Postavení ženy ve sboru
+16
daniely
Melissa
jája
pepakrocan
witness
gari
sazeč
Jiří Brei
haid
Arago
Jirka z P. (queens)
Doktorka White
Petr W.
admin pavel
Martin Cibulka
Hvězdlický
20 posters
Svědkové Jehovovi a Strážná věž :: Bible, víra, křesťanství, zkušenosti :: Shromáždění, shromažďování, církev
Strana 6 z 8
Strana 6 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Postavení ženy ve sboru
Přátelé,
aby bylo jasno, cituji biblické verše znova:
Řím.11:25Abyste nespoléhali na svou vlastní moudrost, chtěl bych, bratří, abyste věděli o tomto tajemství: Část Izraele propadla zatvrzení, avšak jen do té doby, pokud nevejde plný počet pohanů.
26Pak bude spasen všechen Izrael, jak je psáno: ‚Přijde ze Siónu vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnost;
27to bude má smlouva s nimi, až sejmu jejich hříchy.‘
28Pokud jde o evangelium, stali se Božími nepřáteli, ale vám to přineslo prospěch; pokud jde o vyvolení, zůstávají Bohu milí pro své otce.
29Vždyť Boží dary a jeho povolání jsou neodvolatelná.
Co tam vidíme? Vejde plný počet pohanů... Máme tohle brát všichni jednotlivci? Jistěže ne. Tak je tomu u Izraele. Rozdíl mezi nimi je, že Izrael byl Božím vyvoleným národem, je a bude, kdežto my, pohané, jsme díky Kristu připojili k Izraeli byť nalomené větve z planých stromů ovšem naroubované větve na ušlechtilou olivu. Ušlechtilá oliva je Izrael čili izraelský národ. Díky tomu máme sílu Ducha. V izraelských dějinách z Písem víme, že sílu měli jen ti, které Bůh povolával přes Abraháma až dosud takové, kteří činí Boží vůli. Politika nepolitika, všichni vědomě nevědomě politiku pěstujeme, např. čtením Písem. I to je politika. Jsme přece na Boží straně, ne? Pak jsme na straně tam, kde stojí ušlechtilá oliva.
Rozdíl mezi Židy a pohany v Kristu je, že díky Bohu nemusíme konat obřady, zvyky, tradice atd., ale máme být společně s Židy jedno, alespoň vidím v 10.-11.kap. Řím.
5.Mo 4:30 Ve svém soužení, až tě v posledních dnech toto všechno stihne, navrátíš se k Hospodinu, svémmu Bohu, a budeš ho poslouchat. Vždyť Hospodin, tvůj Bůh, je Bůh milosrdný, nenechá tě klesnout a nepřipustí tvou zkázu, nezapomene na smlouvu s tvými otci, kterou jim stvrdil přísahou.
Navštěvuji církev, kam chodí kdokoli uctívat Boha a Ježíše. Převážně baptisté, ale oni jsou na druhých nezávislí, sice se setkají sem tam, jinak mají svoje učení založené na Kristu. Zde díky Martinu a Jirkovi ale hlavně DS před třemi roky jsem ucítil s Židy jedno. I v církvi mluvíme o nich uctivě, vždyť to je v Písmu jasně napsáno.
Zdroje jsou na web. křesťanských stránkách.
Asi jsem se nevyjádřil rozumně, neříkám, že Izrael jako stát máme následovat. Je jako vylomené větve. Právě na tyto větve Bůh díky přísaze pohlíží stále jako na své syny pro jejich otce. Pak přijde doba soužení a mnozí z nich se navrátí k Jahvovi.
aby bylo jasno, cituji biblické verše znova:
Řím.11:25Abyste nespoléhali na svou vlastní moudrost, chtěl bych, bratří, abyste věděli o tomto tajemství: Část Izraele propadla zatvrzení, avšak jen do té doby, pokud nevejde plný počet pohanů.
26Pak bude spasen všechen Izrael, jak je psáno: ‚Přijde ze Siónu vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnost;
27to bude má smlouva s nimi, až sejmu jejich hříchy.‘
28Pokud jde o evangelium, stali se Božími nepřáteli, ale vám to přineslo prospěch; pokud jde o vyvolení, zůstávají Bohu milí pro své otce.
29Vždyť Boží dary a jeho povolání jsou neodvolatelná.
Co tam vidíme? Vejde plný počet pohanů... Máme tohle brát všichni jednotlivci? Jistěže ne. Tak je tomu u Izraele. Rozdíl mezi nimi je, že Izrael byl Božím vyvoleným národem, je a bude, kdežto my, pohané, jsme díky Kristu připojili k Izraeli byť nalomené větve z planých stromů ovšem naroubované větve na ušlechtilou olivu. Ušlechtilá oliva je Izrael čili izraelský národ. Díky tomu máme sílu Ducha. V izraelských dějinách z Písem víme, že sílu měli jen ti, které Bůh povolával přes Abraháma až dosud takové, kteří činí Boží vůli. Politika nepolitika, všichni vědomě nevědomě politiku pěstujeme, např. čtením Písem. I to je politika. Jsme přece na Boží straně, ne? Pak jsme na straně tam, kde stojí ušlechtilá oliva.
Rozdíl mezi Židy a pohany v Kristu je, že díky Bohu nemusíme konat obřady, zvyky, tradice atd., ale máme být společně s Židy jedno, alespoň vidím v 10.-11.kap. Řím.
5.Mo 4:30 Ve svém soužení, až tě v posledních dnech toto všechno stihne, navrátíš se k Hospodinu, svémmu Bohu, a budeš ho poslouchat. Vždyť Hospodin, tvůj Bůh, je Bůh milosrdný, nenechá tě klesnout a nepřipustí tvou zkázu, nezapomene na smlouvu s tvými otci, kterou jim stvrdil přísahou.
Navštěvuji církev, kam chodí kdokoli uctívat Boha a Ježíše. Převážně baptisté, ale oni jsou na druhých nezávislí, sice se setkají sem tam, jinak mají svoje učení založené na Kristu. Zde díky Martinu a Jirkovi ale hlavně DS před třemi roky jsem ucítil s Židy jedno. I v církvi mluvíme o nich uctivě, vždyť to je v Písmu jasně napsáno.
Zdroje jsou na web. křesťanských stránkách.
Asi jsem se nevyjádřil rozumně, neříkám, že Izrael jako stát máme následovat. Je jako vylomené větve. Právě na tyto větve Bůh díky přísaze pohlíží stále jako na své syny pro jejich otce. Pak přijde doba soužení a mnozí z nich se navrátí k Jahvovi.
Naposledy upravil sazeč dne 7/11/2012, 13:17, celkově upraveno 2 krát
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Postavení ženy ve sboru
Soužení izraelitů skončí, až Kristus přinese věřícím v Izraeli vysvobození a zahubí zbývající nevěřící Židy.
Iz.10:20 V onen den se pozůstatek Izraele s uprchlíky domu Jákobova nebude už opírat o toho, který ho bije, ale bude se věrně opírat o Jahveho, Svatého, Boha Izraele.
Ovšem s nevěřícími izraelskými vzbouřenci Bůh jedná dle Ez.20:34
A vyvedu vás z národů a shromáždím vás ze zemí, do nichž jste byli rozptýleni pevnou rukou a vztaženou paží v rozhořčení, které jsem na vás vylil.
35Uvedu vás do pouště národů a budu se tam s vámi soudit tváří v tvář.
36Jako jsem se soudil s vašimi otci v poušti egyptské země, tak se budu soudit s vámi, je výrok Panovníka Hospodina.
37A provedu vás pod holí a uvedu vás do závazku smlouvy.
38Vytřídím z vás ty, kdo se vzbouřili a byli mi nevěrní. Vyvedu je ze země jejich dočasného pobytu, ale na izraelskou půdu nevstoupí. I poznáte, že já jsem Hospodin.
Věřící ostatek Izraele (tj. ti, kdo na konci tohoto věku přežijí) a věrní v Izraeli minulých generací tvoří spolu ,,celý Izrael" dle Ez.37:12
Proto prorokuj a řekni jim: Toto praví Panovník Hospodin: Hle, já otevřu vaše hroby a vyvedu vás z vašich hrobů, můj lide, a přivedu vás do izraelské země.
13I poznáte, že já jsem Hospodin, až otevřu vaše hroby a vyvedu vás z hrobů, můj lide.
14Vložím do vás svého ducha a oživnete. Dám vám odpočinutí ve vaší zemi. I poznáte, že já, Hospodin, jsem to vyhlásil i vykonal, je výrok Hospodinův.“
To jsou právě zmínky o vylomených větví z ušlechtilé olivy, které se vracejí v posledních dnech na ušlechtilou olivu díky víře v Jahvovi.
Musím se přiznat, že chápat národ Židů je nad mé síly. Názor je tedy nejednoznačný. Co se týče nošení kipy při návštěvě židovských hřbitovů, je na svědomí každého věřícího a na Duchu.
Zajímavá úvaha je v Žid.3:9 a tak mě pokoušeli, ač viděli mé skutky po čtyřicet let. Proto jsem se na to pokolení rozhněval.... a ve svém hněvu jsem přísahal: ,Nevejdou do mého odpočinutí!´
Proto na některých místech v Písmu psáno podobně a někdy uděláme nesprávný závěr jako SJ a někteří křesťané, že Bůh s nimi skoncoval.
18 A komu přísahal, ne-li těm, kdo se vzepřeli? Tak vidíme, že nemohli vejít pro svou nevěru.
Tedy izraelský národ jako svůj lid Bůh nikdy nezavrhl, jen ty neposlušné a které rozptýlil po mnoha územích. Alespoň si to tak myslím.
Iz.10:20 V onen den se pozůstatek Izraele s uprchlíky domu Jákobova nebude už opírat o toho, který ho bije, ale bude se věrně opírat o Jahveho, Svatého, Boha Izraele.
Ovšem s nevěřícími izraelskými vzbouřenci Bůh jedná dle Ez.20:34
A vyvedu vás z národů a shromáždím vás ze zemí, do nichž jste byli rozptýleni pevnou rukou a vztaženou paží v rozhořčení, které jsem na vás vylil.
35Uvedu vás do pouště národů a budu se tam s vámi soudit tváří v tvář.
36Jako jsem se soudil s vašimi otci v poušti egyptské země, tak se budu soudit s vámi, je výrok Panovníka Hospodina.
37A provedu vás pod holí a uvedu vás do závazku smlouvy.
38Vytřídím z vás ty, kdo se vzbouřili a byli mi nevěrní. Vyvedu je ze země jejich dočasného pobytu, ale na izraelskou půdu nevstoupí. I poznáte, že já jsem Hospodin.
Věřící ostatek Izraele (tj. ti, kdo na konci tohoto věku přežijí) a věrní v Izraeli minulých generací tvoří spolu ,,celý Izrael" dle Ez.37:12
Proto prorokuj a řekni jim: Toto praví Panovník Hospodin: Hle, já otevřu vaše hroby a vyvedu vás z vašich hrobů, můj lide, a přivedu vás do izraelské země.
13I poznáte, že já jsem Hospodin, až otevřu vaše hroby a vyvedu vás z hrobů, můj lide.
14Vložím do vás svého ducha a oživnete. Dám vám odpočinutí ve vaší zemi. I poznáte, že já, Hospodin, jsem to vyhlásil i vykonal, je výrok Hospodinův.“
To jsou právě zmínky o vylomených větví z ušlechtilé olivy, které se vracejí v posledních dnech na ušlechtilou olivu díky víře v Jahvovi.
Musím se přiznat, že chápat národ Židů je nad mé síly. Názor je tedy nejednoznačný. Co se týče nošení kipy při návštěvě židovských hřbitovů, je na svědomí každého věřícího a na Duchu.
Zajímavá úvaha je v Žid.3:9 a tak mě pokoušeli, ač viděli mé skutky po čtyřicet let. Proto jsem se na to pokolení rozhněval.... a ve svém hněvu jsem přísahal: ,Nevejdou do mého odpočinutí!´
Proto na některých místech v Písmu psáno podobně a někdy uděláme nesprávný závěr jako SJ a někteří křesťané, že Bůh s nimi skoncoval.
18 A komu přísahal, ne-li těm, kdo se vzepřeli? Tak vidíme, že nemohli vejít pro svou nevěru.
Tedy izraelský národ jako svůj lid Bůh nikdy nezavrhl, jen ty neposlušné a které rozptýlil po mnoha územích. Alespoň si to tak myslím.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Postavení ženy ve sboru
Bráškové a sestřičky.
Taky pár veršíků:
Sk 17, 26 On stvořil z jednoho člověka všechno lidstvo, aby přebývalo na povrchu země, určil pevná roční údobí i hranice lidských sídel.
27 Bůh to učinil proto, aby jej lidé hledali, zda by se ho snad nějakým způsobem mohli dopátrat a tak jej nalézt, a přece není od nikoho z nás daleko.
Ř 10, 9 Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
10 Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
11 neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
12 Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť
13 ‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.
Je tu snad zmínka, že mají vyznat svými ústy Ježíše jako Pána ..., jenom Židé???
Myslím, dosti stěžejní část Písma:
Gal 3, 26 Vy všichni jste přece skrze víru syny Božími v Kristu Ježíši.
27 Neboť vy všichni, kteří jste byli pokřtěni v Krista, také jste Krista oblékli.
28 Není už rozdíl mezi židem a pohanem, otrokem a svobodným, mužem a ženou. Vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši.
29 Jste-li Kristovi, jste potomstvo Abrahamovo a dědicové toho, co Bůh zaslíbil.
Nevím, ale kdo je v Kristu, o tom nerozhoduje příslušnost k národu, ne???
Taky pár veršíků:
Sk 17, 26 On stvořil z jednoho člověka všechno lidstvo, aby přebývalo na povrchu země, určil pevná roční údobí i hranice lidských sídel.
27 Bůh to učinil proto, aby jej lidé hledali, zda by se ho snad nějakým způsobem mohli dopátrat a tak jej nalézt, a přece není od nikoho z nás daleko.
Ř 10, 9 Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
10 Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
11 neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
12 Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť
13 ‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.
Je tu snad zmínka, že mají vyznat svými ústy Ježíše jako Pána ..., jenom Židé???
Myslím, dosti stěžejní část Písma:
Gal 3, 26 Vy všichni jste přece skrze víru syny Božími v Kristu Ježíši.
27 Neboť vy všichni, kteří jste byli pokřtěni v Krista, také jste Krista oblékli.
28 Není už rozdíl mezi židem a pohanem, otrokem a svobodným, mužem a ženou. Vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši.
29 Jste-li Kristovi, jste potomstvo Abrahamovo a dědicové toho, co Bůh zaslíbil.
Nevím, ale kdo je v Kristu, o tom nerozhoduje příslušnost k národu, ne???
Anonymní- Anonymní
Re: Postavení ženy ve sboru
Sazeč napsal:
Já osobně se domnívám, že je to opačně. Izraelský národ jako celek Bůh zavrhl, protože odmítli uznat již přišlého Mesiáše. Ovšem jednotlivce ze židovského národa, kteří Mesiáše uznají a přijmou, nezavrhuje. Kdyby tomu tak nebylo, pak by neměla příliš smysl slova citovaná xyoxs "Není rozdíl mezi Židem a Řekem", že Židem je ten, kdo je jím uvnitř, že v každém národě je mu přijatelný ten... apod.
Vrátím se také k citovaným veršům o naroubované větvi na ušlechtilé olivě. V téže kapitole Pavel říká, že "Oč Izrael usiluje, toho nedosáhl" (Řím 12:7) a dále píše: "Řekneš: Byly lámány větve, abych já byl naroubován. Výborně. Byly ulámány pro svou nevěru, a tebe drží víra. Nepyšni se; spíše se strachuj. Pokud totiž Bůh neušetřil přirozené větve, dávej pozor, tím spíš neušetří tebe. A oni budou, pokud v nevěře nesetrvají, naroubováni..." (Řím 12:19-23)
Domnívám se, že výraz neušetřil přirozené větve ukazuje na to, že jako národ už Izrael dále nejsou B.lidem. O jednotlivcích pak samozřejmě rozhoduje Bůh a je to dobře, on jediný to dokáže posoudit správně.
Tak to vidím zase já...
Tedy izraelský národ jako svůj lid Bůh nikdy nezavrhl, jen ty neposlušné a které rozptýlil po mnoha územích. Alespoň si to tak myslím.
Já osobně se domnívám, že je to opačně. Izraelský národ jako celek Bůh zavrhl, protože odmítli uznat již přišlého Mesiáše. Ovšem jednotlivce ze židovského národa, kteří Mesiáše uznají a přijmou, nezavrhuje. Kdyby tomu tak nebylo, pak by neměla příliš smysl slova citovaná xyoxs "Není rozdíl mezi Židem a Řekem", že Židem je ten, kdo je jím uvnitř, že v každém národě je mu přijatelný ten... apod.
Vrátím se také k citovaným veršům o naroubované větvi na ušlechtilé olivě. V téže kapitole Pavel říká, že "Oč Izrael usiluje, toho nedosáhl" (Řím 12:7) a dále píše: "Řekneš: Byly lámány větve, abych já byl naroubován. Výborně. Byly ulámány pro svou nevěru, a tebe drží víra. Nepyšni se; spíše se strachuj. Pokud totiž Bůh neušetřil přirozené větve, dávej pozor, tím spíš neušetří tebe. A oni budou, pokud v nevěře nesetrvají, naroubováni..." (Řím 12:19-23)
Domnívám se, že výraz neušetřil přirozené větve ukazuje na to, že jako národ už Izrael dále nejsou B.lidem. O jednotlivcích pak samozřejmě rozhoduje Bůh a je to dobře, on jediný to dokáže posoudit správně.
Tak to vidím zase já...
noname- Poeet p?íspivku : 128
vztah k organizaci : SJ, který si přeje sloužit Bohu se svou silou rozumu
Reputace : 1
Body : 132
Registration date : 29. 10. 12
Re: Postavení ženy ve sboru
Bráškové a sestřičky.
Já v tom vidím změnu stavu nebo-li vyšší úroveň, fyzický Izrael selhal, ale v Kristu jsme nebo tvoříme duchovní Izrael, který netvoří jen vyvolený národ, ale všichni ti, kteří přijali Pána atd. viz výše, ne? Tedy již nestačí být jen členem vyvoleného národa, ale i přijetí a uvěření v Krista Ježíše, což neučinili všichni, jak nám dosvědčuje Písmo. Kdyby Bůh netrval na výjimečnosti do doby než se objevil Kristus, tak by se neobjevil. Proto také ta možnost pro ty z Izraele, která skončila po jistém čase nebo lépe, po jistém čase od příchodu Krista byla umožněna cesta ke Kristu i pro pohany, kteří tvoří s Izraelity, kteří přijali Pána, jedno stádo pod jedním Pastýřem, tedy Kristovo tělo-duchovní Izrael.
Já v tom vidím změnu stavu nebo-li vyšší úroveň, fyzický Izrael selhal, ale v Kristu jsme nebo tvoříme duchovní Izrael, který netvoří jen vyvolený národ, ale všichni ti, kteří přijali Pána atd. viz výše, ne? Tedy již nestačí být jen členem vyvoleného národa, ale i přijetí a uvěření v Krista Ježíše, což neučinili všichni, jak nám dosvědčuje Písmo. Kdyby Bůh netrval na výjimečnosti do doby než se objevil Kristus, tak by se neobjevil. Proto také ta možnost pro ty z Izraele, která skončila po jistém čase nebo lépe, po jistém čase od příchodu Krista byla umožněna cesta ke Kristu i pro pohany, kteří tvoří s Izraelity, kteří přijali Pána, jedno stádo pod jedním Pastýřem, tedy Kristovo tělo-duchovní Izrael.
Anonymní- Anonymní
Re: Postavení ženy ve sboru
Řím.11:1Chci tím říci, že Bůh zavrhl svůj lid? Naprosto ne! Vždyť i já jsem Izraelec, z potomstva Abrahamova, z pokolení Benjamínova.
2Bůh nezavrhl svůj lid, který si předem vyhlédl. Nevíte z Písma, jak si Eliáš Bohu naříká na Izrael?
3‚Hospodine, proroky tvé pobili a oltáře tvé pobořili, já jediný jsem zůstal, a také mně ukládají o život!‘
4Jakou však dostal odpověď? ‚Zachoval jsem si sedm tisíc mužů, kteří nesklonili kolena před Baalem.‘
5A tak i nyní je tu zbytek lidu vyvolený z milosti.
6Když z milosti, tedy ne na základě skutků – jinak by milost nebyla milostí.
7Co z toho plyne? Izrael nedosáhl, oč usiluje. Dosáhli toho jen vyvolení z Izraele, ale ostatní zůstali zatvrzelí,
8jak je psáno: ‚Bůh otupil jejich mysl, dal jim oči, aby neviděli, uši, aby neslyšeli, až do dnešního dne.‘
Svůj lid Bůh nikdy nezavrhl, jen ty, kteří nepřijali Krista jako svého Pána a v něhož neuvěřili. Už ne na základě skutků, ale z Boží milosti skrze víru. Tak je tomu u pohanů, z nichž bude plný počet, tak u Izraelského národa totéž. Ti, kteří uvěří byť pochází z pohanů, se stává Izrael. Takže jako takový pravý Izrael zůstává ten vyvolený Boží lid už ne jen z Židů.
Pán Ježíš vysvětlil v J 10.kap. o dvou ovcích. První ovce jsou z Izraele, druhé (jiné) ovce z pohanů. Původní ovčinec je Izrael a do toho půjdou jiné ovce, pod kterým bude jeden Pastýř. A ne že ovčinec ten původní pomine a vznikne nový ovčinec. Proto Bůh svůj židovský lid nikdy nezavrhl a nezavrhne.
Prostě Bůh předem věděl pro naše poučení, že část z Izraele odmítá poslušnost a že část z pohanů přijme poslušnost. Bůh je Hrnčíř a my nemůžeme Jemu říct: co děláš?
2Bůh nezavrhl svůj lid, který si předem vyhlédl. Nevíte z Písma, jak si Eliáš Bohu naříká na Izrael?
3‚Hospodine, proroky tvé pobili a oltáře tvé pobořili, já jediný jsem zůstal, a také mně ukládají o život!‘
4Jakou však dostal odpověď? ‚Zachoval jsem si sedm tisíc mužů, kteří nesklonili kolena před Baalem.‘
5A tak i nyní je tu zbytek lidu vyvolený z milosti.
6Když z milosti, tedy ne na základě skutků – jinak by milost nebyla milostí.
7Co z toho plyne? Izrael nedosáhl, oč usiluje. Dosáhli toho jen vyvolení z Izraele, ale ostatní zůstali zatvrzelí,
8jak je psáno: ‚Bůh otupil jejich mysl, dal jim oči, aby neviděli, uši, aby neslyšeli, až do dnešního dne.‘
Svůj lid Bůh nikdy nezavrhl, jen ty, kteří nepřijali Krista jako svého Pána a v něhož neuvěřili. Už ne na základě skutků, ale z Boží milosti skrze víru. Tak je tomu u pohanů, z nichž bude plný počet, tak u Izraelského národa totéž. Ti, kteří uvěří byť pochází z pohanů, se stává Izrael. Takže jako takový pravý Izrael zůstává ten vyvolený Boží lid už ne jen z Židů.
Pán Ježíš vysvětlil v J 10.kap. o dvou ovcích. První ovce jsou z Izraele, druhé (jiné) ovce z pohanů. Původní ovčinec je Izrael a do toho půjdou jiné ovce, pod kterým bude jeden Pastýř. A ne že ovčinec ten původní pomine a vznikne nový ovčinec. Proto Bůh svůj židovský lid nikdy nezavrhl a nezavrhne.
Prostě Bůh předem věděl pro naše poučení, že část z Izraele odmítá poslušnost a že část z pohanů přijme poslušnost. Bůh je Hrnčíř a my nemůžeme Jemu říct: co děláš?
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Postavení ženy ve sboru
Bráškové a sestřičky.
Jenže sazeči to, co ty se snažíš obhajovat bylo již dávno rozhodnuto předem, nikdy nešlo o to aby byl někdo vyvolen, ale aby se mohl narodit Ježíš, tak Bůh způsobil aby po celé generace mohlo být zajištěno, že se to stane tak jak bylo předpovězeno či prorokováno viz první proroctví v Písmu. Ale již od počátku nešlo o fyzický či národ jako takový, ale o duchovní Izrael nebo-li Boží lid. Protože stále nejde o to ke komu patříš, ale jestli věříš! Ale to nemá nic co dělat s tím, když tady někdo kritizuje nebo nepodporuje trvání Židů na nošení kipy? To je o něčem jiném, a už vůbec ne o Duchu a pravdě, to se projevuje jinak než tím, že máš něco na hlavě. Nezapomínejme, že vždy platilo a platí, abychom my živočišní tvorové něco pochopili z té sféry duchovní, potřebujeme pomůcku v podobě, které rozumíme tedy taky fyzické (viz chrám v Jeruzalému, Izraelský národ apod.). Ale vždy šlo a nic se na tom nezměnilo, o duchovní podstatu. Protože, co je vidět nemá dlouhého trvání, ale co vidět není, to trvá stále. Kdyby skutečně stačilo jenom být členem vyvoleného národa, proč potom Kristus říkal Nikodémovi o tom, že se musí znovu narodit?
Jenže sazeči to, co ty se snažíš obhajovat bylo již dávno rozhodnuto předem, nikdy nešlo o to aby byl někdo vyvolen, ale aby se mohl narodit Ježíš, tak Bůh způsobil aby po celé generace mohlo být zajištěno, že se to stane tak jak bylo předpovězeno či prorokováno viz první proroctví v Písmu. Ale již od počátku nešlo o fyzický či národ jako takový, ale o duchovní Izrael nebo-li Boží lid. Protože stále nejde o to ke komu patříš, ale jestli věříš! Ale to nemá nic co dělat s tím, když tady někdo kritizuje nebo nepodporuje trvání Židů na nošení kipy? To je o něčem jiném, a už vůbec ne o Duchu a pravdě, to se projevuje jinak než tím, že máš něco na hlavě. Nezapomínejme, že vždy platilo a platí, abychom my živočišní tvorové něco pochopili z té sféry duchovní, potřebujeme pomůcku v podobě, které rozumíme tedy taky fyzické (viz chrám v Jeruzalému, Izraelský národ apod.). Ale vždy šlo a nic se na tom nezměnilo, o duchovní podstatu. Protože, co je vidět nemá dlouhého trvání, ale co vidět není, to trvá stále. Kdyby skutečně stačilo jenom být členem vyvoleného národa, proč potom Kristus říkal Nikodémovi o tom, že se musí znovu narodit?
Anonymní- Anonymní
Re: Postavení ženy ve sboru
Nemohu si pomoci, ať nad tím přemýšlím sebevíc, stále si myslím, že jde o jednotlivce (i z řad Židů), nikoli o národ jako takový. A to se týká i dvou ovčinců. Doslovný Izrael dostal možnost být členem nového vyvoleného národa jako první, B.duchovního Izraele, poté byla otevřena cesta i pohanům. Takže všichni společně vytvořili nový Bohem vyvolený národ, kde je jedno, zda jsi Žid nebo pohan, SJ nebo katolík apod., ale záleží na tvé víře v Krista a na snaze svým životem se mu přiblížit. Jinak by ostatní verše o Židech a pohanech opravdu nedávaly smysl. A myslím, že text v Řím.11:1 (v minulém příspěvku jsem chybně uvedla kapitolu, omlouvám se, nejde o 12., ale o 11.) chce v souvislosti s kontextem pouze říci, že Izraelité coby kdysi vyvolený národ dostali šanci jako první stát se členy nového Izraele a v tom smyslu je Jahve neodvrhl.
A kdyby i dnes byl Izrael vyvoleným národem, nevypadala by tam situace trochu jinak? A jak by vůbec mohl být dále vyvoleným, když odmítli Mesiáše a stále na jeho příchod čekají, což je naprosto v rozporu s B.vůlí a jednáním? Nejde skutečně spíše o jednotlivce, kteří tohle uznají????
Nevím, možná že se sazečem mluvíme o jednom a o tomtéž (o novém Izraeli tvořeném jednotlivci ze Židů i z pohanů), jen se asi vzájemně nechápeme.
A kdyby i dnes byl Izrael vyvoleným národem, nevypadala by tam situace trochu jinak? A jak by vůbec mohl být dále vyvoleným, když odmítli Mesiáše a stále na jeho příchod čekají, což je naprosto v rozporu s B.vůlí a jednáním? Nejde skutečně spíše o jednotlivce, kteří tohle uznají????
Nevím, možná že se sazečem mluvíme o jednom a o tomtéž (o novém Izraeli tvořeném jednotlivci ze Židů i z pohanů), jen se asi vzájemně nechápeme.
noname- Poeet p?íspivku : 128
vztah k organizaci : SJ, který si přeje sloužit Bohu se svou silou rozumu
Reputace : 1
Body : 132
Registration date : 29. 10. 12
Re: Postavení ženy ve sboru
Zeptám se Tě tedy jinak.sazeč napsal:witness napsal:
Sazeči, čemu tedy vlastně věříš?
Mají si dle Tebe křesťané nasazovat kipu, jak píšeš ve svém 1. příspěvkunebo
souhlasíš s Noname, jak tvrdíš ve svém 2. příspěvku?
Jestli dle jeho svědomí dovolí... Už jsi pochopil, witnessi?
Souhlasíš s tím, že VYŽADOVAT NASAZENÍ SI KIPY od všech mužských
návštěvníků židovského hřbitova NENÍ SPRÁVNÉ?
Sazeči, opakuji svou otázku:Řím.11:25Abyste nespoléhali na svou vlastní moudrost, chtěl bych, bratří, abyste věděli o tomto tajemství: Část Izraele propadla zatvrzení, avšak jen do té doby, pokud nevejde plný počet pohanů........A které Boží zásahy ve prospěch Jeho národa, popsané v Bibli,Najdeš v Písmu mnoho veršů o tom, jak Bůh zachází s těmi, kdo zachází s Jeho národem.
považuješ za znovu opakovatelné i v dnešní době?
Které Boží zásahy ve prospěch Jeho národa, popsané v Bibli,
považuješ za znovu opakovatelné i v dnešní době?
Můžeš na ni, prosím, odpovědět?
???????????????Židé mají tuto vinu? Mluvíme o Židech jako o Božím vyvoleném národu.Sazeči, a necítíš také vinu za to, kolik otroků zemřelo při stavbě pyramid v Egyptě?Copak nevidíme nenávist vůči Židům po celou dobu i nyní i od křesťanů, jak hledíme např. po ropě spíš než abychom se snažili urovnat konfliktní situaci
Takže o prioritu pokořit Izrael jim tedy nejde, jsem rád, že to uznáváš.Mají, ale naoko... Jde je o ropu především.Myslíš si opravdu, že USA a další státy nemají jiné starosti než pokořit Izrael?a ne dodávat zbraně (pokrytecká USA např., Británie, Rusko a další země) Arabům a tím pokořit Izrael?
Takže rakety jsou Izraelem odpalovány na Boží příkaz a smrt palestinských dětíV Bibli vidíme podobné. Izraelité měli konat to co přikazoval Bůh, tj. vyhladit či potrestat některé národy.
A když Izrael odpálí nějakou tu raketu na Palestince a zabije přitom nějaké to palestinské dítě, tak v tom Bohu přisuzuješ jakou úlohu?
je součástí Božího trestu...........tak už chybí jen rozdělit nějaké to moře.....
Myslel jsem, že uvedeš nějaké konkrétní odkazy.Méně populární články, ty jsou spíš upřímné....A jaké jsou ty nepovrchní zprávy?
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: Postavení ženy ve sboru
Noname, to si myslíš samozřejmě zcela správně...noname napsal:Nemohu si pomoci, ať nad tím přemýšlím sebevíc, stále si myslím, že jde o jednotlivce (i z řad Židů), nikoli o národ jako takový.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: Postavení ženy ve sboru
Víš co, witnessi, jako expert slovníčkář čti slovo za slovo v Řím.9-12.kap.
Přátelé, víc vám neodpovím. Běžte se podívat na
https://straznavez.forumczech.com/t28-tilesny-izrael-ma-nijaky-vyznam-v-bozim-planu?highlight=izrael
Witnessi, nosit kipu proč bereš vážně že to je podlé? Svých starostí máš dost, ne? Židovský hřbitov je pro Židy posvátné místo a je tedy respektovat jejich přání, když chce tam někdo vstoupit. Nelíbí-li se ti a svědomí ti v tom brání, nemusíš jít. Prostě nevšimneš. Je to tak hrozné, nelidské jako v zákazu vstoupit do obchodů? Jak víš, že nosit kipu je démonské? Já v tom nevidím a proto bych klidně kipu nosil, pokud by mi Bůh před bránou hřbitova nějakým způsobem nezabránil.
Ten článek o izraelském státě nemohu najít. Neměl jsem to celý přečtený. Zkusím dohledat.
Přátelé, víc vám neodpovím. Běžte se podívat na
https://straznavez.forumczech.com/t28-tilesny-izrael-ma-nijaky-vyznam-v-bozim-planu?highlight=izrael
Witnessi, nosit kipu proč bereš vážně že to je podlé? Svých starostí máš dost, ne? Židovský hřbitov je pro Židy posvátné místo a je tedy respektovat jejich přání, když chce tam někdo vstoupit. Nelíbí-li se ti a svědomí ti v tom brání, nemusíš jít. Prostě nevšimneš. Je to tak hrozné, nelidské jako v zákazu vstoupit do obchodů? Jak víš, že nosit kipu je démonské? Já v tom nevidím a proto bych klidně kipu nosil, pokud by mi Bůh před bránou hřbitova nějakým způsobem nezabránil.
Ten článek o izraelském státě nemohu najít. Neměl jsem to celý přečtený. Zkusím dohledat.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Postavení ženy ve sboru
Viz. celé toto diskuzní vlákno...(ovšem slovo ,,podlé´´ tam od nikoho nenajdeš)sazeč napsal:
Witnessi, nosit kipu proč bereš vážně že to je podlé?
Myslíš jako čím více má člověk starostí, tím méně by se měl starat o to,Svých starostí máš dost, ne?
zda je správné, že se na židovských hřbitovech musí nosit kipa?
V tom případě nechápu, proč jsi vyjadřoval souhlas s Noname, která jasně (a správně) napsala, že by se nošení kipy nemělo vyžadovat.Židovský hřbitov je pro Židy posvátné místo a je tedy respektovat jejich přání, když chce tam někdo vstoupit.
To je bezva argument, už vidím Židy, jak by chápali, kdyby někdo na svůj obchod vyvěsil:Nelíbí-li se ti a svědomí ti v tom brání, nemusíš jít.
,,ŽIDŮM CHLÉB NEPRODÁVÁME´´ a pak to obhajoval tím, že Židé přece chléb ani kupovat nemusí, mohou přece jíst jen rohlíky a housky.
Slovo démonské jsi tu teď použil jako první.Jak víš, že nosit kipu je démonské?
Myslíš, že by třeba Bůh k Tobě vyslal anděla a ten by Ti kipu srazil z hlavy?Já v tom nevidím a proto bych klidně kipu nosil, pokud by mi Bůh před bránou hřbitova nějakým způsobem nezabránil.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: Postavení ženy ve sboru
to witness
Vtipy si nech pro sebe, jo?
Vtipy si nech pro sebe, jo?
Naposledy upravil sazeč dne 8/11/2012, 12:20, celkově upraveno 1 krát
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Postavení ženy ve sboru
sazeči, nevím, jaký vtipy myslíš, na tomhle vlákně jsem žádný nepostřeh, ale docela by mě zajímali tvoje odpovědi na witnessovi námitky. Pokud budeš mít chuť.
jája- Poeet p?íspivku : 680
vztah k organizaci : odejitý
Reputace : 6
Body : 596
Registration date : 23. 10. 07
Re: Postavení ženy ve sboru
Jájo, nelze zde odpovědět.jája napsal:sazeči, nevím, jaký vtipy myslíš, na tomhle vlákně jsem žádný nepostřeh, ale docela by mě zajímali tvoje odpovědi na witnessovi námitky. Pokud budeš mít chuť.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Postavení ženy ve sboru
Hm. Taky odpověď. Děkuju.
jája- Poeet p?íspivku : 680
vztah k organizaci : odejitý
Reputace : 6
Body : 596
Registration date : 23. 10. 07
Re: Postavení ženy ve sboru
Bráškové a sestřičky.
Myslím si, k tématu vlákna, že situace se mění, není někdy na škodu dogmatické trvání na zásadách, které byly poplatné v době pisatelově, ale dnes již může být jiná situace, nemám namysli, že by se Bůh nebo Ježíš změnili, ale okolnosti ve společnosti ano. Přece situace žen v západním, tedy tzv. světě je odlišná. Vidíme třeba ve východních zemích, které stále jakoby žijí o staletí pozadu, že je to problém, který se přenáší i do naší civilizace. Ale určitě jsou věci, které skutečně jsou na svědomí každého, proto je to tak složité sjednotit se v tom, které biblické zásady jsou ještě platné v tom smyslu, že platí stejně jako v době pisatelově, nebo že již je ponechána svoboda v tom smyslu, že když se někdo dle svého svědomí rozhodne jinak, druhý nemá právo mu to vytýkat či mu v tom bránit, že se tak rozhodl. Proto se mi líbí myšlenka, už nevím od koho, že "neexistují fakta, ale jen výklady". Je to stejné jako s tím, že každý máme určitý pohled na skutečnost, proto každý ze svého úhlu pohledu má svoji pravdu, a proto je tolik nedorozumění, sporů, válek apod. Je li atmosféra pokojná a založena na Kristu, nevidím důvod být dogmatický v dodržování určitých zásad, když rozdílnost jednání nenarušuje jednotu v Kristu, naopak vidím v tom projev lásky ke svým bližním, že vnímáme druhé jako své bratry a sestry, ale uvědomujeme si, že jsme každý individualita a proto nemůžeme trvat v komunikaci na tom, že můj pohled musí přejímat zákonitě i druzí. Určitě to neplatí v situacích, kdy je zřejmé, že jednání narušuje jednotu v Kristu. Proto to je tak složité a právě proto máme tolik církví a sekt, protože se vždy najdou jednotlivci nebo skupiny věřících, kterým vyhovuje, že jim někdo diktuje určitý úhel pohledu na svět i když si vnitřně uvědomují, že to není jejich úhel pohledu, prostě je to jednodušší a může tu hrát svoji roli i ta skutečnost, že pro většinu v takových skupinách vyhovuje, když se zdá, že odpovědnost za jejich jednání přebírá někdo jiný, když jsme na fóru o SJ, tak když odpovědnost do jisté míry přenechávají na VRO nebo starších. Ale to je právě nepochopení toho, proč přišel Kristus neboli, když to takto jistá skupina či církev učí nebo nechává bez povšimnutí, tím de facto ukazuje, že se řídí jiným evangeliem než tím, které učil Kristus a jeho učedníci, nemyslíte?!
Myslím si, k tématu vlákna, že situace se mění, není někdy na škodu dogmatické trvání na zásadách, které byly poplatné v době pisatelově, ale dnes již může být jiná situace, nemám namysli, že by se Bůh nebo Ježíš změnili, ale okolnosti ve společnosti ano. Přece situace žen v západním, tedy tzv. světě je odlišná. Vidíme třeba ve východních zemích, které stále jakoby žijí o staletí pozadu, že je to problém, který se přenáší i do naší civilizace. Ale určitě jsou věci, které skutečně jsou na svědomí každého, proto je to tak složité sjednotit se v tom, které biblické zásady jsou ještě platné v tom smyslu, že platí stejně jako v době pisatelově, nebo že již je ponechána svoboda v tom smyslu, že když se někdo dle svého svědomí rozhodne jinak, druhý nemá právo mu to vytýkat či mu v tom bránit, že se tak rozhodl. Proto se mi líbí myšlenka, už nevím od koho, že "neexistují fakta, ale jen výklady". Je to stejné jako s tím, že každý máme určitý pohled na skutečnost, proto každý ze svého úhlu pohledu má svoji pravdu, a proto je tolik nedorozumění, sporů, válek apod. Je li atmosféra pokojná a založena na Kristu, nevidím důvod být dogmatický v dodržování určitých zásad, když rozdílnost jednání nenarušuje jednotu v Kristu, naopak vidím v tom projev lásky ke svým bližním, že vnímáme druhé jako své bratry a sestry, ale uvědomujeme si, že jsme každý individualita a proto nemůžeme trvat v komunikaci na tom, že můj pohled musí přejímat zákonitě i druzí. Určitě to neplatí v situacích, kdy je zřejmé, že jednání narušuje jednotu v Kristu. Proto to je tak složité a právě proto máme tolik církví a sekt, protože se vždy najdou jednotlivci nebo skupiny věřících, kterým vyhovuje, že jim někdo diktuje určitý úhel pohledu na svět i když si vnitřně uvědomují, že to není jejich úhel pohledu, prostě je to jednodušší a může tu hrát svoji roli i ta skutečnost, že pro většinu v takových skupinách vyhovuje, když se zdá, že odpovědnost za jejich jednání přebírá někdo jiný, když jsme na fóru o SJ, tak když odpovědnost do jisté míry přenechávají na VRO nebo starších. Ale to je právě nepochopení toho, proč přišel Kristus neboli, když to takto jistá skupina či církev učí nebo nechává bez povšimnutí, tím de facto ukazuje, že se řídí jiným evangeliem než tím, které učil Kristus a jeho učedníci, nemyslíte?!
Anonymní- Anonymní
Re: Postavení ženy ve sboru
Noname:
Nechci tím zde s vámi diskutovat o jarmulce, ačkoli souhlasím s názorem, že pokud se to příčí něčímu svědomí, tak to dělat nemá, pokud ne, neměl by to vnucovat ostatním.
Souhlas.
Tak proč witness vnucuje ostatním, aby nenosili kipu, když by svědomí dovolilo? Kde jsem psal, že vnucuji nosit ostatním kipu, jak se mě witness snaží oklamat?
Proto nemíním a nejen z toho důvodu, ale zbaběle vytrhává věty aby nabyl dojmu své ,,nevinnosti" a pro mne ,,hloupost", nadále s witnessem diskutovat. Přece nikdo nevyhledává všechny mé souvislosti v minulém příspěvku.
Copak farizeus by měl dostat větší pochvalu za množství daru do pokladničky a chudá vdova naopak pro jednu minci malé hodnoty?
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Postavení ženy ve sboru
sazeč napsal:Tak proč witness vnucuje ostatním, aby nenosili kipu, když by svědomí dovolilo? Kde jsem psal, že vnucuji nosit ostatním kipu, jak se mě witness snaží oklamat?
Ahoj sazeči, myslím, že mezi vámi došlo k velkému nedorozumění. Já jsem pochopila witnessův původní příspěvek jako protest proti vnucování kipy lidem, kterým ji jejich svědomí nedovoluje. Myslím, že vůbec neřešil postoj těch, kteří s tím problém nemají. Ale stejně jako ty nechci dohledávat slovíčka v komentářích, tak možná nevidím, co tě tak pohoršilo.
daniely- Poeet p?íspivku : 378
Reputace : 0
Body : 381
Registration date : 03. 02. 11
Re: Postavení ženy ve sboru
Můžeš, prosím, uvést, co a proč bereš jako vtip?sazeč napsal:to witness
Vtipy si nech pro sebe, jo?
Já jsem nic jako vtip nepsal.
Sazeči, sazeči, ptáš se na něco, co neexistuje.
Tak proč witness vnucuje ostatním, aby nenosili kipu, když by svědomí dovolilo?
Pokud si chceš nasazovat kipu, klidně si ji nasazuj, i kdokoliv jiný, já ani Tobě ani nikomu jinému nemám nejmenší chuť a důvod v tom bránit.
To už považuješ za snahu oklamat Tě i to, když jen cituji Tvé příspěvky?Kde jsem psal, že vnucuji nosit ostatním kipu, jak se mě witness snaží oklamat?
Sazeči, vyklidit pole pro nedostatek argumentů se dá i čestněji, a ne tak, že za každou cenu obviníš druhé, jak s Tebou zacházejí špatně a že sebe postavíš do role politováníhodného mučedníka.Proto nemíním a nejen z toho důvodu, ale zbaběle vytrhává věty aby nabyl dojmu své ,,nevinnosti" a pro mne ,,hloupost", nadále s witnessem diskutovat.
Sazeči, pokud Ti někdo poukáže na to, že si Tvé příspěvky vzájemně odporují, měl bys za to být rád, protože tak svůj pohled na probírané téma můžeš upravit poněkud koncepčněji.Přece nikdo nevyhledává všechny mé souvislosti v minulém příspěvku.
Pozoruji, že máš tendence spíše k jednotlivým příspěvkům něco ,,momentálně vyhrknout´´,
ale často tím potřeš smysl toho, co jsi ,,vyhrkl´´ dříve.
Proto Ti radím, aby sis napřed opravdu ujasnil, čemu vlastně v tom či onom věříš a pak se teprve vyjadřoval k jednotlivým argumentům.
Působíš, jako kdyby se někdo v nějakém příspěvku prohlašoval za zastánce a podporovatele vegetariánského způsobu života a v dalším příspěvku by uvedl, že jí raději vepřové než hovězí.
Ty jsi zjevně ta chudá vdova a já ten farizeus, že?Copak farizeus by měl dostat větší pochvalu za množství daru do pokladničky a chudá vdova naopak pro jednu minci malé hodnoty
Daniely, je to samozřejmě přesně tak, jak píšeš a myslím, žedaniely napsal:
Já jsem pochopila witnessův původní příspěvek jako protest proti vnucování kipy lidem, kterým ji jejich svědomí nedovoluje. Myslím, že vůbec neřešil postoj těch, kteří s tím problém nemají.
takové pochopení mých slov je z mých příspěvků zcela jasně patrné.
Určitě by to tak viděl i sazeč, kdyby chtěl.
Ale co mě, přátelé, úplně fascinuje, je fakt, že sazeč mnohokrát psal, jak jsem na něj zlý
a jak hledám jen záminky, abych ho mohl dusit, ale přitom dělá vše proto, abych měl spoustu důvodů na něj oprávněně vystartovat.
Mluvím s ním naprosto slušně, kladu mu zcela normální otázky v rámci diskuze, a už jsem se dozvěděl, že jsem zbabělec, že se ho snažím oklamat apod.
To je opravdu zábavné pozorování.
Takže sazeč na jedné straně ze sebe dělá nevinnou oběť nelítostné kousající šelmy witnesse, která v něm vidí jen vítanou kořist, ale na straně druhé této šelmě rád strká ruku mezi zuby nebo ji dráždí, i když ona šelma je v klidu a vůbec neprojevuje potřebu sazeče sežrat ani to nemá v úmyslu.....
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: Postavení ženy ve sboru
to witness
To je to co mne nejvíc popuzuje. Stavíš mne do nepříjemné situace, že bych tě nejraději k....l.
No jinak, četl jsi Řím. 9-12.kap.?
Ahoj Daniely, děkuji. Witness je prostě pán, nemůžu psát jak chci a jak nejlíp umím, vždy podrází. Toť zbabělost. Ze sebe někdy dělá dobráka, když vidí tu příležitost. Chápeš?
že sebe postavíš do role politováníhodného mučedníka.
To je to co mne nejvíc popuzuje. Stavíš mne do nepříjemné situace, že bych tě nejraději k....l.
No jinak, četl jsi Řím. 9-12.kap.?
Daniely:
Ahoj sazeči, myslím, že mezi vámi došlo k velkému nedorozumění. Já jsem pochopila witnessův původní příspěvek jako protest proti vnucování kipy lidem, kterým ji jejich svědomí nedovoluje. Myslím, že vůbec neřešil postoj těch, kteří s tím problém nemají. Ale stejně jako ty nechci dohledávat slovíčka v komentářích, tak možná nevidím, co tě tak pohoršilo. Embarassed
Ahoj Daniely, děkuji. Witness je prostě pán, nemůžu psát jak chci a jak nejlíp umím, vždy podrází. Toť zbabělost. Ze sebe někdy dělá dobráka, když vidí tu příležitost. Chápeš?
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Postavení ženy ve sboru
Witness je prostě pán, nemůžu psát jak chci a jak nejlíp umím, vždy podrází. Toť zbabělost. Ze sebe někdy dělá dobráka, když vidí tu příležitost. Chápeš?
Sazeči, nezlob se, ale ani já to takhle nevidím. Witness ti pouze pokládá otázky a protiargumenty, na které ty můžeš reagovat. Nevnímám to jako útoky na tvou osobu, pouze jako snahu ukázat ti jiný úhel pohledu na věc. Máš samozřejmě právo na svém pohledu trvat, když ho považuješ za správný, jiné argumenty ti pak dávají příležitost buď si ověřit, zda to, čemu věříš, je správné nebo je zcela přehodnotit - psát přitom všem ale máš právo jak chceš. Tuto Witnessovu snahu nepovažuji ani za podlou, ani za přetvářku, naopak.
noname- Poeet p?íspivku : 128
vztah k organizaci : SJ, který si přeje sloužit Bohu se svou silou rozumu
Reputace : 1
Body : 132
Registration date : 29. 10. 12
Re: Postavení ženy ve sboru
Já taky vidím, že witness v této věci argumentuje korektně, ale ty mu vkládáš do klávesnice něco, co neřekl. Možná jsi ještě podrážděný z dřívější doby, zkus to ze sebe setřást.sazeč napsal:Ahoj Daniely, děkuji. Witness je prostě pán, nemůžu psát jak chci a jak nejlíp umím, vždy podrází. Toť zbabělost. Ze sebe někdy dělá dobráka, když vidí tu příležitost. Chápeš?
zbysek- Poeet p?íspivku : 4242
vztah k organizaci : bývalý - 6 let
Reputace : 6
Body : 3484
Registration date : 16. 02. 08
Re: Postavení ženy ve sboru
Radši to smažu.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Postavení ženy ve sboru
noname napsal:Witness je prostě pán, nemůžu psát jak chci a jak nejlíp umím, vždy podrází. Toť zbabělost. Ze sebe někdy dělá dobráka, když vidí tu příležitost. Chápeš?
Sazeči, nezlob se, ale ani já to takhle nevidím. Witness ti pouze pokládá otázky a protiargumenty, na které ty můžeš reagovat. Nevnímám to jako útoky na tvou osobu, pouze jako snahu ukázat ti jiný úhel pohledu na věc. Máš samozřejmě právo na svém pohledu trvat, když ho považuješ za správný, jiné argumenty ti pak dávají příležitost buď si ověřit, zda to, čemu věříš, je správné nebo je zcela přehodnotit - psát přitom všem ale máš právo jak chceš. Tuto Witnessovu snahu nepovažuji ani za podlou, ani za přetvářku, naopak.
Ne, nezlobím se. Pokud někdo nezažije, nepochopí. Vidím v tobě snahu. Díky.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Strana 6 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Svědkové Jehovovi a Strážná věž :: Bible, víra, křesťanství, zkušenosti :: Shromáždění, shromažďování, církev
Strana 6 z 8
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru