Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
+26
gari
popepapez
Ing.Peter
Alea
sazeč
Mezek
Jesen
gem123
rals
Abbaddon
dov
witness
Jiří Hrádek - Matýno
Minehava
Patrobas
kovboj
jája
Šilarová Jana
Melissa
Radim
candy
agamnemnon
stefan
Dora
zbysek
Vojtěch Malleus
30 posters
Strana 2 z 6
Strana 2 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Jsem přesvědčen, že v mém životě nyní žadná modloslužba není.
Jsem ovšem také přesvědčen, že by se našlo tucet lidí, kteří by mi byli ochotni dokázat prstem zaraženým hluboko v Písmu, že celý můj dlouhatánský den, je naplněn jednou modloslužbou za druhou.
Děkuji všem horlivým rádcům za tolik péče.
Jsem ovšem také přesvědčen, že by se našlo tucet lidí, kteří by mi byli ochotni dokázat prstem zaraženým hluboko v Písmu, že celý můj dlouhatánský den, je naplněn jednou modloslužbou za druhou.
Děkuji všem horlivým rádcům za tolik péče.
Radim- Poeet p?íspivku : 75
vztah k organizaci : po 17 letech ateista, díky Bohu...
Reputace : 0
Body : 57
Registration date : 04. 07. 08
Re: Šťastný a Veselý aneb Vy a Vánoce
Pokud dva činí zdánlivě stejně, jejich skutky jsou stejně rozdílné. Někdo dává dárky 24. prosince a protože jeho pohnutkou je - taky dostanu dárek, přepočítává jejich cenu apod. - pak to je dle mého názoru modloslužba - služba mamonu, jiný činí totéž, dá dárek 24: prosince, ale jeho pohnutkou je radost obdarovaného - pak to, myslím, není nijaká modloslužba. A tak je to vlastně se vším. Nejsou ani tak důležité skutky - tedy ne zas tak doslova všechny skutky - ale pohnutky, stav srdce, pocity, čistota myšlenek, důvody proč dělám to, co dělám. A na to hodnotit jiné nemá nikdo právo, protože do srdcí nikomu nevidíme. Od toho je tady někdo úplně jiný než lidé. My nemáme právo soudit.
Melissa- Poeet p?íspivku : 398
Reputace : 2
Body : 357
Registration date : 04. 11. 08
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Nesoudím jen komentuji a varuji. Nepsal jsem, že to nemají dělat, dokonce jsem zmínil, že je mi to jedno, co dělají.
Já mám na to stejný názor, že nikdo z lidí pokud nemá jasné důkazy by mě neměl soudit, ale proč bych nemohl reagovat a poukazovat na ten fakt, že je to přinejmenším divné???
Já mám na to stejný názor, že nikdo z lidí pokud nemá jasné důkazy by mě neměl soudit, ale proč bych nemohl reagovat a poukazovat na ten fakt, že je to přinejmenším divné???
candy- Poeet p?íspivku : 600
Reputace : 0
Body : 485
Registration date : 04. 09. 08
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Takové lidi miluju a s láskou se jim vyhýbám velkým obloukem. Asi proto, že mají dost co dělat s vlastním trámem, tak si vypomáhají vyndaváním třísek ostatním.Radim napsal:by se našlo tucet lidí, kteří by mi byli ochotni dokázat prstem zaraženým hluboko v Písmu, že celý můj dlouhatánský den, je naplněn jednou modloslužbou za druhou.
zbysek- Poeet p?íspivku : 4242
vztah k organizaci : bývalý - 6 let
Reputace : 6
Body : 3484
Registration date : 16. 02. 08
Šťastný a Veselý, aneb Vy a vánoce
Jsem v tomhle Diskuzním fóru nová. Jsem svědek Jehovův a chodím na střední školu. Před týdnem se mě spolužačka ptala, jestli mi nevadí, že neslavím vánoce. Odpověděla jsem jí, že dárky mohu dostávat kdykoliv. Řekla mi na to, že vánoce nejsou jen o dárcích. V tu chvíli jsem zrovna nevěděla, co odpovědět, ale když jsem o tom později přemýšlela, uvědoila jsem si, že tradice, které lidé dodržují o vánocích, nemají s náboženstvím nic společného. Vymysleli je lidé. Jiné spolužačce jsem jednou vysvětlovala, když se mě ptala, proč neslavíme vánoce, že vánoce jsou nebiblické. Říkala: "Jakto, vždyť pan ježíš se přeci narodil 25. prosince." Chtěla jsem jí říct, že 25. prosince je v Betlémě velmi chladné počasí a pastýři by tak nemohli přijít i s ovcemi, jak se píše v Bibli, ale zvolila jsem jinou odpověď. Řekla jsem, že Pan Ježíš nikdy neřekl, že máme oslavovat jeho narození, ale naopak, je v Božím Slově napsáno, že si máme připomínat jeho smrt. Tak mě napadá, kdy můžeme říct, že se někdo něčím proslavil? Když se narodí, nebo, když zemře? Možná vás napadne: proč si máme připomínat Ježíšovu smrt? Adam byl dokonalý člověk, ale zhřešil proti Bohu a zemřel. My jsme pak zdědili hřích a smrt. Bylo by tedy nespravedlivé, abychom vstoupili do věčného života, jako hříšní lidé. Nezdá se vám tedy spravedlivé, že Jehova poslal svého dokonalého Syna, aby se stal člověkem na zemi a zemřel, jako dokonalý člověk? V Janovi 3:16 se píše, že Bůh tak miloval svět (lidi), že poslal svého jediného splozeného Syna, aby žádný,kdo v něj věří nebyl zahuben, ale měl věčný život v pokojném světě. Díky němu jsme vlastně smířeni s Bohem a proto se k Jehovovi modlíme prostřednictvím Ježíše Krista.
Vaše přítelkyně a sestra Jana.
Vaše přítelkyně a sestra Jana.
Šilarová Jana- Poeet p?íspivku : 2
Reputace : 0
Body : 2
Registration date : 07. 10. 09
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Jano,díky za tvoje vyjádření. Tohle chápu podobně,jako ty. To,že nejsem SJ asi není problém vánoc nebo života JK, to vidím stejně. Ale to můžeš vyčíst z jiných témat tady. Nicméně si vážím, že se považuješ za mojí přítelkyni. Akorát o tom ve sboru nemluv.
jája- Poeet p?íspivku : 680
vztah k organizaci : odejitý
Reputace : 6
Body : 596
Registration date : 23. 10. 07
Vánoce, Vánoce přicházejí...
No Jano, jsi odvážná a jestli jsi použila své skutečné jméno, tak si začnu myslet, že SJ nastoupili cestu otevřenosti a reformy, jen aby jsi neměla problém a neskončila před právním výborem...
Vánoce jsi podle mne celkem správně biblicky zhodnotila, nemají v Písmu oporu. Na druhou stranu bych lidem přál, aby prožili tyto dny pěkně s rodinou,dávali si dárky a zamysleli se i nad životem, což se často děje.Tím, že mají stromeček, neuctívají pohanství, je to prostě dnes součást kultury, stejně jako naše zvyky pověsit si obrázek doma na stěnu, ozdoby či závoj nevěsty.Původně to sloužilo k náboženským účelům.Od jinak věřících či nevěřících také přijímáme různé věci-např.rozdělení kruhu na (magických)60 dílů,matematické poučky(Pathagoras byl údajně pěkný sektář) apod.
Co se týče druhé části Tvého vyznání, je pěkné. Napadla mne otázka, zda jsme hřích "zdědili" , anebo je spíše problém s naší hříšnou přirozeností? Budeme se jednou případně zodpovídat za svoje hříchy, ne za hříchy Adama.
Jan 3:16 je pěkný text, doporučuji porovnat různé biblické překlady s původním textem v řečtině,aby člověk měl jistotu, že jeho oblíbený překlad opravdu věrně zachovává to, co autor chtěl říci.
Bratr Kovboj
Vánoce jsi podle mne celkem správně biblicky zhodnotila, nemají v Písmu oporu. Na druhou stranu bych lidem přál, aby prožili tyto dny pěkně s rodinou,dávali si dárky a zamysleli se i nad životem, což se často děje.Tím, že mají stromeček, neuctívají pohanství, je to prostě dnes součást kultury, stejně jako naše zvyky pověsit si obrázek doma na stěnu, ozdoby či závoj nevěsty.Původně to sloužilo k náboženským účelům.Od jinak věřících či nevěřících také přijímáme různé věci-např.rozdělení kruhu na (magických)60 dílů,matematické poučky(Pathagoras byl údajně pěkný sektář) apod.
Co se týče druhé části Tvého vyznání, je pěkné. Napadla mne otázka, zda jsme hřích "zdědili" , anebo je spíše problém s naší hříšnou přirozeností? Budeme se jednou případně zodpovídat za svoje hříchy, ne za hříchy Adama.
Jan 3:16 je pěkný text, doporučuji porovnat různé biblické překlady s původním textem v řečtině,aby člověk měl jistotu, že jeho oblíbený překlad opravdu věrně zachovává to, co autor chtěl říci.
Bratr Kovboj
kovboj- Poeet p?íspivku : 383
Reputace : 0
Body : 284
Registration date : 20. 04. 08
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Milá Jano,
souhlasím s Kovbojovým názorem, že se vánoce pomalu stávají součástí naší kultury, mají své negativní i pozitivní stránky a je velmi vysilující, ne-li zbytečné, se tomu vzpírat.
Nevěřila bys, v kolika rodinách Svědků si o vánocích tajně dávají aspoň malé dárečky a peče se cukroví, místo stromečku se aspoň rozvěšují blikající cingrlátka atd.
souhlasím s Kovbojovým názorem, že se vánoce pomalu stávají součástí naší kultury, mají své negativní i pozitivní stránky a je velmi vysilující, ne-li zbytečné, se tomu vzpírat.
Nevěřila bys, v kolika rodinách Svědků si o vánocích tajně dávají aspoň malé dárečky a peče se cukroví, místo stromečku se aspoň rozvěšují blikající cingrlátka atd.
Patrobas- Poeet p?íspivku : 63
vztah k organizaci : po mnoha letech aktivity přišlo rozčarování; formální člen
Reputace : 0
Body : 41
Registration date : 01. 10. 08
Zděděné hříchy
Ahoj Kovboji, nepochopila jsem přesně, proč bych měla skončit před právním výborem. Jestli jsem řekla něco špatně, tak se omlouvám. Jsem tu nová a ještě nevím, jak to tu chodí. Těmi zděděnými hříchy jsem měla spíše namysli sklon k hříchům.
Jana
Jana
Šilarová Jana- Poeet p?íspivku : 2
Reputace : 0
Body : 2
Registration date : 07. 10. 09
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Jano,jak dlouho jsi svědek?Nevíš,že se tu bavíš s "odpadlíkama"?A nevíš,že bys za to mohla mít PJ?Neřeklas nic špatnýho,naopak.Ale nesmíš se s náma bavit.
jája- Poeet p?íspivku : 680
vztah k organizaci : odejitý
Reputace : 6
Body : 596
Registration date : 23. 10. 07
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Nemusíš se bát bavit se s námi ti nebrání Bůh nebo-li bible jako taková, ale tvoji spoluvěrci u SJ tedy lidé, na což nemají právo. Jinak předřečníci mají pravdu, organizace NSSJ zapovídá se bavit nebo jinak kontaktovat s odpadlíky, pozor opět ne z pohledu bible tedy Boha, ale opět světe div se, zase z vůle lidí.
Hezký den Jani
Hezký den Jani
candy- Poeet p?íspivku : 600
Reputace : 0
Body : 485
Registration date : 04. 09. 08
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
To je to, co jsem chtěl o pár příspěvků dříve říci. Je spousta věcí převzatých z různých kultur. A protože dříve byla jakákoli kultura spojena s náboženstvím více než dnes, je vlastně spousta věcí, které běžně děláme a mají mají náboženský původ. Přesto s nimi normálně žiji a mám je od NSSJ povolené. Některé "vybrané" ale ne. Mezi "vybrané" patří právě vánoce.kovboj napsal:Tím, že mají stromeček, neuctívají pohanství, je to prostě dnes součást kultury, stejně jako naše zvyky pověsit si obrázek doma na stěnu, ozdoby či závoj nevěsty.Původně to sloužilo k náboženským účelům.Od jinak věřících či nevěřících také přijímáme různé věci-např.rozdělení kruhu na (magických)60 dílů,matematické poučky(Pathagoras byl údajně pěkný sektář) apod.
Mým cílem bylo rozvířit debatu na toto téma.
agamnemnon- Poeet p?íspivku : 16
Reputace : 0
Body : 16
Registration date : 05. 09. 09
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
O modlářství se můžeme bavit, pokud budu lít olovo do vody a budu věštit budoucnost, pokud budu pouštět skořápku ořechu se svíčkou, abych věděl, jestli vycestuju a podobně.candy napsal:Poslední názor.
Buď je modloslužba nebo není. Buď je satan nebo není, buď je Bůh nebo není. Asi budete souhlasit s tím, že co jsem napsal je hloupost, tak prosím si toho buďte vědomi, že modloslužba není hloupost.
Díky a nanetu
O ničem takovém jsem ale nepsal a navíc se domnívám, že to není součástí běžných "moderních" vánoc. V podstatě mluvím o dávání dárků 24. prosince, posezení s rodinou u večeře a podobně. V tom vidím dost rozdíl. Ale je dobře, že napíšeš svůj názor. Zajímá mne to.
agamnemnon- Poeet p?íspivku : 16
Reputace : 0
Body : 16
Registration date : 05. 09. 09
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
S tím moderním pojetím vánoc jsem nedávno byl v obchodě svědkem, když mne míjela rodinka kde cerka rázně přitakala, že si u Ježíška "samozřejmě" napsala o ty nejdražší dárky, skutečně velký rodíl od modloslužebnických praktik, které jsi zde vyjmenoval. Asi ta dívčina bude mít u našeho Pána přední místo protože si přece nemyslí, že je nějaký ubohý Ježíšek, ale naopak je velkorysí a přece jí určitě vyhoví a přinese ji ty "nejdražší dárečky", skutečně ať žijí vánoce. Kdo tak nečiní je špatným křesťanem, ach já ubohý člověk! :-(((
candy- Poeet p?íspivku : 600
Reputace : 0
Body : 485
Registration date : 04. 09. 08
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
V tom máš pravdu. Jenomže to je bohužel důsledek amerikanismu. Oni mají na vánoce santu, my musíme taky něco mít. Říkalo se to sice i dříve, ale teď v poslední době snad mnohem více.candy napsal:S tím moderním pojetím vánoc jsem nedávno byl v obchodě svědkem, když mne míjela rodinka kde cerka rázně přitakala, že si u Ježíška "samozřejmě" napsala o ty nejdražší dárky, skutečně velký rodíl od modloslužebnických praktik, které jsi zde vyjmenoval. Asi ta dívčina bude mít u našeho Pána přední místo protože si přece nemyslí, že je nějaký ubohý Ježíšek, ale naopak je velkorysí a přece jí určitě vyhoví a přinese ji ty "nejdražší dárečky", skutečně ať žijí vánoce. Kdo tak nečiní je špatným křesťanem, ach já ubohý člověk! :-(((
Děti mají ode mne zakázáno jakkoli kombinovat ježíšek=vánoce...
agamnemnon- Poeet p?íspivku : 16
Reputace : 0
Body : 16
Registration date : 05. 09. 09
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Mám zrovna rozečtenou velmi zajímavou knihu - Jak číst Bibli s porozuměním (Fee, G. D.; Stuart, D. Jak číst Bibli s porozuměním. Praha: Návrat, 1997). V kapitole, která se týká knihy Skutky, je velmi dobře vysvětleno, jak by to mohlo být s různými výklady na téma, co dělat a co naopak nedělat. Mimo jiné se tam upozorňuje na to, že je v Písmu jen velmi málo řečeno o tom, co dnešní církev a potažmo křesťané dělat musí. Většina pravidel pochází od lidí, kteří si z Písma vybírají to, co je jim nějakým způsobem blízké. Jiné biblické myšlenky, ze kterých mohou vznikat pravidla, naopak opomíjejí a ta si zase pro změnu vybírají jiní lidé. Jako příklad je uvedeno slavení Pánovy večeře - nezpochybnitelně z Nového zákona vyplývá, že ji křesťané mají slavit. Jak často - to ale jasně uvedeno není. A tak si lidé udělali spoustu pravidel.
V Bibli není uvedeno, že by se mělo slavit Ježíšovo narození, ale na druhou stranu tam ani není, že bychom si ho připomínat nesměli. Prostě se o tom nemluví. Proto bychom si k tomu neměli dávat žádná striktní pravidla a pokud si chce někdo narození Ježíše připomínat 25. prosince, nikdo by mu v tom neměl bránit.
Dobře Melissa i další napsali, že nezáleží ani tak na tom, co člověk dělá, ale s jakými pohnutkami to dělá a k tomu dodává C.S. Lewis (v knize Rady zkušeného ďábla) zda ho ty skutky přiblíží k Bohu nebo k Ďáblu.
V tomto období se obecně více mluví i v médiích o duchovních věcech, spousta lidí jde alespoň jednou za rok na bohoslužbu, takže bych Vánoce nijak negativně neviděla. Co my víme o tom, koho třeba osloví nějaký článek v novinách?
Mě letos zaujalo pojetí obžerství v podání Tomáše Halíka (vánoční číslo magazínu Mladé fronty dnes) - obžerství nemusí být jen přejídání, může to být jakákoli nestřídmost (Halík píše, že on bojuje s nutkáním stále nakupovat nové a nové knihy ).
Takže osobně musím říci, že jsem moc ráda, když si mohu v tomto období nahlas zpívat třeba Narodil se Kristus Pán a nevypadám přitom vyšinutě. A nijak zvlášť jsem se tím netajila ani v době, kdy jsem byla aktivní zvěstovatelkou. Ona totiž ta píseň (stejně jako mnohé další) je naprosto "ideologicky nezávadná" i pro běžné svědky. Schválně si ten text prostudujte.
V Bibli není uvedeno, že by se mělo slavit Ježíšovo narození, ale na druhou stranu tam ani není, že bychom si ho připomínat nesměli. Prostě se o tom nemluví. Proto bychom si k tomu neměli dávat žádná striktní pravidla a pokud si chce někdo narození Ježíše připomínat 25. prosince, nikdo by mu v tom neměl bránit.
Dobře Melissa i další napsali, že nezáleží ani tak na tom, co člověk dělá, ale s jakými pohnutkami to dělá a k tomu dodává C.S. Lewis (v knize Rady zkušeného ďábla) zda ho ty skutky přiblíží k Bohu nebo k Ďáblu.
V tomto období se obecně více mluví i v médiích o duchovních věcech, spousta lidí jde alespoň jednou za rok na bohoslužbu, takže bych Vánoce nijak negativně neviděla. Co my víme o tom, koho třeba osloví nějaký článek v novinách?
Mě letos zaujalo pojetí obžerství v podání Tomáše Halíka (vánoční číslo magazínu Mladé fronty dnes) - obžerství nemusí být jen přejídání, může to být jakákoli nestřídmost (Halík píše, že on bojuje s nutkáním stále nakupovat nové a nové knihy ).
Takže osobně musím říci, že jsem moc ráda, když si mohu v tomto období nahlas zpívat třeba Narodil se Kristus Pán a nevypadám přitom vyšinutě. A nijak zvlášť jsem se tím netajila ani v době, kdy jsem byla aktivní zvěstovatelkou. Ona totiž ta píseň (stejně jako mnohé další) je naprosto "ideologicky nezávadná" i pro běžné svědky. Schválně si ten text prostudujte.
Minehava- Poeet p?íspivku : 75
Reputace : 0
Body : 30
Registration date : 27. 02. 08
Proč a jak slavím vánoce?
S tím co píše Minehava souhlasím. Mnozí křesťané vysvětlují teologicky vánoce tak, že očekáváme druhý Kristův příchod a ten by nenastal bez Ježíšova prvního příchodu na zem. Tak si při slavení vánoc můžeme (když nám to dárky s kaprem nezamlží) připomínat, že Kristus příjde znovu. To se mi líbí. Řešili jsme doma jak se vyhnout vánocům konzumním, aby i naše děti vnímali něco jiného než dárky a hory jídla. Za dobrý pokus považuji to, že jsme si všichni týden dopředu sepisovali dobré věci, které jsme v tomto roce od Boha dostali a nebo se nám povedly. Pak jsme si štedrý den odpoledne o tom popovídali. Snažil jsem se zdůrazňovat, že lepší je postoj vděčnosti za to co mám, než stále jen něco chtít. Také jsem se letos dozvěděl z wikipedie, proč se říká, že o Vánocích dává dárky dětem, Ježíšek. Smyslem bylo původně připomenout, že i když dárky obstarávají rodiče, vděčnost za ně patří Bohu. (Heslo Vánoční dárky dětem) A to je taky dobré, ne?
Jiří Hrádek - Matýno- Poeet p?íspivku : 36
vztah k organizaci : viz. "Jak jsem znovu uvěřil" na www.rozcesti.org
Reputace : 0
Body : 9
Registration date : 24. 07. 07
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
No když to takto předkládáte, nemohu nereagovat otázkou: jsou dnes v dávání dárků ty postoje nebo pohnutky, které vedly poutníky v Betlému k obdarování rodiny Josefa a Marie potažmo narozeného Ježíše? Je v každé rodině někdo kdo v budoucnu bude Králem a to takovým, že z jeho činnosti budou mít prospěch všichni lidé? Obdaroval poutníky narozený Ježíš, nebo Marie nebo Josef nějakými dárky i je? Jistě nemám nic proti tomu, že v období volna se sejde rodina, prátelé a povídají si o době, která právě proběhla, jak žili, co dělali a jak je to přivedlo nebo přitáhlo blíže k Bohu. Ale nevím proč a je jedno, co v ten okamžik cítí nebo si myslí, by takové společenství mělo kopírovat evidentní konzumní a modlářské praktiky v jejich okolí? Tím, že i přes všechny obhajoby, výmluvy atd. se tak chovají, nemohu souhlasit, že je to 100% košér. Ovšem nejsem soudce proto to nechávám na svědomí každého z nás jak se k tomu či onomu jednání v životě křesťana bude chovat.
P.S. Jen jsem chtěl svou reakcí vysílat signál, že já si nemyslím, že je to košér.
Hezký večer všem
candy
P.S. Jen jsem chtěl svou reakcí vysílat signál, že já si nemyslím, že je to košér.
Hezký večer všem
candy
candy- Poeet p?íspivku : 600
Reputace : 0
Body : 485
Registration date : 04. 09. 08
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Škoda, že se to ,,původní poselství´´ tak vzdálilo a do slova ,,Ježíšek´´Jiří Hrádek - Matýno napsal:
Také jsem se letos dozvěděl z wikipedie, proč se říká, že o Vánocích dává dárky dětem, Ježíšek. Smyslem bylo původně připomenout, že i když dárky obstarávají rodiče, vděčnost za ně patří Bohu. (Heslo Vánoční dárky dětem) A to je taky dobré, ne?
se nevtělilo. Aspoň by to bylo o něco únosnější, když někdo osobnost
Ježíše Krista degraduje do pozice Ježíška s dárky.
Jen si myslím, že hledat nějaké polehčující nebo dokonce vítané okolnosti, proč se Ježíšovo jméno tak hloupě a jalově o vánocích používá, je na pováženou. Většinou se to stává bývalým SJ, kteří přejdou ke katolíkům,
v takovém případě se většinou stane, že takový bývalý SJ už úplně zblbne.
Tím neříkám, že u katolíků nejsou správní lidé, jistě i tam jsou lidé patřící
jako jednotlivci Kristu, jen toho plevele na katolickém poli bují tolik, že kdo
se na toto pole vydá a byl předtím jinde(SJ, evangelík, adventista, prostě cokoliv jiného), nemůže mít úplně zdravý biblický rozum a na 99% o něj
na katolické půdě přijde úplně, pak mu zbydou už jen ,,Ježíškové´´ a panenky Marie a pod polštářem pohotově připravený růženec s mylným pocitem, jak na tom v tom duchovním poli vyzrál.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Ahoj Candy,
nemám problém s dáváním dárků. Nevím proč by mělo být špatné se někdy navzájem cíleně obdarovávat?
V staré Jednotě bratrské někdy od konce 15st. rozdělovaly postoje k jednání do několika skupin. Jednak věci potřebné k spáse, v těch musela být jednota. Věci případné, v nich mohla být různost. Patří sem způsob bohoslužeb a zřízení církve a jiné. No věci služebné, které mohou být úplně rozdílné a závisí čistě na místních zvyklostech. Sem podle mne patří způsob slavení vánoc. Včetně obdarovávání, kaprů atd.
Pro mne je vtělení Ježíše Krista velmi důležité a rád si je proto připomenu.
Dóv
nemám problém s dáváním dárků. Nevím proč by mělo být špatné se někdy navzájem cíleně obdarovávat?
V staré Jednotě bratrské někdy od konce 15st. rozdělovaly postoje k jednání do několika skupin. Jednak věci potřebné k spáse, v těch musela být jednota. Věci případné, v nich mohla být různost. Patří sem způsob bohoslužeb a zřízení církve a jiné. No věci služebné, které mohou být úplně rozdílné a závisí čistě na místních zvyklostech. Sem podle mne patří způsob slavení vánoc. Včetně obdarovávání, kaprů atd.
Pro mne je vtělení Ježíše Krista velmi důležité a rád si je proto připomenu.
Dóv
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Dove, já nemám nic proti obdarovávání dárky, ale když mi odpovíš na některé otázky, tak bude jasno, že když tak činím v období vánoc, ale chci namluvit sobě a okolí, že to nedělám na základě konzumu nebo modloslužby, tak nevím. Já si nemyslím, že vánoce mají co dělat nějak s narozením Pána, ale to je moje věc, že? Možná jen na jednu z mých otázek, které jsem nadhodil dříve, prosím reakci: Kdo z obdarovaných v období dnešních vánoc se stane králem a to takovým, že z jeho kralování budou mít užitek všichni?
Děkuji
candy
Děkuji
candy
candy- Poeet p?íspivku : 600
Reputace : 0
Body : 485
Registration date : 04. 09. 08
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Candy,
nemyslím si, že se někdo z obdoraovaných stane králem a osobně se přiznám, že nevím proč by měl? Co když budu brát obdarování jiných jako projev vděčnosti, že jsem sám byl obdarován v Ježíši Kristu?
Dárky dávám, protože je to zvyk a nemyslím si, že je třeba jej zduchovňovat. Je to pro mne projev vztahu, který se svazuje s konkrétním datem. Zápasím s tím jak podléhám či nepodléhám komerci nebo si udržuji pohled na základní smysl svátku k němuž se přidal nějaký zvyk.
V jednom z témat, mám dojem asi před dvěmi lety, jsme diskutovali o možném datu narození a pro 24 či 25 prosinec tam byla vcelku dobrá argumentace. Pro mne je důležité si připomínat to, jak se Ježíš ponížil, vždyť je to cestou k dalšímu, co vykonal.
Dóv
nemyslím si, že se někdo z obdoraovaných stane králem a osobně se přiznám, že nevím proč by měl? Co když budu brát obdarování jiných jako projev vděčnosti, že jsem sám byl obdarován v Ježíši Kristu?
Dárky dávám, protože je to zvyk a nemyslím si, že je třeba jej zduchovňovat. Je to pro mne projev vztahu, který se svazuje s konkrétním datem. Zápasím s tím jak podléhám či nepodléhám komerci nebo si udržuji pohled na základní smysl svátku k němuž se přidal nějaký zvyk.
V jednom z témat, mám dojem asi před dvěmi lety, jsme diskutovali o možném datu narození a pro 24 či 25 prosinec tam byla vcelku dobrá argumentace. Pro mne je důležité si připomínat to, jak se Ježíš ponížil, vždyť je to cestou k dalšímu, co vykonal.
Dóv
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
No, já jsem pokládal tuto otázku proto, že si myslím že v případě Ježíše to bylo jiné s těmi dary, protože ty které dostal jak je v bibli zaznamenáno, byli dary dávány někomu vyjímečnému a mocnému. Proto má skepce s dáváním dárků v období vánoc. Jinak z obdarovávání jsem vděčný, že nás Pán a Bůh obdarovává neustále, jinak bychom nežili, to jen na okraj.
Myslím si, že řešení nebo zaobírání se dnem narození Krista je stejné jako s dnem konce. Ta či ona událost nemá v bibli žádný konkrétní termín. Že se tím zaobírají SJ, to je jejich problém. Jen proto abych ukázal jak jsem již osvobozen od vlivu SJ, nemusím se podílet na něčem, co nemá biblický podklad a zavání to falešným uctíváním. Až mi někdo se stoprocentní jistotou ukáže na den kdy se Pán narodil a kdy má přijít konec, pak si řeknu to je borec, ale budu si myslet, kdo pak mu to nakukal, protože z bible to nemůže mít. :-)
Hezký večer všem přemýšlivým a rozumným lidem
candy
Myslím si, že řešení nebo zaobírání se dnem narození Krista je stejné jako s dnem konce. Ta či ona událost nemá v bibli žádný konkrétní termín. Že se tím zaobírají SJ, to je jejich problém. Jen proto abych ukázal jak jsem již osvobozen od vlivu SJ, nemusím se podílet na něčem, co nemá biblický podklad a zavání to falešným uctíváním. Až mi někdo se stoprocentní jistotou ukáže na den kdy se Pán narodil a kdy má přijít konec, pak si řeknu to je borec, ale budu si myslet, kdo pak mu to nakukal, protože z bible to nemůže mít. :-)
Hezký večer všem přemýšlivým a rozumným lidem
candy
candy- Poeet p?íspivku : 600
Reputace : 0
Body : 485
Registration date : 04. 09. 08
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
BYL JSEM Z TOHOTO DISKUZNÍHO KLUBU VYKÁZÁN A NEVÍM ZA CO?
NASTALA V ROCE 2010 ZMĚNA, ČI JE TO POUZE PRO VYBRANÉ?
OLDA
NASTALA V ROCE 2010 ZMĚNA, ČI JE TO POUZE PRO VYBRANÉ?
OLDA
OLDA_STL- Anonymní
Re: Šťastný a Veselý, aneb Vy a Vánoce
Tož Oldřišku vítaj!
Abbaddon- Poeet p?íspivku : 80
Age : 84
vztah k organizaci : bývalý CD
Reputace : 0
Body : 80
Registration date : 08. 11. 09
Strana 2 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 2 z 6
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru