyplnily.
Proroci se evidentně zmýlili,
jejich proroctví můžeme označit jako nesplněná.
jonas- Poeet p?íspivku : 193
Reputace : 1
Body : -4
Registration date : 27. 09. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Deuteronomy 18:18-22
Povolám jim proroka z jejich bratří, jako jsi ty. Do jeho úst vložím svá slova a on jim bude mluvit vše, co mu přikáži. Kdo by má slova, která on bude mluvit mým jménem, neposlouchal, toho já sám budu volat k odpovědnosti. Avšak prorok, který by opovážlivě mluvil mým jménem něco, co jsem mu mluvit nepřikázal, nebo který by mluvil jménem jiných bohů, takový prorok zemře." V srdci si asi říkáš: "Jak poznáme slovo, které Hospodin nepromluvil?" Nuže, promluví-li prorok jménem Hospodinovým a věc se nestane a nesplní, nepromluvil to slovo Hospodin. Opovážlivě je mluvil ten prorok sám; nelekej se toho.
Pánova církev v Praze:
Nejvýznamnějším důkazem o Božském původu biblických zápisů jsou proroctví. Proroctví je "takové vyhlášení budoucích událostí, kterého není schopna žádná lidská moudrost či předpověď - závisící na znalosti nespočetných souvislostí lidských záležitostí, náležející výlučně Boží vševědoucnosti." (M'Llvaine Evidences of Christianity, str. 238)
Proroctví není hádání, nejasná a všeobecná předpověď, kalkulace, pouhý dohad či analýza nastávající situace na základě
zkušenosti.
Povolám jim proroka z jejich bratří, jako jsi ty. Do jeho úst vložím svá slova a on jim bude mluvit vše, co mu přikáži. Kdo by má slova, která on bude mluvit mým jménem, neposlouchal, toho já sám budu volat k odpovědnosti. Avšak prorok, který by opovážlivě mluvil mým jménem něco, co jsem mu mluvit nepřikázal, nebo který by mluvil jménem jiných bohů, takový prorok zemře." V srdci si asi říkáš: "Jak poznáme slovo, které Hospodin nepromluvil?" Nuže, promluví-li prorok jménem Hospodinovým a věc se nestane a nesplní, nepromluvil to slovo Hospodin. Opovážlivě je mluvil ten prorok sám; nelekej se toho.
Pánova církev v Praze:
Nejvýznamnějším důkazem o Božském původu biblických zápisů jsou proroctví. Proroctví je "takové vyhlášení budoucích událostí, kterého není schopna žádná lidská moudrost či předpověď - závisící na znalosti nespočetných souvislostí lidských záležitostí, náležející výlučně Boží vševědoucnosti." (M'Llvaine Evidences of Christianity, str. 238)
Proroctví není hádání, nejasná a všeobecná předpověď, kalkulace, pouhý dohad či analýza nastávající situace na základě
zkušenosti.
jonas- Poeet p?íspivku : 193
Reputace : 1
Body : -4
Registration date : 27. 09. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
To nejde nesouhlasit
Písmo mluví jasně. To není výmysl Jonase...
Ale jako i v jiných případech, je možný výklad podle potřeby...
Písmo mluví jasně. To není výmysl Jonase...
Ale jako i v jiných případech, je možný výklad podle potřeby...
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Hvězdlický napsal:To nejde nesouhlasit
Písmo mluví jasně. To není výmysl Jonase...
Ale jako i v jiných případech, je možný výklad podle potřeby...
j: no vidím že nekonečná debata pokračuje, je ale zvláštní že se tak málo zabývá věrohodností základního zdroje - tj. bible
jona777- Poeet p?íspivku : 41
Reputace : 0
Body : -64
Registration date : 29. 04. 07
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
ROZVRH UDÁLOSTÍ PESACHOVÉHO TÝDNE U JEŠUY
(PODLE JEDNÉ Z TRADIC)
den týdne nisan název dne část dne událost
5 14 středa večer Předčasný seder Ješuy;Zatčení Ješuy
15 čtvrtek den Zabíjení pesachových beránků;Ješua ukřižován a pohřben ½ dne
6 čtvrtek večer 1 den Chag HaMacot;Velký Šabat Pesach 1 den
16 pátek den Velký Šabat (pokračování);Zapečetění kamene u hrobu
7 pátek večer Erev Šabat(každotýdenní Šabat) 1 den
17 sobota den Každotýdenní Šabat (pokračování),Chag HaBikkurim
1 sobota večer Havdala;Zmrtvýchvstání Ješuy ½ dne
neděle den Ženy přišly ke hrobu;Talmidim vidí Ješuu
(zdroj: zaslal rabín mesiánského společenství ve formátu Word - http://www.volny.cz/yeshuahamashiach/)
Mohu přeposlat: cim@net.tvtrinec.cz
(PODLE JEDNÉ Z TRADIC)
den týdne nisan název dne část dne událost
5 14 středa večer Předčasný seder Ješuy;Zatčení Ješuy
15 čtvrtek den Zabíjení pesachových beránků;Ješua ukřižován a pohřben ½ dne
6 čtvrtek večer 1 den Chag HaMacot;Velký Šabat Pesach 1 den
16 pátek den Velký Šabat (pokračování);Zapečetění kamene u hrobu
7 pátek večer Erev Šabat(každotýdenní Šabat) 1 den
17 sobota den Každotýdenní Šabat (pokračování),Chag HaBikkurim
1 sobota večer Havdala;Zmrtvýchvstání Ješuy ½ dne
neděle den Ženy přišly ke hrobu;Talmidim vidí Ješuu
(zdroj: zaslal rabín mesiánského společenství ve formátu Word - http://www.volny.cz/yeshuahamashiach/)
Mohu přeposlat: cim@net.tvtrinec.cz
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Já se chci ještě dnes zeptat Jonase proč se přejmenoval na Jona777 ?
Předem děkuji za odpověď ... a du spát ...
Předem děkuji za odpověď ... a du spát ...
Doktorka White- Poeet p?íspivku : 721
vztah k organizaci : bez vztahu
Reputace : 0
Body : -44
Registration date : 30. 08. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Doktorka White napsal:Já se chci ještě dnes zeptat Jonase proč se přejmenoval na Jona777 ?
Předem děkuji za odpověď ... a du spát ...
protože jsem ztratil heslo a musel se nalogovat znovu
jona777- Poeet p?íspivku : 41
Reputace : 0
Body : -64
Registration date : 29. 04. 07
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Martin Cibulka napsal:ROZVRH UDÁLOSTÍ PESACHOVÉHO TÝDNE U JEŠUY
(PODLE JEDNÉ Z TRADIC)
den týdne nisan název dne část dne událost
5 14 středa večer Předčasný seder Ješuy;Zatčení Ješuy
15 čtvrtek den Zabíjení pesachových beránků;Ješua ukřižován a pohřben ½ dne
6 čtvrtek večer 1 den Chag HaMacot;Velký Šabat Pesach 1 den
16 pátek den Velký Šabat (pokračování);Zapečetění kamene u hrobu
7 pátek večer Erev Šabat(každotýdenní Šabat) 1 den
17 sobota den Každotýdenní Šabat (pokračování),Chag HaBikkurim
1 sobota večer Havdala;Zmrtvýchvstání Ješuy ½ dne
neděle den Ženy přišly ke hrobu;Talmidim vidí Ješuu
(zdroj: zaslal rabín mesiánského společenství ve formátu Word - http://www.volny.cz/yeshuahamashiach/)
Mohu přeposlat: cim@net.tvtrinec.cz
j: je to dobrý s tou ideou těch dvou sabatů za sebou, ale od čtvrtka do soboty jsou to stejně jenom dvě noci a ne tři jak bylo prorokováno
jona777- Poeet p?íspivku : 41
Reputace : 0
Body : -64
Registration date : 29. 04. 07
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Jonáši, v tom případě nepočítáš správně. Čtvrteční noc + páteční noc + sobotní noc = 3 noci. Ježíš nevstal z mrtvých v sobotu večer, ale až v neděli ráno. Matouš píše: "Když se po sobotě rozednívalo na první den v týdnu, přišla Marie z Magdaly a ta druhá Marie, aby se podívaly na hrob. A hle, nastalo veliké zemětřesení, neboť Pánův anděl sestoupil z nebe, přistoupil, odvalil kámen a seděl na něm." (Matouš 28:1-2, KMS) Možná, že by po té stránce byl úplně doslovný překlad z řečtiny ještě víc zajímavější. V prvním verši se totiž vyskytuje 2x slovo SABBATÓN, což je buď genitiv množného čisla slova "sobota" nebo jednotného čísla ve významu "týden". Doslovně by tedy úvod 1. verše měl být přeložen buď: "Když se po sobotách rozednívalo ..." nebo: "Když se po týdnu rozednívalo ..."
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Jonasi, mě zaujala ta trojka sedmiček. Vypadá to jako magické číslo ...
Doktorka White- Poeet p?íspivku : 721
vztah k organizaci : bez vztahu
Reputace : 0
Body : -44
Registration date : 30. 08. 06
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Martin Cibulka napsal:Jonáši, v tom případě nepočítáš správně. Čtvrteční noc + páteční noc + sobotní noc = 3 noci. Ježíš nevstal z mrtvých v sobotu večer, ale až v neděli ráno. Matouš píše: "Když se po sobotě rozednívalo na první den v týdnu, přišla Marie z Magdaly a ta druhá Marie, aby se podívaly na hrob. A hle, nastalo veliké zemětřesení, neboť Pánův anděl sestoupil z nebe, přistoupil, odvalil kámen a seděl na něm." (Matouš 28:1-2, KMS) Možná, že by po té stránce byl úplně doslovný překlad z řečtiny ještě víc zajímavější. V prvním verši se totiž vyskytuje 2x slovo SABBATÓN, což je buď genitiv množného čisla slova "sobota" nebo jednotného čísla ve významu "týden". Doslovně by tedy úvod 1. verše měl být přeložen buď: "Když se po sobotách rozednívalo ..." nebo: "Když se po týdnu rozednívalo ..."
j: jen jsem reagoval na ty rabíny co ho křísí v sobotu večer - v neděli byl totiž hrob již prázdný, ale to je celkem nepodstatné, již jsem na toto téma něco vygoogloval
čau
jona777- Poeet p?íspivku : 41
Reputace : 0
Body : -64
Registration date : 29. 04. 07
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Podívej Jonáši, já jsem netvrdil, že to napsal rabín mesiánského společenství, ale že mi to poslal. Tzn. nevím, kdo je autorem, ale vím, kdo mi to poslal jako studijní materiál či zajímavost k svátku Pesach.
Pravda je však taková, že Ty jsi zpochybnil pravdivost Ježíšova výroku, že "bude Syn člověka v srdci země tři dny a tři noci" (Matouš 12:40), ačkoliv nemáš důkazy, že tomu tak nebylo. Prozatím jsi při svém zpochybnění vycházel jen z různých názorů tradovaných některými křesťanskými církvemi, ale nepodíval ses do Písma, kde jsou věci mnohdy napsány jinak. Kdybys zkoumal poctivě, nevinil bys z chyb Písmo, ale vykladače Písma.
Pravda je však taková, že Ty jsi zpochybnil pravdivost Ježíšova výroku, že "bude Syn člověka v srdci země tři dny a tři noci" (Matouš 12:40), ačkoliv nemáš důkazy, že tomu tak nebylo. Prozatím jsi při svém zpochybnění vycházel jen z různých názorů tradovaných některými křesťanskými církvemi, ale nepodíval ses do Písma, kde jsou věci mnohdy napsány jinak. Kdybys zkoumal poctivě, nevinil bys z chyb Písmo, ale vykladače Písma.
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Martin Cibulka napsal:Podívej Jonáši, já jsem netvrdil, že to napsal rabín mesiánského společenství, ale že mi to poslal. Tzn. nevím, kdo je autorem, ale vím, kdo mi to poslal jako studijní materiál či zajímavost k svátku Pesach.
Pravda je však taková, že Ty jsi zpochybnil pravdivost Ježíšova výroku, že "bude Syn člověka v srdci země tři dny a tři noci" (Matouš 12:40), ačkoliv nemáš důkazy, že tomu tak nebylo. Prozatím jsi při svém zpochybnění vycházel jen z různých názorů tradovaných některými křesťanskými církvemi, ale nepodíval ses do Písma, kde jsou věci mnohdy napsány jinak. Kdybys zkoumal poctivě, nevinil bys z chyb Písmo, ale vykladače Písma.
j: to je v pohodě, nijak nestojím o to se přít, všechny výše uvedené a ani tebou nevyvrácené příklady jsou jenom ilustrací toho, že písmo není žádným jasným světlem - obvzláště v proroctvích, neb trubka nezní jasně a vykladači různých verzí mají o dobrou živnost a pocit důležitosti postaráno no a budiž jim to přáno,že..
a člověk z ulice si vezme bibli a čte a vidí že od čtvrtka do soboty resp. od pátku do neděle to prostě tři noci nehodí a šup už se ho ujmou šikovní vykladači pravd
a dál už to znáš
jona777- Poeet p?íspivku : 41
Reputace : 0
Body : -64
Registration date : 29. 04. 07
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Další příklad toho že se něco stane - tentokrát běhe jednoho dne, ne tří nocí - a nestalo:
Gn 2:17 Adam zemře v den, kdy pojí
pokud ten den smrti je obrazný jak se vysvětlovači snaží dokázat, má být vše ostatní také obrazné:
- strom poznání je pouhý symbol, ve skutečnosti žádný konkrétní nebyl
- rajská zahrada, je pouhý symbol, ve skutečnosti žádný konkrétní nebyl
- Adam + Eva, je pouhý symbol, ve skutečnosti žádní konkrétní nebyli
- hřích který údajně spáchali, je pouhý symbol, ve skutečnosti žádný konkrétní nebyl
atd. apod. ....
Gn 2:17 Adam zemře v den, kdy pojí
pokud ten den smrti je obrazný jak se vysvětlovači snaží dokázat, má být vše ostatní také obrazné:
- strom poznání je pouhý symbol, ve skutečnosti žádný konkrétní nebyl
- rajská zahrada, je pouhý symbol, ve skutečnosti žádný konkrétní nebyl
- Adam + Eva, je pouhý symbol, ve skutečnosti žádní konkrétní nebyli
- hřích který údajně spáchali, je pouhý symbol, ve skutečnosti žádný konkrétní nebyl
atd. apod. ....
jona777- Poeet p?íspivku : 41
Reputace : 0
Body : -64
Registration date : 29. 04. 07
Re: Máme být k Bibli tak kritičtí jako jsme se stali ke SV?
Písmo obsahuje jasné i méně jasné věci. Jasným se ma člověk řídit, u nejasných toužit po vyjasnění. Kritici Písma se však obyčejně jasnými věcmi neřídí a méně jasné věci jim slouží ke zpochybňování toho, co jasné je (viz 2.Petra 3:16).písmo není žádným jasným světlem - obvzláště v proroctvích, neb trubka nezní jasně
Jonáši, tvrdíš, že se nechceš přít. Proč tedy stále zpochybňuješ ty "tři dny a tři noci" (Matouš 12:40), když nikde v Písmu není napsáno, od kterého dne v týdnu máš začít počítat? Kde máš napsáno, že máš počítat "od čtvrtka do soboty resp. od pátku do neděle"? A proč zpochybňuješ tvrzení v Genesis 2:17, když jsi nepodal žádné vysvětlení k tomu, co znamená "v den" a co znamená "určitě zemřeš"?
Strana 4 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 4 z 6
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru