O všem možném
+21
Styvi
Mezek
Bob
Jiří Brei
noname
Martin Cibulka
Xton
Petr Velechovsky
ingrid
Losiris
annakonyk
sazeč
admin pavel
jája
dajti
Zdeněk Bláha
čtenář
witness
Věra Kolafová - quaero
Andrea Szlibnerová
Ing.Peter
25 posters
Strana 12 z 25
Strana 12 z 25 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18 ... 25
Re: O všem možném
yxoxs napsal:
Ale proč stále řešíte vinu či nevinu, co se stalo, stalo se! Jen ukazujeme čtenářům, že aniž bychom ctili Pravdu, tak každý hájíme pravdu ze svého úhlu pohledu a tudíž se nikdy nemůžeme, pokud nebudeme v Lásce, dohodnout.
Pavel
Ano, stalo se, v tom máš pravdu a proto jsem hledal alternativu jak mohu. Pokud se někomu nebude líbit, omlouvám se.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: O všem možném
To stavíš záměrně těžiště problému úplně někam jinam.Martin Cibulka napsal:Jistě, každý to může posoudit, u některých možná pouze převáží pochybnost, zda Pilát měl pravdu, když tvrdil Ježíši: „Nemluvíš se mnou? Nevíš, že mám moc tě propustit, a mám moc tě ukřižovat?“ (Jan 19:10, EP)Myslím, že každý může sám za sebe na základě těchto biblických veršů posoudit,
zda výklad pánů Cibulky a Breje je výkladem, který je pevně založen na zprávě z Písem
a čí slovo a snaha byly rozhodující pro vykonání rozsudku smrti nad Ježíšem.
Stavíš to tak, že ti, co dávají vinu židovským představitelům, tak to dělají
proto, že možná nevěří tomu, že Pilát měl takovou moc, jak se píše v Bibli,
a tím nemají jinou možnost než přesunout vinu z Piláta na Židy.
Možná bys to rád viděl jinak, ale věřím tomu, že o Pilátově moci tu nikdo nepochybuje
a tím, že se snažíš jádro problému přenést sem, jen dokazuje, jak to vypadá, když se tonoucí
stébla chytá.
Tím, že Tebou nastolené jádro problému budeš ze všech stran zdůrazňovat a tím hnát celou věc
A s některými zřejmě nehne ani fakt, že Ježíš potvrdil jeho slova. Ale s tím se asi těžko dá něco dělat.
takto zoufale do slepé uličky, z toho stébla kládu neuděláš.
No, to jsou argumenty...No, k takové dedukci může dospět leda někdo jako Ty!Takže manžel Szlibnerové mlátil Szlibnerovou proto, že SJ považují katolíky
za součást falešného Babylóna?
Asi nemá cenu Ti poukazovat na to, že onu nesmyslnou dedukci jsi navodil
Ty a já Ti jen ukázal, do jakých nesmyslných závěrů se i dá dovést.
Neříkej, to se opravdu v životě stává?Mimo Tvou představivost je zřejmě možnost, že by k fyzickému napadení mohlo dojít třeba na základě dlouhodobějších vzájemných neshod
Neboj, já jsem pochopil, že jsi nám chtěl říci, že na rodinné situaci Szlibnerovýchjejichž příčina může tkvět mimo jiné i v zastávání rozdílných náboženských
pohledů a názorů
mohl mít vliv fakt, že SJ neuznávají katolické náboženství.
V tom případě, abychom byli důslední, nesmíme opomenout fakt, že SJ převzali
mnohé od adventistů (a např. vztah adventistů ke katolicismu je v principu totožný
jako vztah SJ ke katolicismu - až na malé rozdílné detaily), takže určitou část viny
a odpovědnosti za to, jak to u Szlibnerů dopadlo, bychom mohli připsat i adventistům,
co říkáš?
To je podobná naivita, jako když nějaká babička říká svému vnoučkovi:Pilát se dostal pod nátlak davu vlastní vinou. On si byl dobře vědom toho, že má
moc Ježíše propustit nebo ukřižovat, a také rozpoznal, že Ježíš nezasluhuje smrt.
Vůbec nemusel začít s davem vyjednávat.
,,Chlapče, pamatuj, když budeš na lidi hodný, oni na tebe budou taky´´.
O mocenských praktikách v Římě a zákulisí tamní moci toho buď moc nevíš
nebo si to neumíš patřičně představit a vyhodnotit.
Pro zastupitele římské moci neměl život člověka valnou cenu a tím spíše
ne život lidí z ,,neřímských´´ provincií.
Římská mocenská struktura byla prolezlá intrikami a každý, kdo zastával moc,
si musel dávat dobrý pozor, aby o ni záhy nepřišel.
Tlak na nižší římské autority ze strany špiček římské moci byl nesmírně silný
a stačilo málo a kdokoliv mohl být ze svého místa smeten.
A právě toho si byli židovští předáci dobře vědomi, proto si vůbec dovolili za Pilátem přijít,
dožadovat se Ježíšovi smrti a dokonce se postavit proti jeho názoru.
Proč je Pilát nevyhnal a svou mocí jim nedal lekci, aby pochopili, že k římským pánům
se takto nelze chovat?
Protože i když měl prokazatelně moc nad Ježíšovým životem (což nikdo nezpochybňuje,
jak bys ale Ty rád viděl), tak si také dobře uvědomoval, že na něj židé určité páky mají
stačilo by, aby se doneslo k jeho představeným, že údajně chrání zločince, co zakazuje platit
daně césarovi a pobuřuje lid a tím vyvolává pro Řím nežádoucí nepokoje v provincii atd. atd.
A židovští představitelé v něm chtěli přesně takovýto strach vyvolat a také věděli, že je to
reálné.
Pilát tedy jednal jako zcela typický politik, který si chce svou moc udržet a jen pragmaticky
vyhodnotil, že mu Ježíš za takové problémy vůbec nestojí a proto Židům vyhověl.
A i když měl určité doklady toho, že Ježíš nebude jen tak někdo, nijak hlouběji se tou
otázkou nezabýval a pokud se snažil v první chvíli Ježíše chránit, dělal tom zase kvůli sobě
z obavy, aby se mu to nějak nevrátilo, neboť kdo ví, jak to vše s Ježíšem možná i je.
Ježíš byl vesměs jedním z řady těch, co Pilát nechal popravit a rozhodnutí o jeho smrti Pilát
vynesl čistě z důvodů ochrany svého postavení, jak by to udělal u kohokoliv jiného,
kdyby k tomu byl podobně tlačen.
Není také na škodu uvědomit si, že když římští vojáci Ježíše přibíjeli, tak Ježíš řekl:
,,Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí´´ (Lukáš 23:34)
Ježíš si jasně uvědomoval, že pro římské vojáky byl Ježíš jen další ,,případ k ukřižování´´
jako jich byly možná desítky před ním, a to i přesto, že pravděpodobně i k římským vojákům
se nějaké zprávy o Ježíšových skutcích dostaly.
A i když Pilát měl určité další indicie, byl pro něj Ježíš jen chvilkovou epizodou,
kterou musel řešit a ke které přistupoval stejně jako k jiným - z úhlu pohledu muže,
který si chce udržet své postavení.
A Pilát v Ježíšovi neviděl (ani nemohl vidět) někoho, kvůli němuž by měl obětovat
své postavení.
Ale prosím Tě, tomuto naivnímu vidění situace snad ani sám nemůžeš věřit.
On si však myslel, že dav přesvědčí o svém poznání pravdy, ale tuto hru neustál
a výsledkem bylo, že rozhodl v rozporu se svým přesvědčení.
Pilátovi vůbec nešlo o nějaký boj za pravdu ani (jak by sis přál, aby to bylo) se
na Ježíše nedíval jako na někoho natolik mimořádného, za koho by se měl razantněji postavit.
Stavíš to v případě Piláta jako otázku pravdy a nepravdy, morální ryzosti a morálního selhání,
vytrvalosti nebo nevytrvalosti hájit hodnoty apod.
To celou situaci silně přepisuješ a dáváš jí morální podtón v takovém smyslu, v jakém
tam vůbec není.
Samozřejmě že je dobře, když se člověk umí vzepřít čemukoliv, co jde proti zájmům pravdy
a spravedlnosti, o tom není pochyb, ale takto situaci Pilát nevnímal ani vnímat nemohl.
Proto jakékoliv snahy převést vinu ze Židů na Piláta je jen směšné nepochopení
celkem jasné biblické zprávy a touto snahou jen dokazuješ, že alibistický a pokroucený
židovský pohled má pro tebe větší cenu než jasný pohled Boží, který je zrovna v případě
viníků Ježíšovy smrti v Bibli dost jasně a pochopitelně vyjádřen.
Jsou ještě horší věci, Cibulko, a to např. omlouvat vrahy a snažit se hoditTo je to nejhorší, co se může přihodit někomu, kdo má autoritu a moc,
ale nemá odvahu ji použít ve prospěch spravedlnosti a pravdy.
vinu jinam nebo svévolně překrucovat Písma.
Obojí jsi tu ukázal v dost velké míře,
snad to bude pro čtenáře varováním před židovským kvasem.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: O všem možném
Ty považuješ, Witnessi, všechny Židy od doby ukřižování Krista až dodnes za vinné smrtí Ježíše Krista?
Jiří Brei- Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07
Re: O všem možném
V žádném případě nepovažuji, dokonce jsem přesvědčen,Jiří Brei napsal:Ty považuješ, Witnessi, všechny Židy od doby ukřižování Krista až dodnes za vinné smrtí Ježíše Krista?
že i někteří jednotlivci (a klidně i mnozí) z těch, kteří v davu před Pilátem křičeli ,,Ukřižuj ho´´,
si později byli schopni svůj omyl uvědomit a bylo jim dáno poznat a následovat
Ježíše Krista, jak ostatně dokládají i Písma.
Názor, že všichni židé jsou až dodnes vinni smrtí Ježíše Krista,
tedy považuji za naprostý nesmysl.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: O všem možném
Víte Pán přijal situaci a tím všechny překonal, i my do doby než přijmeme to, že je jenom tento okamžik, tak jako Kristus přijal, že aby skutečně přijal ten okamžik, ho i Otec opustil, protože jinak by jeho smrt neměla žádnou cenu a my bychom tu nebyli.
Pavel
Pavel
Anonymní- Anonymní
Re: O všem možném
Jen pro názornost připojuji odkaz na dokument, který jsem našel na You Tube,
pojednávající o vzniku a vývoji usmrcení ukřižováním.
Je tam samozřejmě i pasáž o okolnostech smrti Ježíše, která jasně ukazuje praxi
tehdejší doby s vysvětlením, jak Římané včetně Piláta uvažovali při nařizování
a vykonávání takových poprav.
(pasáž v čase 24:50 - 29:15).
Soudný člověk si tam může zcela jasně uvědomit zvrácenost židovského alibismu,
zde představovaný a hájený indoktrinovaným Cibulkou, který tvrdil, že za smrt
Krista mohou vesměs Římané a hlavně Pilát, který dle Cibulky tak prohrál ,,jakýsi´´
svůj morální boj za pravdu, kterou v případě Ježíše údajně nebyl schopen ustát,
i když se z počátku do obhajoby Krista z ,,jakýchsi čistých pohnutek´´ , vycházejících
ze zájmu o ,,pravdu pravdoucí´´, pustil.
Připojuji dokument s přesvědčením, že pomůže každému upřímnému člověku, aby
na sebe tento židovský alibistický blud nenechal nijak působit a uvědomil si, že pro Piláta
a pro římské vojáky, vykonávající popravu nad Ježíšem, byl Ježíš jen ,,jedním z řady´´ takto popravených, což dosvědčil i Ježíš svými slovy:
,,Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí´´ (Lukáš 23:34).
Nesmyslnost Cibulkovských potažmo židovských argumentů je stejná jako kdyby někdo tvrdil,
že dr. Miladu Horákovou nepopravili komunisté, ale za vše byl vinen kat, který popravu vykonal.
I samotný Pilát u Ježíše vesměs vykonával jen svou pracovní mocenskou rutinu, kdy věci
vyhodnocoval čistě pragmaticky dle toho, co může nebo nemůže upevnit či ohrozit jeho moc.
O nějaké krizi svědomí nebo morálním zápase nebylo u Piláta ani řeči, ani to tak nevnímal, ani
to tak vnímat nemohl, jak by mu chtěli přisoudit alibističtí a naukově zvrácení židé a tím
odvést problém viny za smrt Ježíše někam úplně jinam.
Ale to jsem Cibulkovi (a nejen já) již opakovaně psal, takže nereálnou naději, že si Cibulka
uvědomí hloubku své židovské hlouposti, si opravdu nedělám, i když bych mu upřímně lidsky
k jeho prospěchu přál, aby se ze svého novodobého farizejského židovského bludu, do kterého
se nechal chytit, opravdu probral.
Jen si kladu otázku, co je horší, zda se nechat indoktrinovat od VRO nebo od židů...
obojí je sice hnus, ale myslím, že ten židovský hnus a kvas páchne přece jen o něco více,
už jen proto, že páchne již celá staletí až dokonce tisíciletí.
Takže dokument:
https://www.youtube.com/watch?v=WBme9kuoiLs
pojednávající o vzniku a vývoji usmrcení ukřižováním.
Je tam samozřejmě i pasáž o okolnostech smrti Ježíše, která jasně ukazuje praxi
tehdejší doby s vysvětlením, jak Římané včetně Piláta uvažovali při nařizování
a vykonávání takových poprav.
(pasáž v čase 24:50 - 29:15).
Soudný člověk si tam může zcela jasně uvědomit zvrácenost židovského alibismu,
zde představovaný a hájený indoktrinovaným Cibulkou, který tvrdil, že za smrt
Krista mohou vesměs Římané a hlavně Pilát, který dle Cibulky tak prohrál ,,jakýsi´´
svůj morální boj za pravdu, kterou v případě Ježíše údajně nebyl schopen ustát,
i když se z počátku do obhajoby Krista z ,,jakýchsi čistých pohnutek´´ , vycházejících
ze zájmu o ,,pravdu pravdoucí´´, pustil.
Připojuji dokument s přesvědčením, že pomůže každému upřímnému člověku, aby
na sebe tento židovský alibistický blud nenechal nijak působit a uvědomil si, že pro Piláta
a pro římské vojáky, vykonávající popravu nad Ježíšem, byl Ježíš jen ,,jedním z řady´´ takto popravených, což dosvědčil i Ježíš svými slovy:
,,Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí´´ (Lukáš 23:34).
Nesmyslnost Cibulkovských potažmo židovských argumentů je stejná jako kdyby někdo tvrdil,
že dr. Miladu Horákovou nepopravili komunisté, ale za vše byl vinen kat, který popravu vykonal.
I samotný Pilát u Ježíše vesměs vykonával jen svou pracovní mocenskou rutinu, kdy věci
vyhodnocoval čistě pragmaticky dle toho, co může nebo nemůže upevnit či ohrozit jeho moc.
O nějaké krizi svědomí nebo morálním zápase nebylo u Piláta ani řeči, ani to tak nevnímal, ani
to tak vnímat nemohl, jak by mu chtěli přisoudit alibističtí a naukově zvrácení židé a tím
odvést problém viny za smrt Ježíše někam úplně jinam.
Ale to jsem Cibulkovi (a nejen já) již opakovaně psal, takže nereálnou naději, že si Cibulka
uvědomí hloubku své židovské hlouposti, si opravdu nedělám, i když bych mu upřímně lidsky
k jeho prospěchu přál, aby se ze svého novodobého farizejského židovského bludu, do kterého
se nechal chytit, opravdu probral.
Jen si kladu otázku, co je horší, zda se nechat indoktrinovat od VRO nebo od židů...
obojí je sice hnus, ale myslím, že ten židovský hnus a kvas páchne přece jen o něco více,
už jen proto, že páchne již celá staletí až dokonce tisíciletí.
Takže dokument:
https://www.youtube.com/watch?v=WBme9kuoiLs
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: O všem možném
Svatý Duch ústy apoštola Petra svědčí o tom, že nejen dav Židů v Jeruzalémě před Pilátem, ale i židovští vůdcové jednali v nevědomosti, když ho „skrze ruce bezbožníků přibili na kříž a odstranili“. Svatý Duch dále ústy apoštola Petra dosvědčuje, že se tak stalo „podle ustanoveného úradku a předzvědění Božího“. A ještě příslušné texty citované z Českého studijního překladu:
Sk 3:17: „A nyní, bratři, vím, že jste to udělali z nevědomosti, stejně jako vaši vůdcové.“
Sk 2:23: „tohoto muže, vydaného podle ustanoveného úradku a předzvědění Božího, jste skrze ruce bezbožníků přibili na kříž a odstranili.“
Jiří Brei- Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07
Re: O všem možném
yxoxs napsal:Tak jsme opět u toho, že vlastně za všechno může Bůh.
Co případ Josefa, kdy ho jeho bratři vydali do otroctví spíš chtěli zabít? Můžeme Boha vinit za Jeho plán? Neprodali-li ho do otroctví, Jákobův rod by v době velkého sucha přežil? Tak je tomu v případě ukřižování Pána.
Ano, je třeba Ducha. Jinak zbytečné sváry a hlouposti v obviňování...
Vím, yxoxsi, že jsi psal ironicky.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: O všem možném
To jistě, ale co to znamená?Jiří Brei napsal:Svatý Duch ústy apoštola Petra svědčí o tom, že nejen dav Židů v Jeruzalémě před Pilátem, ale i židovští vůdcové jednali v nevědomosti,
Znamená to snad, že nelze li svést vinu za smrt Ježíše Krista na Piláta
a na Římany, tak se těmito slovy dá vina židovských vůdců aspoň
nějak zlehčit nebo dokonce omlouvat tím, že jednali v nevědomosti?
A chtěl tím snad Petr říci:,, Takže se vlastně nic nestalo a nikdo za nic nemůže?´´Sk 3:17: „A nyní, bratři, vím, že jste to udělali z nevědomosti,
stejně jako vaši vůdcové.“
Čtěme dále kontext:
Sk 3:19:
,,Proto čiňte pokání a obraťte se, aby byly smazány vaše hříchy...´´
Je zjevné, že nevědomost nebyla myšlena jako nějaká omluva a že Petr svá slova
vůbec neřekl s cílem podíl Židů na vině za smrt Ježíše Krista jakkoliv zlehčit.
Dokonce naopak, Petr jednoznačně v kontextu svých slov poukázal
na zabití Ježíše Krista jako na hřích, ze kterého je nutné činit pokání.
Cílem jeho slov také navíc nebylo rozebírat hloubku viny jako hlavně získat ty své židovské
bratry, kteří budou schopni a hlavně ochotni svou bývalou nevědomost přehodnotit
a Ježíše Krista přijmout.
Také je nutno uvědomit si to, že v nevědomosti je člověk vždy z nějakého důvodu
a ten není u každého stejný.
Mohu být v nevědomosti proto, že prostě nemám informace nebo si je (zatím) neumím
nebo nemám dostatečný prostor správně vyhodnotit nebo také mohu být v nevědomosti proto,
že v ní prostě být chci a i přesto, že vidím nebo mohu vidět a vnímat doklady o správném úhlu
pohledu, se cíleně rozhodnu pro nevědomost, protože nevědomosti prostě z nějakého důvodu
dávám ve svém srdci přednost.
Z mnoha Ježíšových slov, řečených židovským vůdcům, potažmo židovskému davu,
je patrné, že u mnohých nebyla nevědomost nevyhnutelná, ale že Krista prostě přijmout
NECHTĚLI a cíleně neuznávali jasné projevy toho, že Kristus je Mesiáš.
Matouš 23:33 (EP)
Hadi, plemeno zmijí, jak uniknete pekelnému trestu?
Lukáš 11:52 (EP)
Běda vám zákoníkům! Vzali jste klíč poznání, sami jste nevešli, a těm, kteří chtěli vejít,
jste v tom zabránili.“
Jan 8:21 (EP)
Opět jim řekl: „Já odcházím; budete mě hledat, ale umřete ve svém hříchu.
Kam já jdu, tam vy přijít nemůžete.“
Jan 8:43,44 (EP)
Proč mou řeč nechápete? Proto, že nemůžete snést mé slovo.
Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá......
atd. atd.
Ano, nevědomost byla všudypřítomná, ale důvody pro ni
byly u mnohých trestuhodně vážné.
Samozřejmě že byly rozdíly u jednotlivců, a to jak mezi vůdci
tak i mezi davem a my (ani apoštol Petr) nejsme soudci, jen Bůh a Kristus správně
posoudí, u koho se za dob Ježíše jednalo o omluvitelný nebo neomluvitelný podíl
na vlastní nevědomosti.
Bible ale jasně ukazuje, že postoj ,,nevědomosti´´, který k Mesiáši zaujali židovští
náboženští vůdci jako celek, byl postojem Ježíšem zcela negativně hodnocen,
a to dost ostrými slovy.
Apoštol Petr však nehodnotil nevědomost z tohoto úhlu, ale prostě poukázal jinými slovy
na fakt, že vydání Krista na smrt byl omyl, a snažil se HLAVNĚ podnítit srdce upřímných
posluchačů ke změně smýšlení a k pokání.
O nějaké snaze Petra zlehčit židovskou vinu za Kristovu krev nebo snad pokázat na to,
že nevědomost Židů a jejich náboženských vůdců je srovnatelná s nevědomostí Piláta
nebo římských vojáků, kteří Ježíše přibíjeli, nemůže být ani řeči.
Ano, bylo to předpovězeno, ale to, že někdo naplní proroctví nebo jiná slova Bible o chování,Sk 2:23: „tohoto muže, vydaného podle ustanoveného úradku a předzvědění Božího,
jste skrze ruce bezbožníků přibili na kříž a odstranili.“
přece neznamená, že nenese odpovědnost.
Např. svádění k hříchu a kameny klopýtání byly také zmíněny jako nevyhnutelný fakt,
ale je to snad omluva pro ty, co tak jednají nebo budou jednat?
Co o tom Bible říká?
Mat. 18:7 (EP)
Běda světu, že svádí k hříchu! Svody sice nutně přicházejí, ale běda tomu, skrze koho přijdou
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: O všem možném
Jo witnessi, je až k neuvěření, že někdo tak "jasné" důkazy a signály přehlíží nebo nevidí a nebo nechce vidět, tedy nic nového pod sluncem. V tom je ta nadčasovost či univerzálnost Písma.
Anonymní- Anonymní
Re: O všem možném
yxoxs napsal:Jo witnessi, je až k neuvěření, že někdo tak "jasné" důkazy a signály přehlíží nebo nevidí a nebo nechce vidět, tedy nic nového pod sluncem. V tom je ta nadčasovost či univerzálnost Písma.
Koho máš na mysli ,,někdo"?
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: O všem možném
Witness:Ano, bylo to předpovězeno, ale to, že někdo naplní proroctví nebo jiná slova Bible o chování,Sk 2:23: „tohoto muže, vydaného podle ustanoveného úradku a předzvědění Božího,
jste skrze ruce bezbožníků přibili na kříž a odstranili.“
přece neznamená, že nenese odpovědnost.
K tomuto se da, myslim, uvest jeste tento text:
Mat.26:24: "Syn cloveka sice odchazi, jak je o nem psano, ale beda tomu, ktery Syna cloveka zrazuje. Pro toho by bylo lepe, kdyby se byl nenarodil."
Jidas prece tim, ze ho zradil, take naplnil nejedno proroctvi, presto se Jezis na jeho adresu vyjadril celkem jasne. A k cemu Jidase pak vycitky svedomi dohnaly, vime vsichni - nijak mu nepomohlo, ze by si snad rikal, ze tim pomohl naplnit B.vuli. Stejne tak si myslim, ze nelze omlouvat jednani tehdejsich nab.vudcu, za sve postoje a ciny maji pred Bohem svou odpovednost (ukazuje to i text, na ktery drive poukazala annakonyk: ten, kdo me vydal, ma vetsi vinu), i kdyz tu miru skutecne posoudi jen Buh sam.
noname- Poeet p?íspivku : 128
vztah k organizaci : SJ, který si přeje sloužit Bohu se svou silou rozumu
Reputace : 1
Body : 132
Registration date : 29. 10. 12
Re: O všem možném
Myslím, že nebude na škodu přečíst o židovském národu. Mě velice zaujal.
http://zod.reformace.cz/tak-bude-spasen-cely-izrael-cislo-83
http://zod.reformace.cz/tak-bude-spasen-cely-izrael-cislo-83
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: O všem možném
Dík, tento všeobecně známý a jednoznačný případ z Bible jsem jaksi ,,opomenul´´ uvést....noname napsal:
K tomuto se da, myslim, uvest jeste tento text:
Mat.26:24: "Syn cloveka sice odchazi, jak je o nem psano, ale beda tomu, ktery Syna cloveka zrazuje. Pro toho by bylo lepe, kdyby se byl nenarodil."
Jidas prece tim, ze ho zradil, take naplnil nejedno proroctvi, presto se Jezis na jeho adresu
vyjadril celkem jasne.
Ale mnohým prožidovsky smýšlejícím lidem by myslím nepomohlo ani to,
kdyby sám Ježíš z nebe zvolal, že židovští náboženští vůdci jsou za jeho smrt plně
odpovědni a nesou jednoznačnou těžkou vinu.
Spíše si dokážu představit, jak by po takovém ,,nebeském´´ výroku mnozí pravověrní židé
začali sbírat kameny a vrhat je směrem vzhůru...
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: O všem možném
Mě to pobavilo. Smích léčí...
Avšak se přiznám, že jsem Krista v podstatě zabil. Narodil-li bych se tam a onehdy, Krista bych zabil.
Jen ti kteří si myslí a mají čistou ruku, ať si to klidně myslí, že mají menší vinu či dokonce jsou bez viny, když to mají rádi. ,,Já ne, to on" a jdou vesele dál... Taková je smutná skutečnost.
Díky prolité Kristově krvi rukama Židů mě Bůh odpustil.
Avšak se přiznám, že jsem Krista v podstatě zabil. Narodil-li bych se tam a onehdy, Krista bych zabil.
Jen ti kteří si myslí a mají čistou ruku, ať si to klidně myslí, že mají menší vinu či dokonce jsou bez viny, když to mají rádi. ,,Já ne, to on" a jdou vesele dál... Taková je smutná skutečnost.
Díky prolité Kristově krvi rukama Židů mě Bůh odpustil.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: O všem možném
No jistě, tak proč to vůbec řešit, že?!Díky prolité Kristově krvi rukama Židů mě Bůh odpustil.
Anonymní- Anonymní
O všem možném
i kdyz tu miru skutecne posoudi jen Buh sam.
Ano, souhlasím s tebou, nemáme právo židi odsuzovat nebo bránit, je to Bůh kdo je bude soudit. A když se Bůh rozhodne projevit židům milosrdenství tak kdo jsme my, že je soudíme. Sám Ježíš v Mat. 7:1,2 řekl: "Přestaňte soudit, abyste nebyli souzení., neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzení...".
V dnešní době pro nás to, kdo je zodpovědný za smrt Pána Ježíše nemá žádný význam, rozhodně je lepší se zaměřit na to, jak můžeme získat věčný život. A tím, že jeden druhého napadáme a urážíme rozhodně nám to nebude počítáno za spravedlnost.
annakonyk- Poeet p?íspivku : 327
Reputace : -2
Body : 333
Registration date : 02. 11. 13
Re: O všem možném
annakonyk napsal:i kdyz tu miru skutecne posoudi jen Buh sam.
Ano, souhlasím s tebou, nemáme právo židi odsuzovat nebo bránit, je to Bůh kdo je bude soudit. A když se Bůh rozhodne projevit židům milosrdenství tak kdo jsme my, že je soudíme. Sám Ježíš v Mat. 7:1,2 řekl: "Přestaňte soudit, abyste nebyli souzení., neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzení...".
V dnešní době pro nás to, kdo je zodpovědný za smrt Pána Ježíše nemá žádný význam, rozhodně je lepší se zaměřit na to, jak můžeme získat věčný život. A tím, že jeden druhého napadáme a urážíme rozhodně nám to nebude počítáno za spravedlnost.
Ano, souhlasím. Potěšila jsi mne. Díky.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: O všem možném
Někdo tu snad něco takového dělá?annakonyk napsal:
nemáme právo židi odsuzovat
Někdo tu snad něco takového popírá?...je to Bůh kdo je bude soudit.
Někdo tu snad říká, že židům nemělo a nemá být v případě upřímného pokání
A když se Bůh rozhodne projevit židům milosrdenství tak kdo jsme my,
že je soudíme.
projeveno milosrdenství?
Tak na to zkus pamatovat a nevkládej druhým do jejich slov význam,Sám Ježíš v Mat. 7:1,2 řekl: "Přestaňte soudit, abyste nebyli souzení.,
neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzení...".
který tam vůbec není.
Myslíš, že ten, kdo se vyjadřuje k odpovědnosti za smrt Pána Ježíše, tak ukazuje,V dnešní době pro nás to, kdo je zodpovědný za smrt Pána Ježíše nemá žádný význam,
rozhodně je lepší se zaměřit na to, jak můžeme získat věčný život.
že ignoruje biblické pasáže o věčném životě?
Jen připomínám (což Ti asi, žel, uniklo), že celá diskuze o odpovědnosti za smrt
Pána Ježíše zde vznikla ze strany prožidovsky smýšlejících přispěvatelů, kteří začali
celou věc stavět na hlavu tvrzením, že za smrt Krista mohou vlastně Římané a hlavně Pilát.
Kdyby tohoto židovského vstupu nebylo, nikdo by to tu neměl potřebu řešit.
Pokud tedy Ty máš potřebu někoho kárat za to, že se námětem odpovědnosti za smrt Krista
,,příliš´´ zabývá (a navíc dost blbě), pak jsi měla začít u židů a ne kárat ty, kteří jen
nesmyslným židovským názorům oponovali.
.... a myslím, že Ty jsi tomuto názoru dokonce oponovala taky, ne?
Někdo tu někoho napadl a urazil a navíc očekává, že mu to bude počítáno za spravedlnost?A tím, že jeden druhého napadáme a urážíme rozhodně nám to nebude počítáno
za spravedlnost.
Víš, někdy je lepší, než člověk začne emotivně používat termíny jako
,,milosrdenství a souzení´´ (a to zvláště když tím chce někoho umravňovat), dát si trochu
více té ,,racionality´´ a snažit se pochopit, o čem vlastně diskuze byla a je.
Tak snad sazeči doufám aspoň trochu víš, čím Tě vlastně annakonyk tak potěšila...sazeč napsal:
Ano, souhlasím. Potěšila jsi mne. Díky.
ale bude to asi jen ten ,,citový zážitek´´ z nahromaděných slov bez ohledu na to, zda ta slova
opravdu pro danou situaci sedí a zda jejich použití má nějakou smysluplnou strukturu, co?
Jen pro zdůraznění o co mi jde (a nepoukazuji tím na nikoho konkrétního)
si dovolím malé srovnání:
Např. postavit se na ulici a křičet ,,Ježíš Tě miluje´´ by uměl a svedl snad každý blbec,
ale o tom křesťanství opravdu není... a podobně křesťanství není ani o tom, když
se začne bezmyšlenkovitě ,,máchat´´ citově zabarvenými slovy Bible a vyvolávat
rádoby ,,hluboký duchovní prožitek´´.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: O všem možném
hm
Křesťanství není napadat druhé pro jejich odlišný názor, jak často zde předvádíš.
Křesťanství je poznání Boha a Krista a radovat se v Bohu.
Jenže jak se zde předvádíš, jsi nepochopil. Každý může vyjádřit svůj názor, ale když někdo někoho napadá nejrůznějšími zesměšňujícími výrazy, vtipy, nemá co dělat s křesťanstvím.
A ty to děláš. Uvědomuješ si to? No a prosil bych tě, kdyby ses k Bohu obrátil s upřímným srdcem a poprosil Ho o nejrůznější dary DS, Pomocníka, který by tě vedl.
Ti, kdo žijí jen z vlastních sil, nemohou se líbit Bohu. Vy však nejste živi ze své síly, ale z moci Ducha, jestliže ve vás Boží Duch přebývá. Kdo nemá Ducha Kristova, ten není jeho...
Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží.
Křesťanství není napadat druhé pro jejich odlišný názor, jak často zde předvádíš.
Křesťanství je poznání Boha a Krista a radovat se v Bohu.
Jenže jak se zde předvádíš, jsi nepochopil. Každý může vyjádřit svůj názor, ale když někdo někoho napadá nejrůznějšími zesměšňujícími výrazy, vtipy, nemá co dělat s křesťanstvím.
A ty to děláš. Uvědomuješ si to? No a prosil bych tě, kdyby ses k Bohu obrátil s upřímným srdcem a poprosil Ho o nejrůznější dary DS, Pomocníka, který by tě vedl.
Ti, kdo žijí jen z vlastních sil, nemohou se líbit Bohu. Vy však nejste živi ze své síly, ale z moci Ducha, jestliže ve vás Boží Duch přebývá. Kdo nemá Ducha Kristova, ten není jeho...
Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: O všem možném
Sazeči, záleží na tom, čemu říkáš ,,napadat´´ a o jaké odlišné názory jde.sazeč napsal:hm
Křesťanství není napadat druhé pro jejich odlišný názor, jak často zde předvádíš.
Ale to už Ti tu vysvětluji ,,léta´´.
Nejsi snad tak naivní, sazeči, že by sis myslel, že by takovéto Tvé výzvyNo a prosil bych tě, kdyby ses k Bohu obrátil s upřímným srdcem
a poprosil Ho o nejrůznější dary DS, Pomocníka, který by tě vedl.
a prosby bral někdo vážně, že ne?
To jsi opravdu ještě nepochopil, že posuzovat
a soudit upřímnost srdce není vůbec v kompetenci člověka?
No, že se vůbec ptám, že?
Jinými slovy chceš říci, že žiju z vlastních sil a proto se nemohu líbit Bohu?
Ti, kdo žijí jen z vlastních sil, nemohou se líbit Bohu. Vy však nejste živi ze své síly, ale z moci Ducha, jestliže ve vás Boží Duch přebývá. Kdo nemá Ducha Kristova, ten není jeho...
Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží.
To si samozřejmě mysli co chceš,
jen to zmiňuji proto, abych Ti ukázal, že přesně takto vypadá napadání
(a toto už i dosahuje hranice souzení) a abys vůbec věděl, o čem že ses to ve svém
příspěvku vlastně zmiňoval.
Takže rada i pro Tebe (ne napadání ) :
Pokud budeš vnímat křesťanství jen svými momentálními pocity, pak Ti unikne
racionální struktura křesťanského poselství a budeš jen plácat a plácat
rádoby ,,velká slova´´.
A abys zase něco nepochopil, pak tím nechci vůbec říci, že pocity do křesťanství nepatří.
Tak jen abys mi zase neadresoval pro změnu výzvu typu:
,,Witnessi, prosil bych Tě, abys Boha přijal srdcem, ne jen rozumem..´´..
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: O všem možném
Jde o to, aby ses nad tím konečně zamyslel. Radovat se v Bohu je úžasné, když uvažíš, jak Bůh ti odpustil a vylil do tvého srdce lásku skrze Ducha svatého. Necítíš ve svém srdci stále tak, že bys musel někomu kousnout a vytahovat se nad někým svými schopnostmi a chytrostí?
Právě se mýlíš, protože to učí falešně SJ tak, že na svůj rozum se jen spoléhají. Nechápou, že i do jejich srdce vstoupila Boží láska a stali se Božími syny a mohli se nechat vést Duchem svatým, který by je vedl a učil.
Tohle není plácání nesmyslů, ale skutečnost. Mohu ti a všem SJ vřele doporučit. Nač projevovat nepřátelské postoje, když s někým někdo nesouhlasí?
No a co se týče názoru o Židech, není na škodu připomenout:
...Nepyšni se; spíše se strachuj. Pokud totiž Bůh neušetřil přirozené větve (izraelský národ), dávej pozor, tím spíš neušetří tebe. Uvažuj tedy o Boží dobrotě i přísnosti: přísnosti vůči těm, kteří padli, a dobrotě vůči tobě, pokud ty v této dobrotě setrváš; jinak budeš odťat i ty. Řím.11:20-22
witness napsal:Jinými slovy chceš říci, že žiju z vlastních sil a proto se nemohu líbit Bohu? Very Happy
To si samozřejmě mysli co chceš,
jen to zmiňuji proto, abych Ti ukázal, že přesně takto vypadá napadání
(a toto už i dosahuje hranice souzení) a abys vůbec věděl, o čem že ses to ve svém
příspěvku vlastně zmiňoval.
Takže rada i pro Tebe (ne napadání Smile ) :
Pokud budeš vnímat křesťanství jen svými momentálními pocity, pak Ti unikne
racionální struktura křesťanského poselství a budeš jen plácat a plácat
rádoby ,,velká slova´´.
Právě se mýlíš, protože to učí falešně SJ tak, že na svůj rozum se jen spoléhají. Nechápou, že i do jejich srdce vstoupila Boží láska a stali se Božími syny a mohli se nechat vést Duchem svatým, který by je vedl a učil.
Tohle není plácání nesmyslů, ale skutečnost. Mohu ti a všem SJ vřele doporučit. Nač projevovat nepřátelské postoje, když s někým někdo nesouhlasí?
No a co se týče názoru o Židech, není na škodu připomenout:
...Nepyšni se; spíše se strachuj. Pokud totiž Bůh neušetřil přirozené větve (izraelský národ), dávej pozor, tím spíš neušetří tebe. Uvažuj tedy o Boží dobrotě i přísnosti: přísnosti vůči těm, kteří padli, a dobrotě vůči tobě, pokud ty v této dobrotě setrváš; jinak budeš odťat i ty. Řím.11:20-22
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Strana 12 z 25 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18 ... 25
Strana 12 z 25
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru